Tehnologija napreduje, doboš kočnica je večita
Često osporavane kao nedovoljno efikasne za performantne automobile, opet toliko hvaljene i nezamjenjive u teretnim vozilima, doboš kočnice dobijaju potpuno novi život pojavom električnih automobila
Sada već ozbiljna globalna „kilometraža“ EV nosi sa sobom i mnoga upotrebna iskustva, pa i ona koja se odnose na činjencu da su doboš kočnice mnogo bolje rešenje od klasičnih disk kočnica.
Opravdanje za ovakvu automobisku jeres leži u nekoliko važnih činjenica.
Prva se odnosi na suštinu kočionih sistema u EV koji ne poseduju hidraulični sistem kočenja (na slici) već električni.
Ovo znači, da se klipovi kočnica pokreću putem malih servo elektro motora koji su brži,efikasniji i snažniji što doboš kočnicu čini efikasnijom.
Pored toga kroz milione pređenih kilometara električara uočeno je da se zbog rekuperativnog sistema kočenja, klasični kočioni uređaji koriste 90% manje od onih u konvencionalnim modelima.
Rekuperacija znači dobrobit za baterije automobila koje se time osvežavaju ali je pokazalo se izuzetno loša za kočione diskove koji se veoma malo i gotovo uopšte ne aktiviraju.
To povlači za sobom činjenicu da su podložni koroziji, koja se inače uklanja prvim kontaktima sa kočionim pločicama. Međutim kod EV taj kontakt ponekad ne postoji u dužem periodu pa je u pojedinim slučajevima došlo i do ozbiljnih havarija kočionih sistema.
Upravo zbog ovoga, kočioni doboš zbog svoje zatvorene strukture pokazuju nemaju problema spoljnim uticajem i sa korozijom a da ostaju dovoljno moćni za potrebe usporavanja EV.
BONUS VIDEO: Doboš kočnice iz Trabanta u VW ID.3
1 Komentar
Comments are closed.
Jeftinije su od diskova.
Sve ostalo je samo ubedjivanje zasto je to dobro za nas.