Novi Peugeot 308 i Kia Sportage, niže cene automobila i prodavci mašte
Naizgled još jedna obična sedmica, obilovala je raznim dešavanjima kod nas
Još od pozne jeseni nije bilo nekih zapaženijih promocija novih modela na našem tržištu, da bi ove sedmice zabeležili dva događaja tog tipa.
Prvo je Verano Motors i zvanično srpskim kupcima predstavio novi model Peugeot 308, kojim očekuje da zauzme značajnije mesto u svojoj klasi. Konkurencija nije mala, ali Peugeot 308 je osim izvanrednog dizajna prikazao još toga što bi ovakva očekivanja moglo i opravdati. U svakom slučaju dobro izgleda i spreman je da se uhvati u koštac sa novim Golfom kojem kod nas baš ne cvetaju ruže. Potrebno je samo malo ozbiljne konkurencije.
Kia je domaćim kupcima ponudila novi Sportage. Ovaj, najbolje prodavan i najatraktivniji model pod oznakom Kia, kvalitetom, dizajnom a posebno pristupačnom cenom, može prirediti velika iznenađenja, na našem tržištu koje je tradicionalno naklonjeno jeftinijim modelima u klasi urbanih terenaca.
Kada smo već kod pojma jeftinije, sezonske rasporodaje automobila upravo počinju. Sve dobra do bolje prilike. Honda je ponudila Accorda u odličnom paketu opreme za manje od 20.000 evra, a Grand Motors je posebno snizio cene prestižnih modela Volvo V40 i terenca XC60. Kupci se bar za sada broje na ruke jedne ruke. Da li ima onih posebno platežnih koji su spremni da iskoriste ova sniženja cena videćemo uskoro po rezultatima prodaje u februaru.
Inače, što se tiče naše redakcije i srpskih političara ova sedmica je prošla udarno! Mi smo testirali 4 automobila, vozili ih dve hiljada kilometara sa njima, načinili stotine fotografija i snimili sate video materijala. Oni su takođe prevalili nebrojeno kilometara, snimali se i slikali do iznemoglosti! Kada malo bolje razmislim, poslovi su nam vrlo slični. Mi se vozimo u dobrim automobilima , a oni čine to isto! Mi pišemo, savetujemo i delimo pamet a ponajviše ipak “prodajemo” maštu običnom čoveku. Političari sve to rade takođe!
Ipak razlika ima. Mi se recimo vozimo na svoj račun i jedva sastavljamo kraj sa krajem, oni se voze na tuđoj grbači i savršeno im je dobro uz jedinu brigu da se dočepaju cenzusa . Mi se svaki dan iznova, već dvadeset godina vraćamo svojim čitaocima i tržištu da nas oceni, za razliku od njih koji posle izbora nestanu u svojim kombinacijama, funkcijama, foteljama i sa našim milionima u njihovim džepovima.
Iako se u predizborno dizajniranim kariranim košuljama trude da nas uvere u suprotno, ne vidim po njima, zašto bi ovog puta bilo drugačije? To samo privremeno vuk dlaku menja!
Miodrag Piroški