970_250_eko
AktuelnoDakar reli

Dakar reli 2021. – Spektakl je počeo s uzbuđenjima od samog starta!

1.03KPregleda

Toyotin adut, Naser Al-Atija, bio je najbrži u subotnjem „prologu“ za Dakar reli 2021. u Saudijskoj Arabiji, dok je branilac titule u konkurenciji motociklista, Riki Brabek, sjajno startovao

 

Trostruki šampion Dakara, Al-Atija, bio je najbrži u 11 kilometara dugačkoj sekciji u kojoj s meri vreme i koja je odredila startni poredak za uvodnu etapu. Čovek iz Katara je distancu kompletirao za 5 minuta, 48 sekundi, što je Toyotu stavilo na čelo.

 

Naser Al-Atija

 

Vrativši se na Dakar po prvi put od osvajanja dve etape u konkurenciji kvadova 2016., Južnoafrikanac, Brajan Baragvanat, postavio je isto vreme kao i Al-Atija u Century Racing CR6 bagiju s pogonom na zadnje točkove.

 

Sledeća tri mesta su zauzeli vozači Toyote, s tim što su Jazid Al-Radži, Jakub Pržigonski i Bernhard Ten Brinke završili s razmakom od šest sekundi među sobom. Orlando Teranova je sa šestim vremenom bio najbolji vozač Minija, samo 14 sekundi iza Al-Atije. WRC legenda, Sebastjen Lob, koji je u poteri za prvom pobedom na Dakaru, kompletirao je prvih 10, vozeći za Prodriveov Bahrain Raid Xtreme tim.

 

Sebastjen Lob

 

Nijedan od dva X-raid Mini JCW bagija, koji su dominirali prošlogodišnjim događajem, nije ušao u prvih deset. Stefan Peterhansel je bio 14. a Karlos Sainc tek 28. Međutim, nijedan od njih dvojice nije izgubio značajnije vreme u odnosu na Al-Atiju. Sainc je zaostajao samo 36 sekundi uprkos pucanju gume na početku etape.

 

To nije bio slučaj s pobednikom 24 časa Le Mana, Romanom Dimom (Rebellion), koji je na svom četvrtom Dakaru startovao kao pretposlednji sa 63. mesta. Još jedan od favorita koji je zakazao je bio Ginijel de Vilijers iz Toyote, koji je na kraju bio tek 18. WRC as, Kris Mik, bio je najbolji u SxS klasi na svom debitantskom nastupu na Dakaru za PH Sport, dok je Sergej Vjazovič bio najbrži kod kamiondžija, a Maz ostvario dve vodeće startne pozicije.

 

Nakon prekidanja osamnaestogodišnje dominacije KTM-a u konkurenciji dvotočkaša, vozač Honde, Riki Brabek, bio je najbrži u subotnjem uvodu s vremenom od 6 minuta i 1 sekundu.

 

Amerikanac je bio poslednji motociklista koji je startovao na 11 kilometara dugačkom specijalu, šest sekundi ispred kolege iz Honde, Đoana Barede, koji je prošlog meseca izjavio da bi Dakar 2021. mogao da bude njegov poslednji koji će voziti na dva točka.

 

Đoan Bareda Bort

 

Debitant, Denijel Sanders, bio je najbolji među „KTM-ovcima“, s trećom pozicijom i 13 sekundi iza Brabeka, dok je novi Yamahin vozač, Ros Brenč, zaostao dodatnu sekundu za četvrto mesto. Sebastijan Biler je bio peti za Hero, koji je bio primoran da se povuče prošle godine nakon tragične smrti Paola Gonsalvesa.

 

Endrju Šort je obezbedio da dve Yamahe budu u prvih 10 s šestim najboljim vremenom u „prologu“, ispred Kevina Benavidesa na Hondi, dok je dvostruki šampion, Tobi Prajs (KTM) bio tek deveti, iza Pabla Kvintanilje koji vozi za Husqvarnu. Druga dva vozača KTM-a nisu prošla onako kako su želela, s tim što je pobednik iz 2018., Matijas Valkner bio 18., a šampion iz 2017., Sem Sanderlend tek 26.

 

Kod kvadova, Aleksandr Žiru je bio najbrži, samo sekundu ispred Manuela Anduhara, dok je Kamil Višnjijevski bio treći.

 

Džeda-Biša 623 kilometra

 

Prva etapa najtežeg relija na svetu, između Džede i Biše, dugačka je 623 kilometra, od kojih se na takmičarski specijal odnosi 277 kilometara, sastavljen 48 odsto vožnje po pesku i 48 odsto po čvrstom tlu.

