Druga generacija BMW-a M4 nije startovala „kao po loju“ što se tiče „utisaka“ automobilske javnosti, što možda ima a možda i nema veze s kontroverznim dimenzijama i oblikom maske hladnjaka.
Dodatak M Performance komponenti, takođe upitnog dizajna, nije mnogo pomogao čitavoj priči.
S tim u vezi, 2022. godina je posebna za BMW M diviziju, jer ona slavi 50. rođendan, a legendarna verzija M4 će imati veliki „comeback“ da ulepša jubilej.
Naravno, reč je o čuvenoj CSL (Coupe Sport Lightweight) verziji, koja će se vratiti u ograničenoj seriji M4.
„Špijunski“ fotografi su već u objektive svojih foto-aparata uhvatili pretproizvodni prototip BMW-a M4 CSL, i uprkos temeljnoj kamuflaži, čini se da će biti oživljeni neki elementi dizajna prethodnika.
Poslednji put smo CSL oznaku videli na BMW-u M3 CSL, koji je proizveden u samo 1.383 primerka, kada je postavio neke nove standarde u okviru M divizije.
Kao prvi M model s krovom od ugljeničnim vlaknima ojačane plastike, lakši od M3 kupea na kojem je bio baziran, sa 110 kilograma manje, M3 CSL je bio jedan od najpoželjnijih automobila svog vremena. Takođe, bio je prvi M3 koji je krug na Nirburgringu spustio na ispod osam minuta, što je sjajan rezultat za model sa „samo“ 360 ks iz šestocilindarskog rednog atmosferca.
Očekuje se da i novi BMW M4 CSL prođe kroz značajnu dijetu, tako da možemo očekivati uklanjanje zadnjih sedišta i zamenu nekih aluminijumskih komponenti od onih od CFRP-a.
U poređenju s indirektnim prethodnikom, M4 GTS-om, novi CSL će odlikovati manje kitnjast aero paket, ali će zapravo više evocirati na originalni M3 CSL. To znači da će vratiti zaobljeni spojler na poklopcu prtljažnika, umesto zadnjeg krila poput onog na GTS-u.
Twin-turbo S58 redni šestocilindraš će biti „usviran“ na oko 550 ks, a posedovaće i nešto viši maksimalni obrtni moment, što će činiti najsnažnijim BMW-om do sada s manje od osam cilindara ispod haube.
Vrele Gume