Ford pred gašenjem u Evropi? Toyota u nezadrživom usponu, Seat odličan, Cupra je budućnost, MINI katastrofa
Najnoviji podaci o prodaji automobila u Evropi koje je objavila ACEA (Asocijacija proizvođača automobila) u prvih deset meseci pokazuju da je tržište u blagom porastu (+1,1%) ali su istovremeno i obelodanili brendove koji su u velikom sunovratu i one druge koji su se prilagodili tržištu.
Crni šampion u padu prodaje u Evropi od januara do oktobra ove godine je MINI koji je potpuno promašio „temu“ u pogledu ponude modela.
Sa padom prodaje od čak 22% u odnosu na isti period prošle godine sa tek primetnim tržišnim učešćem od 1,1% došao je na prvo mesto liste gubitnika .
Odmah iza brenda MINI je Ford koji iz godine u godinu polako ali sigurno odumire u Evropi. Očigledno da je otpuštanje preko 4.000 radnika u Evropi samo vrh ledenog brega i posledica loše tržišne strategije uz odsustvo zanimljivih modela.
U prvih deset meseci Ford je beležio sve gore rezultate da bi tržišni pad od preko 17% posvedočio o velikim problemima uz nikada gore tržišno učešće od 3,4 posto.
Sa druge strane „duge“ Toyota je naprosto pokorila Evropu sa rastom od 11,4% i uz rekordno tržišno učešće od 7,1%
Jako prijatno iznenađenje su brendovi Seat i Cupra koji su podigli prodaju za 12,3 i 9,2 %.
Izvor: Asocijacija uvoznika