Od 0-100 kmh za 2,8 sekundi
Svetska premijera novog vrhunskog modela Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE u Šangaju
• E PERFORMANCE hibridni pogon sa izlaznom snagom od 600 kW (816 kS)
• Najveće ubrzanje od svih modela AMG serije: od 0 do 100 km/h za samo 2,8 sekundi
• Standardno sa stabilizacijom naginjanja, pogonom na sva četiri točka, upravljanjem zadnje osovine i
keramičko-kompozitnim kočionim sistemom visokih performansi
• Opsežne opcije prilagođavanja uključujući program MANUFAKTUR
Tokom vikenda Formule 1™ u Šangaju, Mercedes-AMG je predstavio novi vrhunski model u svojoj GT seriji.
Izuzetno moćan E PERFORMANCE hibridni pogon koji se sastoji od V8 motora i električnog motora obezbeđuje munjevitu reakciju zajedno sa naglašenom isporukom snage. Inovativna tehnologija motosporta, inspirisana Mercedes-AMG PETRONAS F1 timom, čini osnovu jedinstvenog vozačkog iskustva prepunog performansi i dinamike vožnje.
“Od nule do 100 za 2,8 sekundi – nijedan model serije AMG nikada ranije nije ubrzavao tako jako. Imajući u vidu ove vrednosti, bilo je jasno da je svetska premijera novog AMG GT 63 S E PERFORMANCE morala da se održi tokom održavanja trke Formule 1™. Naš četvorolitarski V8, u kombinaciji sa hibridnim sistemom vrhunskih performansi, čini vozilo vrhunskim modelom u našoj GT porodici. GT 63 S E PERFORMANCE kombinuje vrhunske performanse sa veoma dinamičnim iskustvom u vožnji. Istovremeno, vozilo nudi široke opcije opreme i visokokvalitetne materijale, što ga čini jednim od najekskluzivnijih kupea vrhunskih performansi na tržištu.”
Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH Rukovodilac poslovnih jedinica Mercedes-Benz G-Class & Mercedes Maybach
U novom AMG GT 63 S E PERFORMANCE, 4,0-litarski V8 biturbo motor i AMG Electric Drive Unit zajedno stvaraju sistemsku snagu od 600 kW (816 KS) i maksimalni obrtni moment do 1.420 Nm.
Rapidno ubrzanje do 100 km/h za 2,8 sekundi i maksimalna brzina od 320 km/h naglašavaju moćne performanse. Sistemi kao što je AMG ACTIVE RIDE CONTROL sistem oslanjanja sa poluaktivnom stabilizacijom naginjanja i aktivnim upravljanjem zadnje osovine obezbeđuju širok raspon između dinamike vožnje i svakodnevne udobnosti.
E PERFORMANSE: Motor sa unutrašnjim sagorevanjem napred, elektromotor pozadi
Pogon novog AMG GT 63 S E PERFORMANCE kombinuje AMG 4,0-litarski V8 biturbo motor na prednjoj osovini sa električnim pogonom na zadnjoj osovini. Integriše 150 kW (204 ks), sinhroni elektromotor sa trajnom pobudom sa dvobrzinskim menjačem koji se električno uključuje i mehaničkim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem zadnje osovine. Lagana baterija visokih performansi se takođe nalazi iznad zadnje osovine.
Ovaj kompaktan dizajn rezultira brojnim prednostima. Elektromotor deluje direktno na zadnju osovinu i stoga svoju snagu može direktnije pretvoriti u pogon. Ovo daje dodatni podsticaj prilikom polaska, ubrzavanja ili preticanja. Kako se klizanje na zadnjoj osovini povećava, pogonska sila elektromotora se takođe prenosi na prednje točkove po potrebi.
Mehanička veza potpuno varijabilnog AMG Performance 4MATIC+ pogona na sva četiri točka ovo omogućava preko kardanskog vratila i pogonskih vratila
Pozicioniranje na zadnjoj osovini poboljšava raspodelu težine i osovinskog opterećenja u vozilu i na taj način čini osnovu za ubedljivo upravljanje.
