Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan otkriveni u potpunosti
Od njih se mnogo očekuje!
Dacia redefiniše esencijalni savremeni automobil novom generacijom modela Sandero Stepway i Logan
Kao što smo nedavno i najavili, a juče i zvanično objavljeno, potpuno obnovljena 3. generacija Dacia „best-sellera„, modela Sandero i Logan, stiže ove jeseni sa novim dizajnom, novom platformom i novom opremom.
Potvrđeno je da se Dacia u novim generacijama svojih bazičnih aduta u potpunosti odrekla dizel agregata. Ponuda će se u početku sastojati iz dve benzinske i jedne LPG verzije. Startni SCe 65 atmosferski 1.0-litarski atmosferac sa tri cilindra, uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, neće biti dostupan u modelu Sandero Stapway. Druga benzinska varijanta je takoe jednolitarski TCe 90 sa šestostepenim manuelnim ili CVT automatskim menjačem. Konačno, tu je i i 1.0 Eco-G 100 turbo, koji osim na benzin može da troši i tečni naftni gas (LPG). Uz njega ide šestostepena manuelna transmisija.
Iz Dačije poručuju da trećom generacijom modela Sandera Stepway i Logana brend jednim mahom obnavlja svoja dva legendarna modela i redefiniše esencijalni, savremeni automobil, uvek usmeren na stvarne potrebe svojih kupaca po najboljim cenama.
Spoljašnji dizajn novog Sandera Stepway i Logana je potpuno nov
Novi Sandero Stepway se već na prvi pogled razlikuje drugačijim poklopcem motora snažnije profilisanih linija. Dizajniran je u skladu sa konvencijama crossovera: povišen razmak od tla, uzdužni krovni nosači, prošireni blatobrani i ojačani donji delovi vrata. Osim pomenutih elemenata, tu su i hromirani logotip Stepway ispod prednje maske i zaobljeni zaštitni profili iznad svetala za maglu. U prednjim i zadnjim odbojnicima je smeštena zaštita podvozja u boji koja štiti boju od ogrebotina koje mogu nastati u svakodnevnoj vožnji.
Dacia duh uključuje i praktične i neophodne inovacije, kao što su posebni uzdužni krovni nosači koji su od početka dizajnirani tako da se mogu pretvoriti u poprečne. Pametno su dizajnirani, jednostavno se upotrebljavaju i dostupni su u serijskoj opremi.
Potpuno novi dizajn novog Logana zahvaljujući dužini povećanoj za 3,6 cm, većem međuosovinskom razmaku i kraćem zadnjem prepust. Vitkijeg je oblika zahvaljujući snažnije nakošenom vetrobranskom staklu i krovu spuštenom za 1 cm. Fluidnija krovna linija, antena smeštena na kraju krova i nešto manji bočni prozori čine dizajn dinamičnijim. Neke karakteristike su iste kao i na novom Sanderu. To su pre svega LED svetla sa svetlosnim potpisom u obliku slova Y, točkovi postavljeni u liniji sa blatobranima i dizajn pojedinih elemenata.
Prednja i zadnja svetla oba nova modela nose LED svetlosni potpis u obliku slova Y koji im daje snažniji identitet. Horizontalna linija spaja dva svetla na prednjem kraju i zadnjem kraju i račva se u njihove LED linije. LED svetla, serijski dostupna u svim nivoima opreme, povećavaju i vidljivost noću.
Novi i doživljaj u unutrašnjosti
Unutrašnjost je takođe inovativna u svakom pogledu. Potpuno nova kontrolna tabla ergonomičnija je i izrađena od novih materijala za moderniji i kvalitetniji izgled. Novi materijali su korišćeni kako na vratima tako i na presvlakama, tvrde u Dačiji.
Ergonomičniji položaj vozača osigurava veću udobnost zahvaljujući novom dizajnu sedišta i brojnim kombinacijama podešavanja sedišta i upravljača. Dacia nudi sistem Media Control koji omogućava upravljanje radiouređajem, telefonom i sistemom navigacije direktno sa pametnog telefona smeštenog na posebnom nosaču na vrhu kontrolne table. Napredne verzije ovog sistema, koji se ugrađuje od početnog nivoa opreme, su Media Display i Media Nav sa posebnim ekranom na središnjoj konzoli.
Nije zaboravljena ni tradicionalno jaka strana ovih modela: rekordna prostranost unutar kompaktnih dimenzija. Iako su spoljašnje dimenzije ostale iste, Dacia Sandero Stepway i Logan nude više prostora u kabini i veću zapreminu prtljažnika i prostora za odlaganje. Zapremina prtljažnika modela Logan iznosi 528 l, a Sandero 328 litara.
Inovativna sigurnosna oprema
Novi Sandero Stepway i Logan su konstruirani na modularnoj platformi CMF. Ojačana struktura u kombinaciji sa 6 vazdušnih jastuka pruža veću sigurnost. Nova elektronska arhitektura omogućava ugradnju novih sistema za pomoć u vožnji. Među njima su i napredni sistem aktivnog kočenja u nuždi i sistem automatskog poziva u nuždi eCall.
Niža potrošnja goriva i bolje vozne karakteristike
Zahvaljujući novoj modularnoj platformi, novi Sandero Stepway i Logan pokreću štedljiviji motori, imaju efikasniju aerodinamiku sa aerodinamičnijom podnicom i manju masu. Sve to garantuje veći užitak u vožnji uz smanjene emisije i nižu potrošnju goriva. Paleta isključivo benzinskih motora je dostupna i u kombinaciji sa bezstepenim automatskim menjačem ili u verziji koja spaja benzinski motor sa pogonom na plin – jednostavno, pouzdano i ekonomično rešenje.
Novi Sandero Stepway i Logan su osveženi ambasadori duha njihovih prethodnika. Sada nude još bolju vrednost za uloženi novac, po nenadmašnim cenama, obećavaju iz rumunske kompanije. Kolike će te cene biti i kako će se modeli pokazati na našim testovima koje očekujemo ubrzo nakon stizanja vozila u Srbiju, ostaje da vidimo.
1 Komentar
Comments are closed.
[…] zemlji, na kojoj su predstavljene treće generacije Dacijinih velikih aduta, Sandero Stepway i Logantreće generacije Dacijinih velikih aduta, Sandero Stepway i Logan, danas je u Beogradu za srpske novinare organizovana i test vožnja modela Dacia Sandero Stepway. […]