AktuelnoEco GreenIndustrijaVesti

BYD potisnuo Volkswagen na listi najvrednijih svetskih automobilskih kompanija

2.01KPregleda

Ovde dobijamo odgovor na pitanje da li jedna automobilska kompanija može biti najvrednija a da nema globalno prisustvo.

 

Vremena se bespovratno menjaju, pa tako jedan Lucid vredi više od tradicionalnog konglomerata kakav je Ford, dok je s druge strane Rivian vredniji od General Motorsa, koji je decenijama vladao svetskim tržištem. Međutim, kineski BYD je ovoga puta kompanija koja je došla do značajne prekretnice, s vrednošću većom od Volkswagenove, dok su ispred nje samo Tesla i Toyota.

 

 

Ova rokada se desila samo nekoliko dana nakon što je nemački proizvođač povratio poziciju od Riviana. Vrednost akcija američkog proizvođača je pala nakon vesti da neće više raditi s Fordom na zajedničkim proizvodima. To je lansiralo Volkswagen nazad na treće mesto, koji je bio drugi pre nego što je Tesla preuzeo vođstvo u tržišnoj kapitalizaciji. Ono što je sigurno je da je plan nemačkog koncerna da povrati prethodne pozicije ili čak dođe do vodećeg mesta u perspektivi. Međutim, BYD neće olakšati stvari Nemcima, naprotiv.

 

Kineski prozvođač je „visokovertikalizovana“ kompanija, koja sama proizvodi većinu svojih ključnih komponenti, od baterija do poluprovodnika. Samim tim nije pogođena globalnom nestašicom čipova, što se reflektovalo na njeno poslovanje.

 

Kuriozitet je da je BYD prisutan samo u Kini i nekoliko drugih tržišta, kao što je norveško i par latinoameričkih. Čini se da je to više nego dovoljno da kompanija značajno poveća svoju tržišnu kapitalizaciju, posebno u obzir uzimajući da je Kina najveće automobilsko tržište na svetu. Ipak, e-platform 3.0 ima za cilj da to promeni i to brzo.

 

BYD je prethodno najavio da će prodavati modele Han i Tang u Brazilu, primera radi. Kinezi takođe nameravaju da prodaju Dolphin u Evropi i drugim zemljama, čim im proizvodnja omogući da planiraju agresivnije tržišno širenje na globalnom planu. Kada se to bude desilo, Toyota bi mogla da padne na treće mesto među najvrednijim automobilskim kompanijama, ustupajući BYD-u drugu poziciju. Naravno, to je samo početak.

 

Prodajući priuštiva električna vozila s LFP baterijama, koje mogu da traju 1,2 miliona kilometara, uz punjenje putem sistema od 800 V, kineska kompanija bi mogla da elektrifikaciju učini dostupnom širokim narodnim masama. To podrazumeva još veći obim prodaje i naravno bolje kotiranje na berzi. Mnogi proizvođači električnih automobila obećavaju fantastične stvari, ali BYD bi mogao da bude prvi koji će da ih isporuči.

 

Budite s nama u toku zbivanja kada je o BYD-u reč, jer automobilska industrija se ubrzano menja i nikada više neće biti ista.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery