Abarth 695 Esse Esse iz 1966. ne nudi samo svoj lim već i dušu prohujale epohe!
Tema duga koliko i moderna automobilska industrija! Abarth 695! Mesto na kojem su rođeni šezdesetih godina prošlog veka odrasi sa “slinama” na ustima!
Nastao je kao prerada Fiata 500D u tada zaista pravoj majstorskoj radionici Carla Abartha. Njime je napravio koliko toliko pristupačnu verziju sportskog automobile za šire narodne mase.
Kada je 1963. predstavljen Abarth 595 sa čitavih moćnih 28 KS, deset više od serijske verzije. Do 1971. godine, bio je u Abarthu proizveden nepoznat broj modela Abarth 695 modela pod oznakama SS, SS Assetto Corsa i Competizione. Sa godinama je i snaga agregata značajno rasla, prvo na 32 pa sve do neslućenihdo 50 KS (za razliku od serijske D verzije s 18 KS).
Abarth 695 je bio toliko popularan ali i nedistižan za mnoge pa su “turpijane” i njegove replike, manje više verne originalu. Mahom se radilo o doradama kočnica, opruga, razbušenju cilindara zarad veće kubikaže, poliranjem auspuha, oprugama ventila koje su pratile veću snagu i naravno zaštitnim znakoma svakog Abartha Weber 40DCOE karburatorom sa dva završetka.
Međutim, za razliku od replika, originalni Abarth 695 je danas vrlo vredan kolekcionarski primerak kojem se cena kreće od 20.000 pa čak do 60.000 evra u zavisnosti od tehničkog stanja.
U februaru eto prilike da se na aukciji kuće Sotheby u Parizu kupi jedan od 1000 proizvedenih primeraka 695 SS iz 1966. sa brojem šasije Nr.1060634, sa kompletnom dokumentacijom i poznatom istorijom. Inače,ovaj primerak je bio korištem u SAD i uvezen u Evropu.
Kako se na fotografijama može videti, on nije baš u sjajnom stanju te zahteva značajnu rekonstrukciju.
U Sotheby procenjuju da bi bez obzira na sve, ovaj originalni Abarth 695 SS iz 1966. Mogao postići cenu od najmanje 50.000 evra.