 

 

To je značilo da su vozači mogli da „odvrnu“ gas, međutim, praćenje rivala ispred je moglo zbog prašine da predstavlja problem. Preostalih tri odsto specijala se odnosilo na kamenit teren, koji nije smeo da bude ignorisan s obzirom na ovogodišnje restrikcije.

Motocikli

 

Tobi Prajs je započeo svoj lov na treću Dakar reli titulu, pobedivši u inauguralnoj etapi, dok je aktuelni šampion, Riki Brabek imao poprilično težak prvi dan.

 

Hondin pulen je otvarao put na 277 kilometara dugačkoj sekciji na kojoj se merilo vreme od Džede do Biše, nakon pobede u kratkoj uvodnoj etapi u subotu. Međutim, problemi s navigacijom su za posledicu imali da je izgubio više od 13 minuta u prvih 37 kilometara.

 

Tobi Prajs

 

Stvari nisu ni kasnije išle bolje za Amerikanca, koji je specijal završio kao 24., zaostavši 18 minuta i 32 sekunde za rivalom iz KTM-a, Prajsom.

 

Australijanac, koji je u „Prologu“ bio deveti ugrabio je vođstvo od Ksavijera de Sultrea na 135. kilometru, da bi etapu završio s 31 sekundom prednosti u odnosu na Kevina Benavidesa iz Honde, što mu je donelo vođstvo od 23 sekunde u generalnom plasmanu.

 

De Sultre, koji se s Yamahe prebacio na KTM-ovu sestrinsku marku Husqvarnu, vodio je u prva 92 kilometra posle tri kontrolna punkta, ali nije uspeo da održi taj tempo, tako da je na kraju bio šesti, 4 minuta i 35 sekundi iza Prajsa.

 

Ksavijer de Sultre

 

Poslednje mesto na podijumu je ugrabio Matijas Valkner na KTM-u, samo sekundu iza Benavidesa, dok je Sem Sanderlend obezbedio da tri KTM-a budu među četiri prvoplasirana motocikla.

 

Lorenco Santolino je ostvario impresivan rezultat za Sherco sa šestim mestom, dok je Yamahin najbolji vozač u 1. etapi bio Franko Kaimi na sedmoj poziciji, mada je u generalnom poretku šesti ispred de Sultrea.

 

Kevin Benavides

 

Baš kao Brabek, i Đoan Bareda (Honda) i Pablo Kvintanilja (Husqvarna) su loše započeli ovogodišnji Dakar. Obojica su izgubila oko 15 minuta, što ih provizorno bacilo na 18. odnosno 21. mesto.

 

Naš iskusni as, Gabor Sagmajster, na solidnom je 89. mestu nakon prve etape.

 

Automobili

 

Karlos Sainc je nadmašio Stefana Peterhansela u inauguralnoj etapi Dakar relija 2021., što znači da X-raid Mini vodi nakon prilično „kilavog“ izdanja u „prologu“.

 

Vođstvo u konkurenciji automobilista se razmenjivalo nekoliko puta tokom 277 kilometara specijala do Biše. Najbolji u „prologu“, Naser Al-Atija, izgubio je tri minuta u prvih 37 kilometara zbog čega je pao u poretku.

 

Karlos Sainc

 

Vaidotas Žala je najpre ugrabio vođstvo u jednom od X-raidovih 4×4 Mini Coopera, pre nego što su ga u bagijima pretekli Sainc i Peterhansel.

 

Španac, koji je u „prologu“ imao „gumi defekt“ zbog čega je startovao s 28. mesta, imao je veliki peh kada je izgubio više od tri minuta u pretposlednjoj sekciji, ali je zatim dodao gas u poslednjoj deonici i dobio etapu s 25 sekundi prednosti.

 

Stefan Peterhansel

 

To mu je donelo osam sekundi ispred Peterhansela u generalnom poretku, čemu je i doprinela činjenica da je trinaestostruki šampion Dakara takođe doživeo pucanje pneumatika u poslednjih 50 kilometara specijala.

 

Od vozača koji ne voze Mini, najbolji je bio češki vozač, Martin Prokop, koji je u Fordu za Benzina Team bio bolji od pulena Centuryja, Matjea Seradorija i Jasira Sejdana.

