CATL šasija za baterije izdržava sudar do brzine 120 km/h
Kineski proizvođač baterija CATL je razvio novu platofrmu za električne automobile koja može da izdrži udarce pri brzinama do 120 km/h bez opasnosti od požara.
Tehnologija je razvijena s fokusom na povećanu bezbednost, a koristi materijale koji se takođe koriste u izradi podmornica i aviona. Nova šasija, nazvana Bedrock, dizajnirana je za raspodelu energije od udaraca i zaštitu baterije.
U nekoliko testova sudara, šasija je bila izložena ekstremnim uslovima. Između ostalog, preživela je frontalni sudar sa stubom pri 120 km/h, a da se nakon toga nije zapalila, navodi Revija HAK.
Bedrock konstrukcija se bazira na strukturi u kojoj je baterija obezbeđena od oštećenja.
Materijali poput posebno čvrstog čelika i aluminijuma, koji se obično koriste u podmornicama i vazduhoplovima, doprinose jedinstvenoj robusnosti, tvrde Kinezi. Ključni element dizajna je sistem za brzo odvajanje baterije. U slučaju sudara baterija može da se isključi za 0,01 sekundu i isprazni za 0,02 sekunde. Ovo smanjuje rizik od požara u slučaju ozbiljnih nesreća.
Ujedno, Bedrock šasija je dizajnirana da apsorbuje do 85 posto energije sudara u nesrećama. Za poređenje, tradicionalna šasija apsorbuje oko 60 posto. Ovaj povećani kapacitet može pomoći u smanjenju štete. Osim bezbednosti, šasija takođe ima potencijal za pojednostavljenje proizvodnje električnih automobila. CATL procenjuje da korišćenje Bedrocka može značajno da skrati vreme proizvodnje.
Dizajn Bedrocka je fleksibilan i može da se koristi za nekoliko različitih tipova automobila. Prvi proizvođač koji je koristio šasiju u svojim automobilima je Avatr, firma u vlasništvu CATL-a.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: CATL