AktuelnoOnline plusVesti

Aygo X – Prva vožnja

2.2KPregleda

 Začinite život

 

 

Ideja cenovno pristupačnih, malih pa ako baš hoćete “urbanih” automobila kakvu su izneli Fiat 500 i 600,  Austinov MINI, pa eventualno i Spaček zahteva novi pristup.

 

U eri kada je SUV najpoželjnija forma auto industrije čak i  mala “kola” moraju da pretrpe krosover preobražaj. 

 

 

Nova generacija Toyote Aygo nosi prezime X (čita se kros). Koliko zadovoljava potrebe  urbanog  i prigradskog života u Evropi proveravamo u Baseloni gradu u kome su saobraćajna infrastruktura i arhitektura uklopljeni na najbolji mogući način.

 

 

 

Rodbinske veze 

 

 

Aygo X nastao je na GA-B platformi koji deli sa modelima Yaris i Yaris Cross. Sa 3.700 mm dužine, novi Aygo X je 235 mm duži od svog prethodnika, iako je međuosovinsko rastojanje povećano za samo 90 mm.

 

 

Prednji prepust je za 72 mm kraći nego kod Yarisa, dok je maksimalna veličina točkova povećana na 18 inča.  Rešenje krova pod nazivom Pagoda (Ne beše to pojam iz Mercedesa ?), pruža udoban i prostran kabinski prostor.

 

 

Ukupna širina karoserije povećana je za 125 mm, na 1.740 mm. Kao rezultat toga, prednja sedišta su pomerena napred za 20 mm, povećavajući prostor oko ramena za 45 mm.

 

U poređenju s prethodnom generacijom kapacitet prtljažnika  povećan za više od 60 litara – na 231 litar

 

Sa oborenim sedištima zapremina prtljažnika je 829 litara.

 

Dizajniran i za najuže gradske situacije, Aygo X ima poluprečnik okretanja od samo 4,7 m.

 

 

Često hvaljeni motor 

 

 

 

Ispod haube nalazi se dobro poznati višestruko nagradjivani Toyotin KR Motor. Razvijen u Daihatsu –u još 2004. sada nastupa u ekološki unapredjenoj verziji 1KR-FE.

 

 

 

Trocilindarski 998 kubika isporučuju 71 ks  i 93 Nm obrtnog momenta. 

 

Dostupan je u verziji sa manulenim petostepenim ili novim S-CVT menjačem.

 

 

Aygo X ubrzava do 100-tke za 15.6 sekundi a maksimalna brzina je 158 km na čas.

 

 

Subjektivan utisak je da se ubrzanje bolje čuje nego što se ono dešava. Do 60 km/h je koliko-toliko energičan i efikasan u gradskoj vožnji

 

 

 

Ciljana potrošnja goriva iznosi 4,7 l/100 km, a emisija CO2 od 107 g/km. Zapremina rezervoara iznosi 38.4 litre.

 

Za one koji se pitaju zašto samo jedan motor u ponudi , pa uz to još i benzinac odgovor je sledeći. Toyota je sa hibridima u tolikoj meri prosečno ozelenela svoju paletu modela, da do 2025 mirno može u vozila A segmeta da ubacije isklučivo SUS motore, bez da im život zagorčavaju kojekakve EU agencije.

 

 

Koliko je povišeno stvarno povišeno ?

 

 

U osvit SUV revolucije negde 2004, vozačima  je govoreno da kupe SUV-ove  jer povišeno sedenje omogućuje bolji pregled puta. A šta ćemo sad kad su skoro svi automobili oko vas povišeni ?

 

 

 

Aygo X obezbeđuje uočljivost i sigurnost na putu jer je klirens povećan za 11 mm u odnosu na odlazeću generaciju. Ukupna visina vozila je povećana za 50 mm, odnosno na 1.510 mm. Položaj sedenja je podignut za 55 mm, a ugao A stuba je radi poboljšanja vidljivosti povećan za 10%, na 24º.

 

 

Spice Girls

 

Aygo X svojiom dizajnom,  sugeriše korporativne rodbinske veze sa Yarisom Cross. Ipak misija Toyotinih stilista je ispunjena – Ne liči ni na koji drugi automobil  A segmenta.

