Online plus

Automechanika 2010

198Pregleda

Bosch, partner budućnosti

Bosch, jedno je od najpoznatijih imena u automobilskoj industriji kada su u pitanju partneri velikih automobilskih proizvođača

 

Bosch je sada predstavio nove uređaje za dijagnozu i testiranje na Automechanika 2010, kao i unapređenja Esitronica, dokazanog i priznatog softvera. Sa nivoom ekspertize koji je u konstantnom porastu, ne samo što se tiče radionica za putničke automobile, već i servisa koji održavaju i popravljaju komercijalna vozila, Bosch konstantno drži korak, i u samom je vrhu u svom domenu.

Esitronic u konstantnom unapređivanju
Još od 1992., Esitronic predstavlja „kičmu“ Boschove dijagnostike. Poznat je po izuzetnoj pouzdanosti, a radionicama obezbeđuje sve potrebne podatke za uspešno servisiranje i popravku automobila. Praksa je da se oko šest meseci nakon lansiranja novog modela, obnove podaci vezani za dijagnozu, održavanje i poravku, te da budu dostupni servisima. Dubina i kvalitet podataka se konstantno unapređuju. Novina je da aktuelni paket sadrži informacije u vezi sa delovima, kao i instrukcije za instalaciju i skidanje menjača i amortizera firmi Sachs, Lemförder, Boge i ZF Parts. Kupci Esitronica dobijaju proširenu bazu podataka i informacija bez dodatne naplate i bez potrebe za aktivacijom kvartalnih unapređenja („update“) softvera.

Druga Boschova inovacija se tiče hibridnih automobila. Tehnički podaci, dijagnostika i instrukcije za popravku hibridnih autmobila su sada uključene Boschov softver za servise. Novi modeli će biti kvartalno ubacivani. Trenutno je u Evropi registrovano oko 340 000 hibridnih vozila. Oko 500 Boschovih inženjera rade na razvoju hibridne tehnologije. Kompanija proizvodi sve ključne proizvode za tehnologiju hibridnih vozila i snabdeva njima proizvođače automobila. Bosch je primion nagradu za „Inovaciju 2010“, za paralelni, potpuni hibridni sistem na Automechanika u Frankfurtu. Bosch je prvi svetski proizvođač koji je uspešno uveo paralelni potpuni hibirdni sistem u serijsku proizvodnju.

Svake godine, preko 60 000 ljudi učestvuje na kursevima u 44 servis trening centra u 36 zemalja u svetu. Kursevi ne uključuju samo poslednje novine razvojnih sektora Boscha, već obuhvataju i aktuelnu problematiku koja se javlja u svakodnevnim servisnim aktivnostima.

Daljinska dijagnoza
Uprkos obučenosti i modernoj dijagnostici, ne teku stvari uvek baš tako glatko u praksi. S vremena na vreme se dešava da čak i vešt mehaničar stoji pored vozila pokušavajući da reši naizgled nerešiv problem. U takvim situacijama, radionice koje koriste ekspertski Esitronic softver paket mogu u pomoć zvati Boschov tehnički „hotline“. Stručnjaci sa dugogodišnjim praktičnim iskustvom su pri ruci da pomognu pri rešavanju komplikovanijih problema putem telefonske linije. Bosch ide i korak dalje, tako što svojim saradnicima pruža pomoć i preko interneta.

Dizel tehnologija
Bosch u ovom domenu ima snažnu tradiciju. Na Automechanici je predstavljen čitav niz novih proizvoda, poboljšanja i unapređenja za profesionalan rad u oblasti dizel motora. Najvažniju inovaciju predstavlja novi dizel testni sto EPS 708, dizajniran specijalno za Common-rail injekcione pumpe i Common-rail brizgaljke, i on predstavlja budućnost u servisiranju vozila pogonjena dizel agregatima.

Naravno, Bosch nije zaboravio ni na test emisije dizel motora. Na štandu je predstavljen BEA 080 merač prozračnosti za testiranje emisije gasova modernih dizel jedinica. Bosch BEA 080 nudi tehnologiju visoke rezolucije za merenje prozračnosti dima. Na Automechanici je ovaj uređaj ocenje kao izuzetno „ekološki“.

odeći snabdevač remontovanih automobilskih delova
Zaštita životne okoline i očuvanje resursa su primarni zadaci učesnika u automobilskoj industriji. U 2009., primera radi, Bosch je remontovao 2,5 miliona delova, što je rezultiralo sa 23 000 tona manje CO2 u atmosferi, koji bi bio emitovan u slučaju da su proizvedeni novi delovi. Boschov program reparacije se sastoji od 9000 delova iz 27 proizvodnih grupa, uključujući anlasere, alternatore, kompresore klima uređaja, kočione čeljusti, distributere paljenja, dizel pumpe, elektronske i mnoge druge komponente.

Reparirani delovi su istog visokog kvaliteta kao i novi. Upravo iz tog razloga ih je Bosch „pokrio“ dvogodišnjom garancijom. Krajnji kupac prolazi sa 30 do 40 odsto nižom cenom u odnosu na novi deo, te stoga ni malo ne čudi što popularnost repariranih delova raste širom sveta. U SAD čak 90 odsto tržišta delova se odnosi na reparirane komponente, a u Evropi taj trend takođe neprestano raste. Do 2015. se očekuje da će u Evropi brojka remontovanih delova, što se tržišta tiče, doći do 30 miliona, što znači veliki benefit za životnu sredinu i očuvanje resursa.

Klima uređaji
Od globalne klime, stižemo do one u vozilima. Većina putničkih i komercijalnih vozila danas poseduju klima uređaje kao standardnu opremu. Klima uređaji se moraju redovno održavati, da bi bilo garantovano željeno funkcionisanje, ali i da bi se zaštitila životna okolina. Rashladni gasovi koji se upotrebljavaju su štetni, tako da se ne smeju dozvoliti bilo kakva curenja. Novi ACS 751 Boschov uređaj sa tehnologijom visoke preciznosti merenja i potpunom automatizacijom garantuje servis koji neće propustiti detektovanje bilo kakvog curenja gasa.

Od januara 2011., proizvođači automobila više neće smeti da upotrebljavaju R 134a rashlađivač koji se upotrebljavao za rashladne sisteme u vozilima, već R 1234-yf.

Akumulatori dizajnirani specijalno za vozila sa start-stop tehnologijom
Da bi se redukovale štetne emisije, i da bi se potrošnja goriva svela na minimum, mnogi novi modeli automobila su opremljeni start-stop sistemima. Ovo naravno predstavlja i zahtevniju eksploataciju izvora električne energije u vozilima. Da bi se zadovoljio zahtev za boljim performansama, dotični akumulatori moraju posedovati viši nivo ciklusne stabilnosti u odnosu na standardne akumulatore. Akumulatori sa EFB ili AGM tehnologijama zadovoljavaju zahteve vozila opremljenih start-stop sistemima. Zato, ukoliko imate automobil koji poseduje ovaj sistem za uštedu energije, poslušajte savet svog servisera kada dođe vreme za zamenu akumulatora.

Budućnost
Do kraja sledeće godine, u svetu će biti više od 15 000 Bosch Servis centara širom sveta.

Bosch nije sedeo skrštenih ruku i čekao da kriza prođe, već je investirao u razvoj proizvoda i servisa. Rezultat je vidljiv, a on je predstavljen na Automechanici. Kompanija je pokazala i odavno dokazala da je pravi „partner budućnosti“.

www.bosch-aa-messestand.de

tekst: Pavle Barta
foto: Bosch
pavle.barta@vrelegume.rs

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery