Sumnja u električnu budućnost automobila sve snažnija-vodonik se vraća na scenu
Kao grom iz vedra neba stigla je vest da je Volkswagen iznenada odložio odluku o lokaciji nove fabrike baterija za električne automobile u istočnoj Evropi planirana da počne sa radom 2025. Kako kažu iz VW, odluka će biti donesena do polovine iduće godine!
Pažljivim analitičarima u energetici i automobilskoj industriji ovaj potez i nije toliko veliko iznenađenje jer sumnje u mogućnost globalne elektrifikacije drumskog prevoza su sve veće, kao i eko problemi po pitanju eksploatacije litijuma koji će u najboljem slučaju astronomski povećati cenu baterija.
Dalje, sve se jasnije čuje i činjenica da u uslovima energetske krize, proizvodni potencijali u globalnom elektro energetskom sektoru nisu niti će biti adekvatni energetskim potrebama masovne upotrebe električne energije za pogon automobila i drugih prevoznih sredstava.
Pod uticajem energetske neodrživosti, najveća automobilska tržišta ostaju bez državnih subvencija za električna vozila
Očigledno, najveći koji su i najkasnije ušli u elektro „egzodus“ , lagano povlače ručnu kočnicu u ovoj priči, i već traže izlaz iz nje.
Za to vreme Toyota umesto trke sa berzanskim špekulantima tipa Tesle, Nikole,… grabi krupnim koracima u pravcu vodonika i pogona na gorive ćelije, koji je realna budućnost u sadejstvu sa čistom solarnom energijom koja će se koristiti za dobijanje vodonika iz morske vode.
Dok VW ne donese odluku o lokaciji fabrike baterija, Toyota će krenuti serijsku proizvodnju modela Hilux na vodonik
Po svemu sudeći, stagnacija prodaje i razvoja električnih automobila je pred nama!
Miodrag Piroški