Prošle sedmice je skinut veo s nove S klase i to je bio automobilski događaj meseca iz mnogih razloga
Ne samo što je nemački premijum proizvođač lansirao svoju novu perjanicu, već je predstavio „gomilu“ novih tehnologija koje će se postepeno preneti i na manje skupe modele. Kada će taj proces započeti? Navodno, vrlo brzo.
Ola Kelenijus, šef Daimlera, sugerisao je da nova generacija C klase ne samo što će posedovati svoje tradicionalne atribute, izbrušene i unapređene, već će biti impresivna s tehnološkog aspekta.
„Pre mnogo godina, logika u Mercedesu je bila ’sve imamo u S klasi’ i to se dešava u ciklusu od svakih sedam ili osam godina, nakon čega dolazi do postepenog ’prelivanja’ u niže pozicionirane modele“, rekao je on. „Već smo odstupili od takve filozofije, rekao bih, u poslednjih pet do sedam godina. Sada uvodimo inovacije u svaku novu arhitekturu ili važan model. Ove nedelje govorimo o S klasi, ali da bih ilustrovao o čemu govorim, reći ću da sledeće godine pristiže C klasa koja će posedovati sve najbolje što Mercedes ima.“
Zatim je došla i ključna izjava: „Mada je C klasa već sada devet meseci iza većeg brata, već imamo malu S klasu u C klasi.“
Jedna nova tehnologija o kojoj se „šuška“, vezana za C klasu, je dizel-hibridni pogon, mada će on biti rezervisan za evropsko tržište. Međutim, očekivani AMG model će gotovo sigurno posedovati elektrifikovani motor. Što se drugih ključnih tehnoloških detalja iz S klase tiče, koji će svoje mesto pronaći i u modelu iz D segmenta, su novi ekran info-zabavnog sistema u „portret“ formatu, 3D vozački displej i „head-up“ displej proširene stvarnosti.
Ipak, za razliku od mnogih drugih proizvođača automobila, Mercedes je usvojio takozvani „sistem prelivanja“ tehnologije, tako da, primera radi, najnoviji MBUX info-zabavni sistem koji je premijeru imao u A klasi iz 2018., sada je standardan u novoj S klasi.
„Mi praktikujemo ’prelivanje’ i to radimo brzo. Razvili smo inženjerski sistem u okviru kojeg inovacije koje smo lansirali mogu veoma brzo da se prenesu u druga vozila“, dodao je Kelenijus.
Takođe je važno imati na umu da je višedecenijski rival C klase, BMW serije 3, poslednji put kompletno redizajniran za 2018. Mada se G20 serija 3 može pohvaliti impresivnom tehnologijom, BMW bi mogao biti prisiljen da ubrza svoju redovnu restilizaciju i obavi je brže nego što je planirano. Nova C klasa treba na scenu da stupi sredinom sledeće godine, kada će s tehnološkog aspekta u senku baciti bavarski model.
Vrele Gume