Samo nekoliko dana od debija automobilskog bijenalea u Minhenu (IAA), Audi je skinuo veo s drugog od tri Sphere koncepta: Grandspherea. Opisan kao „privatni drumski mlaznjak“, Grandsphere je prostrana, luksuzna limuzina s nivoom 4 autonomne vožnje, koja daje uvid u električnu budućnost marke iz Ingolštata.
Grandsphere koncept dolazi nakon nedavne premijere Skyspherea, automatizovanog GT modela, sposobnog da menja međuosovinsko rastojanje. Nova studija deli neke elemente sa svojim „rođakom“, jer finalni dizajn možemo opisati kao GT s četvoro vrata.
Gornja ivica haube motora je uvučena daleko u bočne strane karoserije u horizontalnoj liniji, sugerišući na veliki motorni odeljak. Ta linija se proteže na istoj visini preko lukova zadnjih točkova, obavijajući čitav kabinski prostor, te na taj način naglašavajući prostranost. Dominantan utisak je da se sve linije i površine spajaju u jednu kohezivnu strukturu.
Dok je spoljašnjost vozila nesumnjivo impresivna, izdašan enterijer, bez B stubova, prosto je fascinantan. Kada je vozilo u autonomnoj postavci, volan i papučice se uvlače u armaturnu tablu a kabina postaje salonski prostor.
Audi Grandsphere poseduje 2+2 konfiguraciju sedenja. Pozadi se nalazi klupa za dvoje putnika, dok su napred dva zasebna, takođe pružajući vrhunsku udobnost i luksuz.
Pored dominantnog osećaja prostranosti, unutrašnjost je prepuna nove tehnologije. Na drvenim površinama ispod vetrobrana, nalaze se izbočine koje služe kao ekrani. U zavisnosti od režima vožnje, oni su ili raspoređeni po celoj širini enterijera ili podeljeni u segmente za vozača i suvozača.
Kada je vozilo u automatizovanoj postavci vožnje, projekcione površine mogu da se koriste kao ekrani za CinemaScope u okviru info-zabavnog sadržaja ili kao ekrani za video konferencije.
Kontrolni paneli su takođe ugrađeni u naslone za ruke, što rezultira time da automobil uvek putnicima pruža nevidljive taktilne površine. Štaviše, nasloni za ruke će i mati i VR naočare, koje se mogu koristiti u kombinaciji s drugim opcijama info-zabavnog sadržaja.
Pogonjen uz pomoć dva elektromotora, Grandsphere koncept isporučuje 720 ks (530 kW) i obrtni moment od 960 Nm. Do 100 km/h ubrzava za nešto preko četiri sekunde, dok baterija od 120 kWh pruža autonomiju do 750 kilometara.
Mada je reč o konceptu koji neće ući u serijsku proizvodnju, Grandsphere nam pruža uvid u Audijevu blisku budućnost. Treći koncept, pod nazivom Urbansphere, očekuje se da bude predstavljen 2022.
Vrele Gume