Renault je kreirao detaljan plan vezan za oživljavanje poslovanja kompanije
Cilj je izvršiti restruktuiranje na osnovu četiri glavna stuba. Jedan od nih je Alpine, marka koja ima novog šefa i kojoj je budućnost osigurana nakon višemesečnih spekulacija.
Nova strategija je već pokrenuta od strane novog šefa, bivšeg generalnog direktora Seata, Luke de Mea, a četiri spomenuta „stuba“ čine Renault, Dacia i Alpine, uz „New Mobility“ jedinicu.
„Kompaniji su neophodne promene u okviru njenog ’modula funkcionisanja’ i odstupanje od konstantne težnje ka većem obimu da bi se ostvarila profitabilnost“, rekao je de Meo. „Organizacija ustrojena oko četiri snažna brenda uz razvijeno međusobno funkcionisanje, učinila bi mogućim rad na jednostavniji način, više orijentisan na tržišta i kupce, s timskim duhom koji je u potrazi za najboljim mogućim rezultatima.“
De Meo je na čelu marke Renault, a zajedno s potpredsednikom prodaje i marketinga, Denisom le Votom, upravlja novom strukturom u Daciji, dok je njegova zamenica i direktorka finansija, Klotild Delbos odgovorna za „New Mobility“.
Međutim, najvažnija vest je imenovanje Sirila Abitebula, šefa Renault Sport Racinga i glavne figure u povratku Renaulta u Formulu 1, na mesto direktora Alpinea. Mada su ovo sjajne vesti za sportski ogranak francuske marke, spekuliše se, iako to nije potvrđeno, da bi F1 tim mogao da bude preimenovan tako da svoje mesto zauzme i oznaka Alpine.
Budućnost Alpine je dovedena u pitanje ranije ove godine, što ne treba da čudi, jer su brojne ključne figure koje su učestvovale u razvoju A110 napustile kompaniju, što je ugrozilo budućnost pogona u Dijepu.
Renault je u maju rekao da ostaje otvoren za mogućnosti nakon što se proizvodnja A110 završi. Ono što je vrlo izvesno je da će Alpine biti transformisan u proizvođača čisto električnih sportskih automobila, mada još uvek nije došlo do bilo kakve zvanične potvrde.
Renault je tqakođe u maju najavio da će skresati fiksne troškove za više od 2 milijarde evra u naredne tri godine, što će dovesti do gubitka 15.000 radnih mesta širom sveta.
Francuska marka je ostvarila velike gubitke i bila je spremma za restruktuiranje još pre nego što je pristigla pošast u vidu Kovida-19, koji je dodatno uništio prodaju. Renault da pruži dodatne komentare vezane za de Meovu izjavu. Očekujemo da ćemo detalje u vezi s organizacionim promenama saznati kasnije u toku ove godine.
Vrele Gume