Inspirisan Formula 1™, razvijen u Affalterbach-u: AMG High Performance baterija
Baterije zahtevaju definisanu temperaturu za optimalnu isporuku energije. Ako postanu previše hladne ili previše vruće, privremeno gube snagu ili čak moraju biti isključene kako bi se izbegla oštećenja ako je temperatura previsoka. Ujednačena kontrola temperature baterije stoga ima odlučujući uticaj na njene performanse, vek trajanja i bezbednost.
Konvencionalni sistemi za hlađenje koji koriste samo vazduh ili hlade ceo baterijski paket indirektno vodom brzo dostižu svoje granice – posebno pošto se zahtevi i dalje povećavaju zbog ćelija sa sve većom gustinom energije.
Osnova za visoke performanse AMG 400-voltne baterije je inovativno direktno hlađenje: po prvi put, 560 ćelija se hlade pojedinačno. Stalno su okružene visokotehnološkom rashladnom tečnošću na bazi nezapaljive tečnosti. U poređenju sa vodom, rashladna tečnost ima toplotni kapacitet koji je dva do tri puta veći i skladišti više toplotne energije.
Za direktno hlađenje, stručnjaci AMG-a su morali da razviju nove, milimetar tanke rashladne kanale čija širina odgovara visini cilindričnih ćelija
Razvoj litijum-jonskog sistema za skladištenje energije je uopšteno inspirisan tehnologijama koje su se dokazale u trkačkim automobilima Formule 1™ Mercedes-AMG PETRONAS F1 tima. AMG High Performance baterija nudi visoke performanse koje su redovno i sukcesivno dostupne. Ovo povećava ukupne performanse AMG GT Coupe-a. Ovome se dodaje i brza potrošnja energije i velika gustina snage.
Baterija visokih performansi nudi kapacitet od 6,1 kWh, 70 kW kontinuirane snage i 150 kW vršne snage. Punjenje se odvija preko ugrađenog punjača od 3,7 kW sa naizmeničnom strujom na stanici za punjenje, zidnoj kutiji ili kućnoj utičnici. Baterija je dizajnirana za brzu isporuku i potrošnju energije i omogućava 13 kilometara čisto električnog putovanja (EAER).
Operativna strategija: Uvek dostupan električni pogon
Osnovna operativna strategija je izvedena iz hibridnog pogonskog paketa Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1™ trkačkog automobila. Kao i u vrhunskoj klasi moto sporta, maksimalni sila pogona je uvek dostupna kada je vozaču potrebna – na primer, da bi mogao snažno da ubrza iz krivina ili pri preticanju. Pogonska sila električnog motora je uvek dostupna i često se obnavlja primenom rekuperacije visokih performansi i punjenja na osnovu potrebe. Nezavisni koncept baterije omogućava optimalan kompromis između maksimalne dinamike vožnje i efikasnosti. Sve komponente su savršeno usklađene jedna sa drugom: povećanje performansi se može odmah osetiti i izmeriti.
Osam AMG DINAMIC SELECT programa vožnje „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Slippery”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” i „Individual” su precizno prilagođeni novoj tehnologiji pogona. Oni nude širok spektar doživljaja vožnje – od efikasnih do dinamičnih. Programi vožnje prilagođavaju važne parametre kao što su odziv pogona i menjača, karakteristike upravljanja, prigušivanje oscilacija šasije ili zvuk. Programi se mogu birati pomoću AMG dugmeta i centralnog displeja na centralnoj konzoli ili preko AMG dugmadi na upravljaču.
Hibrid vrhunskih performansi obično se pokreće “nečujno” („Silent Mode“) u programu vožnje „Comfort“ kada se uključuje električni motor. Zelena ikona „READY” na ekranu vozača signalizira da je vozilo spremno za vožnju. Pored toga, moćan, grlen, AMG tipičan zvuk pokretanja se čuje kao akustična povratna informacija o spremnosti za vožnju. Ovaj zvuke sputem zvučnika vozila širi po unutrašnjosti vozila. Lagani dodir na pedalu gasa je dovoljan da AMG Performance Hibrid počne da se kreće.
