Nema ništa loše u tome sanjariti o velikim stvarima, maštati o dostizanju zvezda. Nauka kaže da sanjarenje otvorenih očiju nije loša stvar, pa zašto onda ne fantazirati o kreiranju jedinstvenog hiperautomobila.
Digitalna tehnologija nam je donela jednu dobru stvar, a to je obilje zamišljenih koncepata. Neki su vredni pomena jer predlažu originalne smernice na planu dizajna, dok su drugi jednostavno u stilu „šta bi bilo kad bi bilo?“. Ima i onih koji samo zauzimaju prostor i pomažu da nam prođe vreme.
Zatim, tu je klasa koncepata koji su prethodnice serijskih modela, na korak od masovne proizvodnje.
Krajem prošle godine, Albanska „startap“ firma pod imenom Arrera Automobili, se pojavila praktično niotkuda, s gomilom rendera svog prvog superautomobila – Illyrian Pure Sport. Cilj je za poštovanje, jer on podrazumeva lansiranje prvog albanskog superautomobila. Arrera Automobili je naziv s kojim je mali broj ljudi upoznat, a sada je u još zahtevnijoj misiji – isporučiti prvi albanski hiperautomobil. Zašto početi s malim ukoliko možete da isporučite nešto veće?
U poslednjih nekoliko dana, Arrera je nagoveštavala skidanje vela s hiperautomobila naziva DS+ a reč je o vozilu za koje su u firmi „uvereni“ da će srušiti brzinski rekord u konkurenciji serijskih automobila.
Mozak koji stoji iza Arrera Automobila je automobilski dizajner, Ćendrim Tači. On je rođen u Albaniji ali živi u Nemačkoj, gde je stekao izvesnu slavu 2017., kada je njegovo viđenje naslednika Porschea 918 Spyder, Porsche 9RE, steklo viralan status. Bio je relativno aktivan u Behanceu donedavno, kada je svoje dizajnerske napore usmerio u drugom pravcu.
Taj pravac bi trebalo da bude predstavljanje Arrera superautomobila, Illyrian Pure Sport. Pognjen twin-turbo 6,2-litarskim LT2 V8 s 840 ks, uparenim s osmostepenim Tremec automatskim menjačem s dvostrukom spojnicom, teoretski može da pojuri do 375 km/h, dok sprint do „stotke“ obavlja za 2,7 sekundi.
Iz nekog razloga, u Arreri su odlučili da pauziraju projekt „Illyrian“ i krenu s još smelijim – hiperautomobilom. Kršten „SD+“, poseduje pogonski sistem koji je patentirao Volfgang Kicler, a cilj je da bude najbrži automobil na svetu. Ispod poklopca motora počiva 7,0-litarski V8 s 1.800 konja i 1.500 Nm kada koristi normalno gorivo. U Arreri kažu da je mašina mase od samo 1.230 kilograma spremna za obaranje svetskih rekorda.
Karoserija od ugljeničnih vlakana direktno je inspirisana Formulom 1, a sve na vozilu je kreirano u cilju unapređenja aerodinamike. Što se imena tiče, Arrera na Instagramu objašnjava da „S“ znači Skenderberg, što me ime albanskog nacionalnog heroja (mada ima nekih koji se ne bi složili s tim), koji je zemlji orlova doneo nezavisnost. „D“ znači „500“ (rimski broj), dok „+“ sugeriše da automobil može da probije 500 km/h.
Postoji još jedna neočekivana tvrdnja: naime, SD+ će se pokazati u fizičkoj formi već sledeće godine. Ukoliko se to ispostavi tačnim, biće to najimpresivnije postignuće za kompaniju za koju se činilo da egzistira samo na Instagramu, koja čak nema radnu internet stranicu i čiji je CEO dao samo par intervjua za male lokalne medije.
Vrele Gume
4 Komentara
Comments are closed.
Pitam se samo koliko organa će koštati osnovna verzija
Meni je naziv firme zanimljiv
Ljudi, o čemu Vi pišete? Pa njihova Industrija nije u stanju da napravi jedan najobičniji toster.😂
A kad će produžena verzija, tj. LSD…? 😂🤣