Da li će VW oformiti „super-premijum“ grupu za svoje ekskluzivne brendove?
Da li bi to bio dobar potez?
Volkswagen grupacija prolazi kroz promene u strukturi, a jedna od posledica tih promena bi mogla da bude i nastanak nove „super-premijum“ grupe u koju će se uvrstiti brendovi poptu Bentley, Bugatti, Porsche i Lamborghini (koji će najverovatnije preći pod rukovodstvo kompanije Porsche).
Iako sve ovo tek treva da se dogodi, izvršni direktor Volkswagen grupacije, Herbert Dajs je naveo da je već preduzeo neophodne korake koji bi mogli da utabaju put formiranju novog luksuznog ogranka. Taj potez bi mogao bi vredeti više od 120 milijardi evra, prenosi Automotive News Europe.
U međuvremenu, kada je šefu finansija Volkswagen grupacije postavljeno pitanje da li je Volkswagen spreman da proda deo svojih akcija u luksuznim brendovima (među kojima su i Porsche i Lamborghini), on nije dao odričan odgovor.
„To je bez ikakve sumnje jedno logično pitanje“, rekao je Viter i dodao je da grupacija trenutno razmišlja o svimn mogućim postpcima koji bi bili dobri za nju, te da je mnogo toga u opticaju i da je još uvek prerano govoriti o bilo čemu.
Naime, premeštanje svih luksuznih brednova u jednu tzv. „super-premijum“ grupu bi svakako bilo efikasno rešenje, posebno zbog činjenice da je vrednost akcija grupacije pala za 19% ove godine. Promena u strukturi koja se tiče luksuznih brendova bi svakako pomogla da se to promeni, s obzirom da upravo automobili ztih brendova donose oko 60% od ukupnog profita grupacije.
Sa druge strane, već smo imali prilike da vidimo kako drugi proizvođači stavljaju svoje luksuzne brednove pod isti „kišobran“, ali im se to uglavnom obijalo o glavu.
Naime, 1999. godine, Ford je odlučio da u isti ogranak (kreirao je PAG – Premier Automotive Group) stavi brendove kao što su Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo, Lincoln i Mercury. Međutim, taj eksperiment se pokazao kao totalna propast, te se sve završilo tako što je Ford prodao sve svoje evropske brendove, ugasio Mercury i u svom posedu je zadržao samo Lincoln.