 

Martin Prokop

 

Bivši WRC vozač, Halid Al Kasimi, bio je odličan u privatnom Peugeotu PH Sport tima, na šestom mestu, završivši dan s identičnim vremenom kao Sejdan.

 

Fabričke Toyote nisu uspele da uđu u prvih pet. Ginijel de Vilijers je završio s više od osam minuta zaostatka na sedmom mestu, dok je trostruki šampion, Al-Atija bio tek deseti.

 

Njih dvojicu su razdvojili pobednik iz 2014., Nani Roma (Bahrain Raid Xtreme) i Jakub Pržigonski, koji vozi Toyotu Hilux, ali za Overdrive.

 

Dok je Roma obezbedio mesto u prvih deset u debitantskom nastupu za BRX, njegov timski kolega, Sebastjen Lob, na dramatičan način je izgubio čak 24 minuta zbog tri odvojena „gumi defekta“.

 

Nani Roma

 

Jazid Al-Radži (Overdrive Toyota), Orlando Teranova (Mini) i Bernhard Ten Brinke (Overdrive), neki su od favorita koji su imali katastrofalan start. Sva trojica za Saincom zaostaju preko 20 minuta već nakon prve etape.

 

Kod kamiondžija, Kamaz je odmah na startu dao do znanja ko je glavni s dva kamiona u prva tri, i to s Dmitrijem Sotnikovim za volanom na čelu, dok je kod kvadista poveo Aleksandr Žiru.

 

 

Dmitrij Sotnikov

 

 

Vrele Gume

Pavle Barta

 

Generalni poredak u konkurenciji motociklista (prvih 10)

 

Poz. Vozač Tim Vreme Razlika Kazna
1 3
(aus) TOBY PRICE
RED BULL KTM FACTORY TEAM 03h 43′ 21“
2 47
(arg) KEVIN BENAVIDES
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 03h 43′ 48“ + 00h 00′ 27“
3 52
(aut) MATTHIAS WALKNER
RED BULL KTM FACTORY TEAM 03h 44′ 36“ + 00h 01′ 15“
4 5
(gbr) SAM SUNDERLAND
RED BULL KTM FACTORY TEAM 03h 47′ 32“ + 00h 04′ 11“
5 15
(esp) LORENZO SANTOLINO
SHERCO FACTORY 03h 48′ 22“ + 00h 05′ 01“
6 6
(arg) FRANCO CAIMI
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM 03h 48′ 36“ + 00h 05′ 15“
7 12
(fra) XAVIER DE SOULTRAIT
HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING 03h 48′ 43“ + 00h 05′ 22“
8 9
(usa) SKYLER HOWES
BAS DAKAR KTM RACING TEAM 03h 49′ 12“ + 00h 05′ 51“
9 77
(arg) LUCIANO BENAVIDES
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING 03h 51′ 28“ + 00h 08′ 07“ 00h 01′ 00“
10 7
(usa) ANDREW SHORT
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM 03h 51′ 53“ + 00h 08′ 32“
89 89
(srb) GABOR SAGHMEISTER
SAGHMEISTER TEAM 07h 06′ 50“ + 03h 23′ 29“

Generalni poredak u konkurenciji automobilista (prvih 10)

 

Poz. Posada Tim Vreme Razlika Kazna
1 300
(esp) CARLOS SAINZ
(esp) LUCAS CRUZ
X-RAID MINI JCW TEAM 03h 11′ 24“
2 302
(fra) STÉPHANE PETERHANSEL
(fra) EDOUARD BOULANGER
X-RAID MINI JCW TEAM 03h 11′ 29“ + 00h 00′ 05“
3 312
(cze) MARTIN PROKOP
(cze) VIKTOR CHYTKA
BENZINA ORLEN TEAM 03h 15′ 47“ + 00h 04′ 23“ 00h 01′ 00“
4 308
(fra) MATHIEU SERRADORI
(bel) FABIAN LURQUIN
SRT RACING 03h 17′ 58“ + 00h 06′ 34“
5 310
(are) SHEIKH KHALID AL QASSIMI
(fra) XAVIER PANSERI
ABU DHABI RACING 03h 19′ 38“ + 00h 08′ 14“
6 311
(esp) NANI ROMA
(fra) ALEXANDRE WINOCQ
BAHRAIN RAID XTREME 03h 20′ 41“ + 00h 09′ 17“
7 307
(pol) JAKUB PRZYGONSKI
(deu) TIMO GOTTSCHALK
ORLEN TEAM/OVERDRIVE 03h 20′ 42“ + 00h 09′ 18“
8 304
(zaf) GINIEL DE VILLIERS
(esp) ALEX HARO BRAVO
TOYOTA GAZOO RACING 03h 21′ 05“ + 00h 09′ 41“ 00h 01′ 00“
9 316
(sau) YASIR SEAIDAN
(rus) ALEXEY KUZMICH
SRT RACING 03h 21′ 17“ + 00h 09′ 53“ 00h 02′ 00“
10 301
(qat) NASSER AL-ATTIYAH
(fra) MATTHIEU BAUMEL
TOYOTA GAZOO RACING 03h 23′ 18“ + 00h 11′ 54“

 

Generalni poredak u konkurenciji kvadova (prvih 10)

 

Poz. Vozač Tim Vreme Razlika Kazna
1 152
(fra) ALEXANDRE GIROUD
TEAM GIROUD 04h 31′ 28“
2 159
(chl) GIOVANNI ENRICO
ENRICO RACING TEAM 04h 35′ 04“ + 00h 03′ 36“
3 163
(usa) PABLO COPETTI
MX DEVESA BY BERTA 04h 36′ 38“ + 00h 05′ 10“
4 154
(arg) MANUEL ANDUJAR
7240 TEAM 04h 37′ 16“ + 00h 05′ 48“
5 150
(arg) NICOLAS CAVIGLIASSO
DRAG’ON RALLY TEAM 04h 37′ 55“ + 00h 06′ 27“
6 153
(cze) TOMÁŠ KUBIENA
STORY RACING S.R.O. 04h 41′ 44“ + 00h 10′ 16“
7 155
(pol) KAMIL WISNIEWSKI
ORLEN TEAM 04h 51′ 14“ + 00h 19′ 46“
8 157
(fra) ROMAIN DUTU
SMX RACING 04h 55′ 10“ + 00h 23′ 42“
9 168
(chl) ITALO PEDEMONTE
ENRICO RACING TEAM 04h 56′ 33“ + 00h 25′ 05“
10 164
(arg) SANTIAGO HANSEN
MX DEVESA BY BERTA 05h 04′ 11“ + 00h 32′ 43“ 00h 02′ 00“

 

Generalni poredak u konkurenciji kamiona (prvih 10)

 

Poz. Posada Tim Vreme Razlika Kazna
1 507
(rus) DMITRY SOTNIKOV
(rus) RUSLAN AKHMADEEV
(rus) ILGIZ AKHMETZIANOV
KAMAZ – MASTER 03h 23′ 55“
2 504
(cze) ALES LOPRAIS
(cze) PETR POKORA
(are) KHALID ALKENDI
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA 03h 31′ 34“ + 00h 07′ 39“
3 501
(rus) ANTON SHIBALOV
(rus) DMITRII NIKITIN
(rus) IVAN TATARINOV
KAMAZ – MASTER 03h 31′ 44“ + 00h 07′ 49“
4 502
(blr) SIARHEI VIAZOVICH
(blr) PAVEL HARANIN
(blr) ANTON ZAPAROSHCHANKA
MAZ-SPORTAUTO 03h 34′ 39“ + 00h 10′ 44“
5 503
(cze) MARTIN MACIK
(cze) FRANTISEK TOMASEK
(cze) DAVID SVANDA
BIG SHOCK RACING 03h 36′ 33“ + 00h 12′ 38“
6 517
(chl) IGNACIO CASALE
(chl) ALVARO LEON
(cze) DAVID HOFFMANN
TATRA BUGGYRA RACING 03h 38′ 10“ + 00h 14′ 15“
7 518
(cze) JAROSLAV VALTR
(cze) JAROSLAV JR VALTR
(cze) RADIM KAPLANEK
VALTR RACING TEAM 03h 40′ 08“ + 00h 16′ 13“
8 506
(nld) MARTIN VAN DEN BRINK
(nld) WOUTER DE GRAAFF
(cze) DANIEL KOZLOVSKY
MAMMOET RALLYSPORT 03h 46′ 10“ + 00h 22′ 15“
9 514
(cze) MARTIN SOLTYS
(cze) DAVID SCHOVANEK
(cze) TOM IKOLA
TATRA BUGGYRA RACING 03h 46′ 54“ + 00h 22′ 59“
10 509
(rus) AIRAT MARDEEV
(rus) DMITRIY SVISTUNOV
(rus) AKHMET GALIAUTDINOV
KAMAZ – MASTER 03h 50′ 31“ + 00h 26′ 36“

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery