Lancia powerboat
Vincenzo Lancia je početkom 20-ih godina prošlog veka inspiraciju za samonoseću karoseriju modela Lambda našao u sistemu brodskih rebara. Nakon toga, ništa više u auto industriji nije bilo kao pre. Očigledno, veza Lancie i brodova nije ni nova ni neobična, a na Filmskom festivalu u Veneciji upravo je prikazana nova simbioza čuvene italijanske marke i brodova
Udruženim snagama najvećeg evropskog proizvođača ribova italijanskog SACS-a, Lancia dizajn studija i Fiat Powertrain grupacije nastao je superluksuzni gliser visokih performansi. Dizajn celog broda potpisuje Christian Grande, jedan od najperspektivnijih navalnih dizajnera današnjice, koji je objedinio tradicionalne stilske elemente Lancie i funkcionalnost riba sa kabinom. Izabalansirane relacije pramca i krmene platforme sa aerodinamički oblikovanom kabinom stvorile su elegantan rib od 13,1 metar. Šta više, neizbežne gumene kragne, koje daju veliku nosivost i bezbednost plovilu su čak delimično skrivene u sam trup. Specifičnost broda je i vetrobran koji se potpuno otvara i olakšava komunikaciju kroz ceo gliser. Sličan pristup ka dobroj komunikacii je i na pramčanoj platformi za sunčanje koja je svesno podeljena na 2 dela kako bi se izbegla potreba da se pri ukrcavanju ili iskrcavanju hoda po tapaciranim ležaljkama. Naravno, zamišljen isključivo za uživanje na vodi Lancijin gliser i na poklopcu motorskog prostora ima još jednu prostranu platformu za sunčanje. Tek da Italijane ne nazivamo šminkerima bez osnove, brod je opremljen i velikom količinom LED-ova u kabini, ali i ispod krmene platforme za kupanje, tek da i noćno ljuljuškanje na vodi ima potpuni ugođaj.
Kabina je, kako i treba, koncipirana za dvoje, sa dva ležaja i malim ali funkcionalnim kupatilom. Alternacija potpuno otvorenom kokpitu je elektropomični platneni krov za situacije kada se želi privatnost ili beg od lošeg vremena, a za puni komodidtet brine se klima uređaj.
Iako je maksimalna masa plovila čak 8,5 tona, ga je samo 0,8 metara što dozvoljava izlete i u plitke vode. Iako i službeno, a i po nama ovaj brod nudi puni komfor za 2 osobe, maksimalan kapacitet mu je čak 11 osoba.
Lancia powerboat kako se službeno naziva je definisan i kao veoma brz gliser koji dostiže maksimalnih 55 čvorova odnosno oko 100 km/h, za šta mu je potreban i adekvatan pogon. Izvor snage su 2 šestocilindarska FPT N67 turbodizela sa 6,7 litara radne zapremine i 560 KS. Finalni pogon su Jolly Drive površinske elise. Obzirom na veliku snagu motora i velik uzgon korita, Lancia glisira već pri 15 čvorova, a brzo krstarenje je deklarisano pri 45 čvorova. Solidnu autonomiju brodu daje gorivni tank od 1000 litara i tank slatke ovode od 120 litara.
Osim što je služio za slikanje i prevog zvezda na venecijanskom filmskom festivalu, ovaj lepi rib će biti prikazan i na salonu brodova u Đenovi na jesen, a nije daleko od logike da će tada pasti i odluka o serijskoj proizvodnji ovog broda, s toga, moguću cenu ovakvog zadovoljstva ne možemo ni da pretpostavimo.
piše: Aleksandar Uglješić