Rekuperacija se može izabrati u četiri faze
Pošto je baterija visokih performansi uvek u optimalnom temperaturnom okviru od oko 45 stepeni zahvaljujući direktnom hlađenju, rekuperacija se takođe može optimizovati. Obično se baterija mnogo zagreva kada je nivo rekuperacije visok, tako da generisanje energije mora biti ograničeno. Kod direktnog hlađenja baterije to nije slučaj. Stoga, rekuperacija/generisanje energije počinje već u režimu vožnje bez dodirivanja pedale kočnice. Na ovaj način se puni baterija i stvara se kočioni moment. Kočnice su zaštićene ili ih, u zavisnosti od stepena rekuperacije i saobraćajne situacije, uopšte i ne treba aktivirati.
Četiri različita nivoa rekuperacije mogu se izabrati pomoću desnog dugmeta AMG na volanu. Ovo se odnosi na sve programe vožnje sa izuzetkom „Slippery“. Na najvišem nivou moguća je takozvana vožnja “jednom pedalom”. Preko 100 kW snage se može genrisati I vratiti u bateriju. Još jedna prednost rekuperacije: vozilo ne postaje brže kada se vozi nizbrdo. Sistem radi kao motorna kočnica.
Aktivna aerodinamika
Aktivni aerodinamički element, koji je sakriven u donjem delu karoserije ispred motora, doprinosi da se ponašanje vozial u vožnji lako kontroliše. Ovo je standard za AMG GT top model. Ovaj karbonski profil je ekskluzivni AMG razvoj i zaštićen je patentima. Reaguje na položaj AMG programa vožnje i automatski se širi naniže za oko 40 milimetara pri brzini od 80 km/h. Na ovaj način se stvara takozvani Venturi efekat, koji dodatno pribija automobil uz put i smanjuje podizanje na prednjoj osovini.
Još jedna aktivna komponenta je zadnji spojler koji se može produžiti koji je neprimetno integrisan u poklopac prtljažnika. Menja svoj položaj u zavisnosti od uslova vožnje. AMG tim za aerodinamiku je prilagodio upravljački softver za AMG GT 63 S E PERFORMANCE za veće performanse i modifikovao brojne parametre. Oni uključuju brzinu vožnje, uzdužno i bočno ubrzanje i brzinu upravljanja. U zavisnosti od odabranog programa vožnje, spojler preuzima pet novih uglova nagiba počev od 80 km/h, kako bi optimizovao stabilnost vožnje ili smanjio otpor vazduha.
AMG ACTIVE RIDE CONTROL system oslanjana sa poluaktivnom stabilizacijom naginjanja
Takođe deo standardne opreme je i AMG ACTIVE RIDE CONTROL system oslanjanja sa poluaktivnom stabilizacijom kotrljanja. Amortizeri, koji se mogu prilagodljivo podesiti pri sabijanju i povratnom hodu, takođe imaju poluaktivne, međusobno povezane hidraulične elemente. Oni zamenjuju konvencionalne poprečne stabilizatorske torzione šipke i smanjuju kretanje karoserije. Hidraulično povezivanje komora amortizera na sva četiri točka odvija se preko odgovarajućih vodova i kontrolnih ventila u okviru adaptivnih amortizera.
Povezanost četiri opružne noge sa amortizerima I regulacijom pritiska pumpe kao I prekidački ventili omogućavaju veoma širok opseg stope naginjanja opruga uz smanjenje naginjanja karoserije. Predstavimo to figurativno: karakteristika svake torzione opruge karakteristike od 0 do apsolutne krutosti se može automatski simulirati. Na ovaj način se povećava komfor u svakodnevnoj upotrebi tako što se kompenzuju neujednačenosti na jednoj strani. Pri dinamičnoj vožnji u krivinama, hidraulika takođe aktivno smanjuje gubitak nagib točka (camber). Zahvaljujući visokom nivou krutosti nagiba točka (camber), upravljanje ovog kupea je veoma precizno..
Kada vozite pravo napred, sistem se potpuno otvara u zavisnosti od programa vožnje i situacije u vožnji. Sistem kompenzuje prelazak preko prepreka sa jedne strane koje bi inače dovele do naginjanja vozila. Vozači i putnici imaju znatno udobnije iskustvo vožnje. Manji pokreti naginjanja pri skretanju povećavaju i udobnost i dinamiku vožnje. Karakteristike ponašanja u vožnji u pojedinačnim programima vožnje takođe se mogu dalje razlikovati između udobnosti i sporta.
