O čvrstim baterijama se samo „šuškalo“, kao rešenju kada je o budućnosti električnih automobila reč, dok se u čitavu stvar nije umešala Toyota.
Po nedavnim izveštajima, japanski proizvođač će tehnologiju čvrstih baterija testirati sledeće godine, u okviru priprema da se one lansiraju na tržište 2025.
Ukoliko ovo bude izvedeno do kraja, biće to sjajne vesti, posebno za one vozače koji planiraju da se prebace na električna vozila. To bi takođe Toyotu moglo da učini prvim proizvođačem koji će čvrste baterije uvesti u realnu upotrebu.
Ukratko, tehnologija čvrstih baterija obećava budućnost u ovom segmentu, koja će biti mnogo prijemčivija za širu ciljnu grupu vozača, posebno onih trenutno sekptičnijih. Takođe, ovo bi moglo da konačno sahrani industriju motora s unutrašnjim sagorevanjem.
Koje su prednosti čvrstih baterija? Pružaju bolju autonomiju, ne zahtevaju sistem hlađenja, mogu da se napune veoma brzo u poređenju s aktuelnim rešenjima, mnogo su bezbednije i ne degradiraju istom stopom kao tečne i baterije bazirane na polimerima.
Toyotina tehnologija čvrstih baterija bi mogla da pruži punjenje za samo 10 minuta i prelazak preko 400.000 kilometara pre ozbiljnije degradacije, izveštava Nikkei.
S ovakvim specifikacijama, nameće se pitanje zašto bi neko brinuo o autonomiji ili životnom veku električnog automobila. U budućnosti, zaista neće biti argumenata protiv kupovine EV.
Međutim, tek treba da vidimo kako će čvrste baterije raditi u praksi, posebno u okviru svakodnevne eksploatacije.
Uz ove vesti, Toyota kaže da će započeti testiranja čvrstih baterija u konkretnom vozilu, što bi trebalo da pruži jasniji uvid u to da li je čitava teorija ispravna.
Toyota nije jedini proizvođač automobila koji je bacio oko na tehnologiju čvrstih baterija. Prošle nedelje, QuantumScape koji podržava VW, rekao je da je spreman za proizvodnju ove solucije, koja bi u automobilima trebalo da se nađe 2024.
Prošle nedelje, japanski proizvođač je konačno obelodanio informaciju da će lansirati svoj prvi električni automobil, BZ. S inicijalnom najavom, imali smo samo siluetu automobila i informaciju da je veličine RAV4. U međuvremenu, pojavili su se renderi s više detalja.
Lepo je videti da Toyota, jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila, konačno pravi presek i okreće se čisto električnim automobilima na velika vrata. Kompanija se prethodno oslanjala na činjenicu da hibridna tehnologija daje svoj doprinos smanjenju emisije i usklađivanju sa strožom regulativom, što nije bilo nelogično.
Međutim, s brojnim zabranama SUS motora u najavi i u praksi, hibridni automobili će biti prisutni na ključnim tržištima narednih 15 godina. Japanski proizvođač ne samo što kreće pravim smerom, već će to raditi u velikim skokovima.
Vrele Gume
Renderi: Auto Express