Partnerstvo Aston Martina s Mercedesom, britanskom proizvođaču pruža interesantne alternative.
Krajem prošle godine, Mercedes i Aston Martin su potpisali ugovor po kojem je nemački gigant povećao udeo u britanskoj kompaniji na 20 odsto sa 2,6. Revidirani dogovor je Astonu pružio pristup Mercedesovim hibridnim i električnim pogonskim sklopovima, a to bi moglo da označi nestanak V6 motora proizvođača iz Gajdona, koji se razvija za potrebe hiperautomobila Valhalla. Po šefu kompanije, Tobijasu Mersu, Valhalla bi mogla da pristigne s potpuno drugačijim motorom.
Kada je Aston predstavio svoj hiperautomobil 2019., u igri je bio turbo V6, uparen s baterijsko-električnim hibridnim sistemom, za koji se pričalo da će isporučivati oko 1.000 ks. Kasnije je pojašnjeno da je reč o novoj 3,0-litarskoj jedinici, mada u kompaniji nikada nisu potvrdili navedenu snagu. Ipak, uloženo vreme i novac možda nisu bili uzaludni. Naime, kompanija preispituje Valhallu, i tek treba da odluči koju Mercedesovu pogonsku jedinicu će da koristi u serijskom modelu, tako da je sve moguće trenutno.
Mers je rekao da će „Valhalla verovatno imati drugačiji pogon“ u odnosu na koncept iz 2019. Nova verzija hiperautomobila će biti prikazana kupcima u naredna četiri meseca, s tim što je šef kompanije naglasio da nećemo imati dodatnih informacija dok kupci ne saznaju za izmene. Mercedes u portfoliju ima širok spektar hibridnih pogonskih sklopova koje bi Aston Martin mogao da iskoristi, tako da ćemo morati malo da pričekamo da vidimo šta je odlučio.
Valhalla će pristići u limitiranoj seriji, s cenom od 875.000 funti po primerku, a u garažama vlasnika će se naći 2023.
Vrele Gume