Bavarci pripremaju sužen i efikasniji portfolio kada je motorizacija u pitanju.
BMW održava svoje obećanje koje podrazumeva užu i efikasniju ponudu pogonskih sklopova, a sada znamo i rok. Prva najava se desila prošle godine u okviru izdatog pres materijala povodom kraja fiskalne 2019. godine. BMW grupa, koja uključuje Mini i Rolls-Royce, redukuje broj pogonskih varijanti za 50 odsto. U ovogodišnjem saopštenju, dat je i konačni rok:
„Smanjujemo složenost, s manjim brojem verzija modela i manjim brojem pogonskih varijanti, zadržavajući samo ona vozila za koja postoji realna potražnja. Oko polovine aktuelnih pogonskih sklopova neće biti u ponudi do 2025.“
Šta to znači? Očekujemo da BMW napravi procenu svoje aktuelne pogonske ponude. Samo je popularni X3, primera radi, dostupan u četiri opcije, uključujući i električni iX3 koji se proizvodi u Kini. S novopotvrđenom agendom, možemo očekivati da bavarski proizvođač „izmeri“ potražnju za svaku pojedinačnu pogonsku opciju, ostavljajući u igri samo one koje donose profit.
Ukratko, ukoliko publika bude preferirala električne BMW modele u odnosu na konvencionalne, kompanija će to ispoštovati. Naravno, brojke će odrediti odluku, ali možemo očekivati više promena u BMW-ovoj gami u narednih nekoliko godina.
Suvišno je reći da je ovaj potez u skladu s BMW-ovim posvećivanjem elektrifikaciji. Nemačka marka kaže da je u 2020. značajno povećana potražnja za električnim automobilima. Prodaja čisto električnih modela je povećana za 13 odsto, dok su „plug-in“ hibridi ostvarili prirast od 40 odsto, što je ukupno za trećinu više u poređenju s 2019.
S druge strane, BMW naravno da ne zaboravlja na visokoperformantne modele, a M divizija je 2020. ostvarila najbolje prodajne rezultate u istoriji. Pored toga, BMW M „plug-in“ hibridi su potvrđeni još 2019., s tim što će u narednim godinama svetlost dana u ugledati i električni „M“.
Vrele Gume