AktuelnoVesti

CityHawk – leteći taxi

Koliko pilećih nogica je potrebno za razmenu?

2.46KPregleda

Urban Aero CityHawk – prvi leteći taksi na vodonik

 

Leteći automobili su već decenijama sledeća velika revolucija u autoindustriji, ali ni dan danas oni nisu zapravo poleteli. Osim u pojedinim političkim govorima. 

 

Međutim, to nije sprečilo izraelsku kompaniju Urban Aeronautics da razvije leteći gradski taksi pod nazivom CityHawk, sa vertikalnim električnim poletanjem i sletanjem. Urban Aero je u sklopu razvoja datog modela potpisao sporazum sa američkom kompanijom HyPoint o implementiranju tehnologije gorivnih ćelija vodonika u svoj leteći automobil.

 

 

Sudeći po fotografijama koje su objavljene, CityHawk bi trebalo da ima dva rezervoara za vodonik i dve zalihe gorivnih ćelija. Električna energija dobijena sagorevanjem napajala bi dva elektromotora. Svaki od njih generisao bi po 952 konjskih snaga. 

 

Oni dalje pokreću unutrašnji rotor sa takozvanom Fancraft tehnologijom. Imaju posebne kanale i „inovativnu aerodinamičku tehnologiju“, koji obećavaju povećanu kontrolu same letelice, stabilnosti i brzine, a istovremeno poboljšavaju sigurnost i smanjuju buku. Dalje, gorivne ćelije obezbeđuju „vrhunske energetske performanse“ i životni vek od oko 20.000 sati.

 

 

Kao i druga vozila na vodonik, ovom letećem automobilu bi bilo potrebno samo nekoliko minuta da se napuni, umesto nekoliko sati koliko je potrebno sličnim električnim prototipovima.

 

Israel21c prenosi da će CityHawk na vodonik moći da postigne brzinu i do 125 km/h, te da pređe oko 160 km pre nego što mu ponovo bude potrebno gorivo. To nije previše, ali je model prvashodno zamišljen kao leteći taksi i vozilo za akcije spašavanja u vazduhu.

 

 

CityHawk bi mogao biti vrlo uspešan za taksi upotrebu jer se takoreći radi o malom praktičnom avion-automobilu u kome može sedeti do pet putnika i koji može „ići odnosno leteti bilo gde i sleteti bilo gde“ uz prevoz „od vrata do vrata“Ako išta pođe po zlu, letelica ima ugrađen hitni raketni padobran koji služi da bezbedno vrati CityHawk na zemlju.

 

Naravno, nećete se njime voziti skorije (osim ako ih kineski ne preteknu u zamenu za srpske svinjske glave), s obzirom da je direktor kompanije Urban Aeronautics izjavio da model neće biti spreman za masovnu proizvodnju do kraja ove decenije.

 

Top Reviews

Video Widget

gallery