Prvi utisci iz vožnje BMW M235i X-Drive Gran Coupe i BMW 220d M Sport Gran Coupe
U Lisabonu je ovih dana u toku dinamična novinarska prezentacija prve ikada BMW Serije 2 Gran Coupe, koja je početkom sedmice predstavljena široj javnosti.
Vrele Gume su naravno na licu mesta i evo direktno prvih utisaka iz vožnje ovog potpuno novog modela.
Danas smo imali prilike da na mešovitoj ruti (auto put/magistralni put/grad) u dužini od ukupno oko 300 kilometara vozimo dva modela.
Snažni i performantni BMW M235i xDrive (samo na papiru) Gran Coupe kojeg pokreće dvolitarski benzinac od 306 kS i BMW M220D M Sport sa 190 kS.
Prvi sjajnih 306 konja razvija na 6.250 obrtaja, dok mu je obrtni moment 450 Nm i kreće od 1.750 obrtaja. Do „stotke“ stiže za ispod 5 sekundi, a maksimalna brzina fabrički mu je ograničena na 250 km/h.
Dvolitarski turbodizelaš, sa 400 Nm, 100 km/h razvija na 7,5 sekundi.
Oba modela karakteriše značajno veći nivo komfora nego u baznoj varijanti, koji čak može po mnogo čemu može da konkuriše modelima iz Serije 3.
Primetno je da cela serija poseduje karakterističnu BMW Gran Coupe sileutu, izgleda snažno i moćno spreda i vrlo inovativno od nazad.
Ono što je ipak glavna prednost, pored dinamike vožnje, brzine, sportskog uživanja i stabilnosti, jeste mnogi više mesta od svih konkurenata u klasi, pa čak dakle i od Serije 3 u nekim elementima.
Kada je reč o enterijeru, unutra je sve manje više viđeno u višim segmentima BMW modela, tako da je i u ovom pogledu BMW Serija 2 Gran Coupe ispred konkurencije u klasi trenutno. Ovi modeli namenjeni su pre svega mlađim, urbanim i sportski nastrojenim kupcima, ističu u BMWu.
Vozačke impresije
M235i je startan, brz, dinamičan, savršen u krivinama i što je najvažnije vrlo stabilan.
Za razliku od mnogih BMW modela bez problema drži pravac i pri velikim brzinama. Iznenađujući „kiks“ je značajno sporiji 8-stepeni automatski menjač koji pokazuje i nešto lošiju komunikaciju sa motorom pri naglim ubrzanjima na uzbrdicama.
Zvuk u datom modelu je impresivan, a dodatno se ističe u Sport režimu vožnje, za koji se čini da je upravo audio efekat jedina razlika u odnosu na Comfort mode.
BMW 220d M Sport Gran Coupe je mekši, ali zbog težine samog agregata je nestabilniji u krivini i zahteva ili vrhunsko umeće vozača ili aktivan rad kontrole stabilnosti pri agresivnijoj vožnji.
Uprkos grubljoj dizel konstrukciji, motor je tih i vrlo izdašan pri ubrzanjima, ali i štedljiv po potrošnji koja na prvih 100 km vožnje nije prelazila 7 litara u proseku.
Više utisaka uskoro na NOVAS.TV u Vrele Gume TV ali i na ovim stranicama.
Ekskluzivno iz Lisabona,
Stefan Stojković
2 Komentara
Comments are closed.
Iz ovog teksta sam pomislio da je u pitanju neki krš koji jedva da može da se vozi… 😂
Na prvoj slici sam pomislio da je u pitanju KIA 😊.