 

 

Paleta boja nadahnuta je začinima kako bi se Aygo mogao da ima više specifičnih karaktera “Kardamon”, “Čili” i mladlačkog “Kleka (Juniper)” do “Djumbira”  koji donosi poziv na avanturu. Svaka od ovih začinskih boja  nastupa u kontrastu sa crnim krovom.  Da bi vožnja bila doživljaj tu je opcioni meki krov od platna koji se može uvlačiti, što je prvo rešenje te vrste za krosover A-segmenta.

 

 

 

Još “začinjenije”, ograničeno izdanje modela  Aygo X, u Cardamom verziji, biće dostupno tokom prvih šest meseci prodaje, s dodatnim, matiranim detaljima mandarina boje po celom automobilu, kao i sa posebnim mat crnim aluminijumskim točkovima od 18 inča. Tema nazvana Mandarina se takođe ponavlja na unutrašnjim panelima i dizajnu tkanine sedišta.

 

 

Najamanji Toyotin model je spolja gledano totalni dizajnerski vizelan udar na čula. Kao da je baš to i sračunato  da zaboravite da pitate kakav motor ima , koliko razvija  i kako sve to ide… jer eto:  baš je gotivan i odlično se svojim proporcijama uklapa u format  Instagrama .  U to ime jedan selfi !

 

 

Jukebox enterijer

 

 

Hardverski deo aplikacije Toyota Smart Connect podrazumeva  9 inčni HD centralni ekran osetljiv na dodir, ambijentalno osvetljenje i bežično punjenje telefona. Pomoću prateće aplikacije MyT,  dostupne su različite informacije o vozilu, analitika vožnje, nivo goriva, upozorenja i praćenje vozila.

 

 

 

Navigacija bazirana na „oblaku“, pruža informacije o ruti u realnom vremenu. Nove usluge će vremenom biti uvođene bežičnim ažuriranjima.

 

 

 

Audio sistem razvijen je u saradnji sa kompanijom JBL.  Vaša omiljna muzika plasira se na četiri zvučnika, u kombinaciji sa pojačalom od 300 W, i velikim sabvuferom prečnika 200 mm, smeštenim u prtljažniku.

 

 

Ulične borbe

 

Svi mi želimo da u gradu najbrže, najudobije i najekonomičnije stignemo do cilja.  Moćan saveznik  za sve to je S-CVT menjač koji pruža najbolji početni odziv u klasi i linearnost prilikom ubrzanja, dok zadržava odličan rezultat u odnosu snage motora i potrošnje goriva.

 

 

Zašto je Aygo X takva uživancija za vožnju odgovor pružaju inženjerska rešenja. TNGA sistem oslanjanja , s poboljšanom krutošću radi manjeg uvijanja karoserije i manjih uglova zanošenja, obezbedjuje  izuzetnu udobnost i kontrolu u vožnji.

 

 

Još bezbedniji

 

 

Najnoviji sistem Toyota Safety Sense koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara na milimetarskim talasima, dok sistem za upozorenje pre sudara (PCS) s detekcijom vozila sada radi pri većim brzinama. Novina na je detekcija pešaka danju i noću, detekcija biciklista tokom dana, podrška za ublažavanje sudara, inteligentni prilagodljivi tempomat, pomoć pri praćenju kolovozne trake i pomoć pri upravljanju u slučaju opasnosti.   Dodatne pasivne bezbednosne karakteristike obezbedjuju strukturna ojačanja za apsorpciju udara.

 

 

Aygo X  – Toyotin unikat

 

 

Pogon u češkom gradu Kolinu gde se su prve dve genercija Aygoa proizvodjene paraleleno sa Citroenom C1  i Peugeotom 108, sada je u potpunosti rezervisan za Toyotinog mališana.   PSA partneri povukli su se iz projekta tokom 2021 a poslednji primreci C1 i 180 sišli su sa proizvodnih traka u januaru ove godine.

 

 

 

Dizajniran i proizveden u Evropi, za evropske kupce, potpuno novi Aygo X stiže na tržište Srbije u maju.

 

 

 

Iz Barselone za “Vrele gume” Miroslav  Šosberger

Fotografije : Toyota,  Vrele Gume- Arhiva

 

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery