Čini se da BMW neće lansirati novi kompaktni hečbek, ali hoće mali i2 sedan
Čuli smo glasine da je BMW inicirao projekat kreiranja direktnog rivala Volkswagena ID.3 i ostalih električnih hečbeka u klasi. Dotični model je trebalo da ponese oznaku i1, ali sudeći po najnovijem izveštaju nemačkih medija, Bavarci su odustali od projekta, da bi se fokusirali više na razvoj većih električnih sedana i SUV/krosovera.
I1 je mogao da bude eventualna zamena za popularni i3, budući da ovaj neće dobiti direktnog naslednika. Ipak, novajlija je trebalo da bude otprilike iste veličine, mada verovatno konvencionalnijeg izgleda. Naravno, bio bi skuplja opcija u poređenju s Volkswagenom, ali bez obzira na „premijum“ cenu, sigurno je da bi bio prodavan u Evropi.
Međutim, po najnovijim informacijama, BMW je prekinuo razvoj i1 jer bi takav model bio pogodan samo za Evropu, ali ne i druga važna tržišta kao što su severnoameričko ili kinesko, gde su SUV/krosoveri i velike limuzine daleko popularniji i mnogo bolji izvor zarade.
Po istim izvorima, BMW nije u potpunosti napustio ideju lansiranja novog malog elektromobila. Naime, Bavarci trenutno rade na nešto većem i2 EV sedanu, mada razvoj ovog modela nije značajnije uznapredovao. Izvor sugeriše da on još uvek egzistira isključivo na papiru.
Moguće je da se radi o električnoj verziji serije 2 dužeg međuosovinskog rastojanja (trenutno se prodaje samo u Kini), ili je možda u igri potpuno drugačiji model, baziran na različitoj platformi. Jedino što nam ostaje je da čekamo i uvidimo koje solucije će odabrati BMW, ukoliko se projekat uopšte pomeri s „papirne“ faze.
BMW i dalje planira da lansira iX1 kompaktni električni krosover. On će praktično biti BEV verzija X1 krosovera sa SUS motorom, kao što je iX3 za X3. Ideja napuštanja projekta kompaktnog hečbeka u korist modela s povišenim klirensom slične veličine, je potez sličan onome koji je uradio još jedan pripadnik nemačke premijum trojke.
Setimo se da je pre nego što smo uopšte znali da će EQA biti krosover, Mercedes-Benz najpre predstavio dotični model u hečbek formi, praktično električnoj verziji A klase. Međutim, EQA hečbek je odbačen iz sličnih razloga, uglavnom zbog činjenice da krosoveri prednjače po popularnosti u današnje vreme, tako da je EQA postao električna verzija GLA.
Vrele Gume