AktuelnoPredstavljamo

Dacia Jogger sedmosed prvi hibrid rumunske marke

4.68KPregleda

Dacia Jogger je po novčanik povoljan porodični sedmosed krosover stajlinga, a po prvi put u istoriji rumunske marke, jedan model može da se pohvali hibridnim pogonom.

 

Knjige porudžbina će se otvoriti u novembru, dok će se s prvim isporukama krenuti u Q1 2022.

 

 

Baš kao što je moglo da se pretpostavi iz špijunskih fotografija i oficijelnog tizera, Jogger je monovolumen u krosover stilu, praktične ali u isto vreme moderne pojave. Dugačak je nešto preko 4,5 metara, što ga čini najdužim Dacijinim modelom trenutno. Pored toga, krasi ga klirens od 200 milimetara, što dobro dođe pri prelasku preko neravnih voznih površina i prepreka na putu.

 

 

Što se stajlinga tiče, tu je već poznati potpis dnevnih LED svetala u obliku slova „Y“ i široka maska hladnjaka. Zadnja signalna grupa je u Volvoovom stilu u vertikalnoj postavci. Krovne nosače odlikuje patentirani modularni sistem, koji omogućava da se nosi sve od skija do bicikala.

 

 

Inicijalno, Dacia će lansirati ograničenu seriju s „Extreme“ specifikacijama, koju će krasiti izraženiji „off-road“ stajling.

 

 

Jogger Extreme će biti u ponudi uz pet boja eksterijera: „Pearl“ crna, „Slate“ siva, „Moonstone“ siva, „Glacier“ bela i „Terracotta“ smeđa. Takođe dobija krovne nosače, crne spoljne retrovizore, crnu antenu u vidu „ajkulinog peraja“ i crne naplatke, u kontrastu s „Megalith“ sivim zaštitnim oplatama napred i pozadi i zaštitnim lajsnama na vratima uz „Extreme“ oznake.

 

 

Na planu enterijera, Dacia tvdi da Jogger nudi prostor za sedam putnika bez konkurencije (mada se može naručiti i kao petosed). Postoji preko 60 mogućih konfiguracija, od kojih je po pitanju prtljažnog prostora najizdašnija ona sa spuštenim naslonima sedišta kada je na raspolaganju čak 1.819 litara.

 

 

Svaki red sedišta ima sopstveno krovno osvetljenje, a čak i kod trećeg su prisutni nasloni za ruke. Što se tiče odeljaka za odlaganje raznoraznih stvarčica, oni u totalu nude 24 litra korisnog prostora.

 

Kada je u pitanju info-zabavni sistem, Jogger nudi izbor u vidu tri jedinice. Prva je nazvana Media Control i orbitira oko stanice za postavljanje pametnog mobilnog telefona, integrisane u armaturnu tablu. Zatim je tu Media Display, koji na viši nivo podiže mogućnosti audio sistema s četiri zvučnika i 8-inčnim displejem postavljenim visoko na armaturnu tablu, zakošenim ka vozaču. Ovaj sistem poseduje Bluetooth konektivnost i kompatibilan je s Android Auto i Apple CarPlay funkcijama.

 

 

Vrhunsku ponudu čini Media Nav sistem, koji dodaje Wi-Fi konekciju za Android i Apple korisnike, kompletnu navigaciju i unapređen audio sistem sa šest zivučnika i dva USB priključka.

 

Na planu bezbednosti, svi Jogger modeli dolaze s asistencijom pri kočenju u slučaju krajnje nužde, detekcijom mrtvog ugla, asistencijom pri parkiranju i kretanju uzbrdo, dok je tempomat dostupan samo kod odabranih nivoa opreme. Što se ostalih opcija tiče, one uključuju grejanje prednjih sedišta, klima uređaj s digitalnim displejem, „hands-free“ karticu s daljinskim otključavanjem prtljažnika, automatske brisače i električnu parkirnu kočnicu.

 

 

Red je došao i na pogonske sklopove. Najpre, novi TCe 110, turbotrocilindraš radne zapremine 1,0 litar, isporučuje 100 ks i 200 Nm. Drugu opciju, bar za sada, čini TCe 100 Bi-Fuel, koji uključuje rezervoar od 40 litara, predviđen za TNG (pored onog benzinskog od 50 litara), za maksimalnu autonomiju od 1.000 kilometara (WLTP).

 

 

Nakon toga stvari postaju još interesantnije. Model koji na scenu stupa 2023., biće prvi Dacijin model s hibridnom tehnologijom, zahvaljujući 1,6-litarskom benzincu, dva elektromotora i višerežimskom automatskom menjaču, uz naravno prisustvo baterije od 1,2 kWh 230 V. Ova postavka omogućava čisto električno startovanje i kretanje vozila. Rumunski proizvođač tvrdi da će uz pomoć regenerativnog kočenja, Jogger Hybrid „moći 80 odsto vremena u gradskoj vožnji da provede u čisto električnom režimu, štedeći do 40 odsto goriva u poređenju s benzinskim ekvivalentom.“

 

 

Očekujemo ga u prodajnim salonima na Starom kontinentu širom Evrope već u februaru sledeće godine, uz naravno prisustvo na Dacijinom štandu na IAA u Minhenu.

 

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery