AktuelnoTESTOVIVesti

Fiat Grande Panda, globalni model

461Pregleda

 

 

Nova šansa iz Torina. Kragujevac samo jedna od fabrika gde će se proizvoditi

 

FIAT je otvorio knjigu narudžbi za  Grande Pandu. Tim povodom smo u Torinu, među prvim novinarima u Evropi, da istražimo mogućnosti ovog modela

 

 

Proverena tehnologija

 

Tehničku osnovu čini baterija od 44 kWh, koja obezbeđuje autonmiju vožnje od 320 km u WLTP ciklusu, kao i  elektromotor snage 83 kW/113 konja.  Maksimalna brzina iznosi 132 km /h a ubrzanje do 100-tke   je odmerenih 11 sekundi.  Urbano semaforsko ubrzanje ovog porodičnog transportera iznosi od 0 do 50 km/h za 4.2sekunde.

 

 

 

Hibridna verzija, ovom prilikom samo statično prikazana, ispod haube ima  1.2 litarski trocilidarski turbo benzinac, 48 Voltnu litijum jonsku bateriju sve to povezano na šestostepeni  eDCT menjač sa dvostrukim kvačilom . U menjački sklop ugradjni su inverter i elektromotor od 21 kW.

 

 

 

Na stazama stare slave ?

 

Grande Panda označava Fiatov trijumfalni povratak u B segment. Gigant is Torina je u prethodnih 6  decenija u B segmentu prodao samo u Evropi više od 23 miliona vozila.

 

FIAT je, tradicionalno, proizvođač, koji bolje od bilo koga zna da skroji kompaktne automobile. Dimenzije Grande Pande su 3,99 metara dužine, 1,57 metara visina i širina od 1,76 metara,  prtljažnik raspolaže  zapreminom od 361 litara.  Sve to + 13 litara  prostora u kabinskim pregradama.

 

 

Kao što znamo tehnologija je preuzeta sa Citroena C3.  Pitanje koje se nemaće jeste na koji način Fiat, sa Grande Pandom stvara novi original ?

 

 

Reciklaža ili propast

 

Glavni dizajner  Francois Laboine kaže da je na delu koktel čiji recept glasi:

Uzeti su  jednostavnost, kompaktnost i robusnost originalne Pande iz osamdesetih. Dodata je savremena tehnologija, a istražen je način kako da se reciklirani materijali upotrebe u što većoj meri.

 

Fiatovi partneri razvili su tehnologiju da se platični delovi sa tetrapak ambalaže koji se do sadi nisu mogli recilklirati, transformišu u plastične elemete  panele na karoseriji i unutrašnjosti vozila.

 

 

Enterijer odražava tradiciju originalne, minimalističke Pande iz osamdesetih godina porošlog veka. Primećuju se pravougaone forme, ali je zato  okrvir instrument table i ram oko menjača , asociaju na legenedarnu pistu na krovu fabrike u Lingottu.

 

 

Vozačko radno meto definišu 10 inčna digitalna instument tabla i 10.25 inčni centralni displej. Oko njih na ramu u obliku piste u Lignotu juri jedna malena Panda.

 

 

 

 

Neodoljivi paketi opreme

 

Grande Panda debituje  sa paketom opreme “La prima” koji čine 17 inčne alu felne, štofovi visokog kvaliteta, obloge  armaturne table su  izvedene iz vlakana bambusa.

 

 

 

“RED”  oprema, dosi 16 inčne čelične točkove, svedeniji enterijer i logo “Red” na B stubu.  Procenat od prodaje modela sa ovom opremom ide istoimenoj humanitrnoj organizaciji za borbu protiv AIDS-a i drugih zarazanih bolesti.

 

 

 

Strujomer

 

Električna arhitektura Grande Pande podržava punjenje na punjačima snage do 100kW. Prema tome, za popunjavanje kapaciteta baterije od 20 do 80 % potrebno je 27 minuta.

 

 

Port za na zadnjem delu automobila prilagodjen je snazi punjenja od 11 kW. U kučnim iuslovima od 20 do 80 % baterije može se napuniti za 2 sata i 50 minuta.  Za sve one koji ne vole kablove po prtljažniku inovativno rešenje je integrisani kabel u spremištu napred , predviđen za  punjenje snage 7kW.  U tom slučaju računajte da će vam na tom „telefonskom“ kabelu do 80% kapaciteta baterije trebati 4 sata i 20 minuta..

 

Za volanom

 

U Fiatu insistiraju da je Grande Panda predviđena za udoban prevoz 5 osoba. Možda i jeste tako, ali bi neko trebao da sasluša šta „tri ruska dobrovoljca“  sa zadnje klupe misle o tome.

 

 

 

 

Prednja sedišta su savršeno izvajna sa „spomenik“ formom naslona za glavu. Bočna podrška je izvanredna.

 

 

 

Volan je precizan, direktan a da se se stabilno sedi i pri oštrim krivinama sa „G“ silama proverili smo forsažem kroz oval piste u Lingottu.

 

 

 

 

Zvučna izlocija kabine filtrira sve zvuke osim agresivnog kontakta pneumatika sa ne uvek savršenim Torinskim kolovozom. Sa druge strane za relativno mali automobil prelez preko ležećih policijaca je prilično mek.

Optički odnos kabinskog retrovizora i zadnjeg stakla je odlično usklađen i elimiše česte optičke varke savremenih atomobila na planu preglednosti prema nazad.

 

Možda najvažnije zapažanje vožnje jeste da je fabrički podatak o autonomiji realan. Električni automobili nisu više oni od pre 5 do 7 godina, sa obećavajućom autonomijom vožnje a u realnosti njihov domet se prakatično merio dužinom kabla za punjenje.

 

 

U vožnji koja nije praćena samoprekorevanjem zbog pritiska na papučicu  gasa broj smanjenih kilometara u dometu jednak je broju pređenih.

 

Felicita

Reklamna kampanja zove se Radost -Felicita po istoimenom hitu iz 80 – tih u izvođenju Al Bana i Romine Power. Prvi čovek FIAT-a Olivier Francois kaže da Italijanski proizvođač svojim automobilom širi radost.  “Naš zadatak je”, dodaje Francois, da učinimo eletrifikaciju dostupnom kako cenovno tako i na planu infrastrukture “. “Pri tome pravimo automobile koji su inspirativni”, podvukao je na kraju svog izlaganja.

 

 

Cene u EU su u zoni 25.000 evra za električni i 19.000 hibrid. 

 

Za Grande Pandu namenjena je rola globalnog modela pa se očekuje da fabrika u Kragujevcu bude prva od više pogona u kojima će se proizvoditi.

 

Na tržištu Srbije prodaja Grande Pande startuje u martu kada će biti poznate i cene.

 

 

BONUS VIDEO: PRVA VOŽNJA FIAT GRANDE PANDA

 

 

Iz Torina za „Vrele gume“ – Miroslav Šosberger

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery