AktuelnoVesti

FIA – Novi predsednik Mohammed Bin Sulayem

1.28KPregleda

Mohammed Bin Sulayem-doktor biznis nauka, reli šampion i milioner na čelu FIA

 

 

U FIA – Svetskoj federaciji automobilista posle dugog i 12. godišnjeg liderstva 75. leta starog Francuza Žan Toda, na čelu te izuzetno važne organizacije našao se veoma poznati i sasvim izvesno za to mesto kvalifikovani 60. godišnji intelektualac i pravi fanatik brzine iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Mohamed Bin Sulajem.

 

 

 

Zvanično je Bin, iako ga mnogi nazivaju i Ben.

 

Njegov put u svet automobila, takmičenja i organizacije svega što je na bilo koji način vezano za točkove, bezbednost i popularizaciju te oblasi, počeo je verovatno od dečačkih dana kada je prvi put video moćne automobile i kada je posle uobičajenih dečjih igračaka prvi put seo za volan privlačnih sportskih mašina. Nemamo podatak koji je bio Mohamedov prvi automobil ili bolje rečeno koji su mu bili medju prvima, ali, procenjuje se da sadašnja zbirka briljantnih monstruma Mohameda Bin Sulajema, u njegovoj garaži u Dubaiu, vredi oko 15 miliona dolara !

 

Sulajem, kad ugrabi malo vremena, i te kako uživa u ljubimcima, a to su….“ferari Enco“, „f 4o“ i „f50“, „mercedes Benz CLK GTR AMG“, „porche Carera GT“, „911 GT 1“, „jaguar XJ220“, „Bugati Veyron SS“, „McLaren P1“, „Koenigsegg Agera RS“..“Pagani Zonda“

 

 

Vaspitan je očigledno ispravno i usmeren ka vrhunskom obrazovanju, a kako je planirano tako se i dogodilo. Mohamed Bin Sulajem je studirao u Americi, političke nauke na Univerzitetu u Vašingtonu, diplomirao je u Velikoj Britaniji a počasni stepen doktora nauka dodeljen mu je na Univerzitetu Ulster u Severnoj Irskoj.

 

 

Kada je ispoštovao želju starijih iz njega je buknula strast prema brzini, takmičenju i jurnjavi po pesku, dinama i krivinama…a za to je odabrao reli, pa se 1983. našao za volanom specijalno pripremljene „opel Mante 400“, baš dobre naprave za etape i brzinske ispite. Bio je to početak sportske karijere Mohameda Bin Sulajema koja eto traje i dan danas, s tim što je stalni takmičarski segment okončan 2002. godine…

 

 

 

 

Za proteklih skoro 20 sezona, Mohamed Bin Sulajem je puno toga ostvario. Iza njega su čak 122 razna relija i to u cenjenim konkurencijama. Bio je čak 14 puta reli šampion Bliskog Istoka i pobedjivao u Bahreinu, Kataru, Jordanu, Siriji, Libanu, Omanu i Kuvajtu. Stigao je i na 11 relija koji su bodovani za reli šampionat Evrope a takmičio se 23 puta u elitnoj WRC seriji.

 

Sve u svemu može se ponositi svojim vožnjama….naravno nije bio brz kao fabričke zvezde a i nije mu bio cilj da pošto po to bude na krovu reli familije, ali, bio je pored najvećih majstora, sjajnih šampiona, kao recimo sa vršnjakom i prijateljem, legendarnim Špancem Karlosom Sajncom 1987.

 

Mohamed Bin Sulaem je na Reliju Princip de Asturias zabeležio lep rezultat u seriji ERC, podijum i treće mesto, iza Sajnca i Purasa, dok je u Turskoj, takodje u ERC-u, opet došao do podijuma, ali do 2. Mesta. U WRC-u mu je najbolji plasman pobeda u klasi na reliju YPF Argentina i 6. Mesto u generalnom. U minule skoro dve reli decenije najčešće se nalazio za volanom „forda“ i „toyote“.

 

 

Velika energija, strast, i želja da proba što više, pa i ono najbrže doveli su ga 9.aprila 2009.  u kokpit „formule Reno R28“, kada je želeo da isproba karakteristike hiper vozila i kada je u jednoj demonstraciji pokušao da pretekne na stazi rivala, Francuza Romana Grosjana. Potpuno neočekivano i na pravcu izgubio je kontrolu nad formulom i udario u zid, znatno oštetivši „reno“. Srećom nije povredjen,a kao da ga je neko tada sačuvao za visoke funkcionerske domete, za mesto prvog čoveka Svetske federacije automobilista.

 

Mohamed Bin Sulajem je sada posvećen novim zadacima i ispunjenju novih planova. Želja mu je da unapredi sva takmičenja, da privuče velike kuće, da reli klase i pravila približi običnim majstorima volana, da nastavi svoj humanitarni rad i svakako da još angažovanije poradi na globalnoj bezbednosti.

 

Sportski svet je, reklo bi se, zadovoljan promenama u FIA. Sjajnom i sada odlazećem Žan Todu, pre svega nezaboravnom reli suvozaču, koji je preživeo puno toga na čak 54 WRC skupova, odata je baš velika zahvalnost za minula ostvarenja.

 

Izvor: www.mojsvetbrzine.rs

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery