Kakav spoj: Alpina BMW XB7 sa 621 kS i 290 km/h brzine!
Alpina je nedavno predstavila svoj prvi SAV (Sports Activity Vehicle) – SUV model za američko tržište, novi BMW Alpina XB7. Zasnovan na BMW X7, model XB7 se pridružuje B7 limuzini u Alpininoj ponudi za američko tržište na jesen 2020. godine. Kome je nedostajala iks sedmica u M varijanti, evo dakle nečeg na tu temu.
Šta se zapravo dobilo preradom najvećeg bavarskog SUV-a u luksuznu sportsku Alpina izvedbu?
Ispod haube se našao 4,4-litaski twin-turbo V8 benzinac koji isporučuje neverovatnu 621 konjsku snagu, uz 800 Nm maksimalnog obtnog momenta, dostupnog u širokom rasponu od 2.000 do 5.000 obrtaja. Do 100 km na sat stiže za oko 4 sekunde, a maksimalna brzina ograničena mu je na čak 290 km/h, kada je opremljen standardnim 21 inčnim felnama i performantnim pneumaticima.
Agregat je praktično isti kao onaj iz modela Alipna B7, za nijansu (desetak konja) pojačane snage. Uparen je sa osmostepenim ZF automatskim menjačem optimizovanim za postizanje navedenih performansi, uz dinamičnije promene stepena prenosa, posebno u Sport i Sport + režimima vožnje.
Drugi glavni apsekt Alpinine prerade jeste prepoznatljivo vazdušno ogibljenje sa specifičnim amortizerima i kinematičkim podešavanjem koji omogućava promenu klirensa vozila, pri čemu se XB7 može spustiti za čak 4,6 cm ka tlu pri najdinamičnijoj vožnji.
Rešetka hladnjaka deluje za nijansu manja od sad već čuvenog BMW grila koji izbija oči (da ne kažemo bubrege). Aerobni paket spojlera izveden je u prepoznatljivom Alpina stilu, dok su nazad postavljena dva (prava) dvostruka izduvna otvora od nerđajućeg čelika.
Zahvaljujući pneumaticima dimenzija 285/45 R21 znatno je poboljšano i samo upravljanje vozila. Za bezbedno zaustavljanje ove prejake i prebrze grdosije koriste se specijalne Alpina Brembo kočnice s četvoroklipnim kliještima i diskovima prečnika čak 360 mm napred i 390 mm na zadnjim točkovima.
Alpina je pre svega dosta povela računa da ovaj kolos ostane stabilan pri ekstremnoj sportskoj vožnji. BMW Alpina XB7 stoga dolazi i sa elektronski podesivim aktivni diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem na zadnjoj osovini, koji dodatno poboljšava i stabilizuje pogon tokom dinamičnije sportske vožnje. Alpinini inženjeri takođe su poradili i na xDrive pogonu na sva 4 točka, prilagodivši raspodelu pogona povećenim performansama i pre svega sportskim uslovima vožnje. Kompanija zadužena za najperfomantnija BMW izdanja posebno naglašava poboljšanje upravljivosti i povratnih informacija sa kolovoza aktivnim upravljanjem prednim točkovima, kao i celokupne okretnosti ovog ogromnog SUV-a, u skladu sa sportskim afinitetima.
Enterijer kabine je takođe značajno preuređen, a za to je korišćena posebna koža i specijalni materijali, sa sve logotipima Alpina, umesto BMW-ovih. Merino kožne presvlake, Alcantara, segmentirano grejanje sedišta u više delova, Soft-Close sistem zatvaranja vrata, kokpit u potpunosti presvučen kožom, trodelni panoramski stakleni krov i potpuni paket sistema asistencije u vožnji, standardni su delovi opreme BMW X7 koji nisu dirani.
Alpina XB7 proizvodiće se u pogonima BMW-a u američkom gradu Spartanburg, gde se serijski proizvodi i BMW X7 za američko tržište. Poznata je i cena u SAD-u, tačno „skromnih“ 149.500 dolara. Videćemo hoće li ga biti na evropskom tržištu i po kojoj (astronomskoj) ceni.
Izvor: Alpina & NetCarShow.com