Umesto 150 tona za gašenje požara na električnom automobilu samo 750 litara vode
Uz mnoge blagodeti koje donose električni automobili, uz uvek sumnjivu efikasnost, jedan od velikih problema je i sve češća pojava požara, koji ako izbije na baterijama vozila, bude gotovo neugasiv zbog hemijske strukture Litijum jonske baterije.
Gašenje električnih automobila je mukotrpan posao. Oni se neće zapaliti češće od, primera radi, dizelaša ili benzinaca, ali kada do toga dođe, vatrogascima nije lako. Potrebno je potrošiti velike količine vode uz upitne efekte jer su baterije izolovane u titanijumskom kućištu.
Tehnologija vodenog mlaza švedske firme Cold Cut Systems bi mogla da donese velike promene. Sistem je uspešno testirala Švedske agencija za civilne slučajeve (SCCA).
Litijum-jonske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne gasove.
Za gašenje električnog vozila na klasičan način potrebno je oko 150.000 litara vode, a za gašenje benzinaca i dizelaša oko 4000 litara vode
Sistem ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od pritiska u gumama) i abrazivni materijal koji može da preseče pod vozila i kućište baterije od titanijuma.
Na taj način vatrogasci mogu da direktno poplave zapaljene ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sistem toliko efikasan da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta.
Sistem koristi Toyotu Hilux, ali s novom šasijom. Pogon 6×6 nudi 3000 kg nosivosti – gotovo trostruko više od standardnog kapaciteta 4×4 Hiluxa.
Prtljažni prostor je takođe produžen za 1230 mm.
Foto: Cold Cut Systems
BONUS PLUS: Treba li zbog gibanice električnom Hyundai Ioniq5 sistem za gašenje požara?