Aktivno upravljanje zadnjom osovinom kombinuje agilnost i stabilnost
AMG GT 63 S E PERFORMANCE je takođe standardno opremljen aktivnim upravljanjem zadnje osovine. U zavisnosti od brzine, zadnji točkovi se okreću u suprotnom smeru (do 100 km/h) ili u istom smeru (brže od 100 km/h) kao prednji točkovi. Sistem stoga omogućava i agilno i stabilno ponašanje u vožnji. Ovo su karakteristike koje su u suprotnosti jedna sa drugom bez upravljanja zadnjom osovinom. Dodatne prednosti uključuju lakšu kontrolu vozila u graničnim situacijama i manji napor pri upravljanju jer je odnos upravljanja prednjim točkovima direktniji.
Jednostavan za kontrolu i stabilan: AMG keramički kompozitni kočioni sistem visokih performansi
U skladu sa vrhunskim vrednostima performansi, AMG keramički kompozitni kočioni sistem visokih performansi, sa fiksnim čeljustima sa 6 klipova bronzane boje napred i 1-klipnim plutajućim čeljustima pozadi, je deo standardne opreme. U poređenju sa AMG GT modelima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, ovaj system je nešto veći: karbonski keramički kočioni diskovi na prednjoj osovini su dimenzije 420 x 40 milimetara, a na zadnjoj osovini 380 x 32 milimetara. Kočioni sistem impresionira zaista kratkim putevima kočenja, kao i maksimalnom stabilnošću. Takođe ističe se svojim dugim vekom trajanja. Lagani materijal štedi dodatnu težinu i smanjuje vrednost neoslonjenih masa.
Vizuelne modifikacije ukazuju na E PERFORMANCE
Ekskluzivna karakteristika novog top modela serije AMG GT sa dvoja vrata je zadnji deo. Ono što je novo ovde je integrisani plug-in poklopac za punjenje i naziv modela označen crvenom bojom. Tu su i užlebljene duple trapezoidne obloge izduvnih cevi sa spoljašnje strane. Značka „E PERFORMANCE“ sa strane označava vrstu pogona. Standardno, ovaj hibrid dolazi na 20-inčnim AMG točkovima od lake legure u dizajnu sa 10 krakova. Oni su aerodinamički optimizovani, ofarbani u tantal sivo i završeni sa visokim sjajem. Dimenzije na prednjoj osovini su 295/35 R 20 na 10,5 J k 20 i na zadnjoj osovini 305/35 R 20 na 11,0 J k 20.
Kao i za čitavu seriju, brojne boje i pojedini detalji opreme dostupni su i za hibridnu verziju. Eksterijer se može dodatno naglasiti brojnim paketima izgleda. Tu su i drugi točkovi od lake legure od 20 inča i kovani točkovi od 21 inča u različitim dizajnima i varijantama boja.
Unutrašnjost fokusirana na vozača sa širokim izborom opcija
Unutrašnjost služi sportskoj ciljnoj grupi, kao i kupcima koji cene maksimalnu udobnost. Dizajn kokpita, sve do prikaza portretnog formata na centralnoj konzoli, fokusiran je na vozača i impresionira harmoničnim ukupnim utiskom. Koncept praktičnih dimenzija sa opcionim 2+2 sedišta nudi izdašan prostor u unutrašnjosti.
Jedan od mnogih detalja u unutrašnjosti su električno podesiva AMG sportska sedišta. Kombinuju dobru bočnu podršku sa visokim komforom na velikim udaljenostima. Tri programa masaže obezbeđuju odličnu udobnost na daljinu.
Ovo se može još više povećati: ENERGIZING Package Plus kombinuje funkcije sedenja i svetlosna raspoloženja kako bi kreirao opuštajuće programe udobnosti. Opciona AMG “performance” sedišta sa integrisanim naslonima za glavu i otvorima za ventilaciju u naslonima sedišta su još sportskija.
Veliki izbor presvlaka za sedišta odražava raspon od udobnih do karakteristika orijentisanih na performanse. Uključena je jednobojna i dvobojna Nappa koža, kao i posebno elegantna MANUFAKTUR kožna Nappa presvlaka sa dijamantskim prošivom. Sportsku stranu naglašava kombinacija Nappa kože sa MICROCUT mikrovlaknom i kontrastnim gornjim šavovima u žutoj ili crvenoj boji.
Izvor: PR Mercedes-Benz