Jubilej Golfa, BMW deveta ofanziva i lisice na ruke
Sedmica koju nećemo posebno označiti u kalendaru osim po ambicijama najviše automobilske klase i lisicama na rukama
Nije mala stvar! VW Golf je protekle sedmice obeležio 40 godina postojanja. Kada je pre četiri decenije prvi Golf ugledao svetlost dana, planirano je da zameni legendarnu „bubu“. Golf nikada nije zapravo zamenio „bubu“, već je i sam sa preko 30 miliona prodatih jedinica, postao ikona veća od Bube, uz Toyotu Corollu, možda i najveća živa legenda na četiri točka. Kako u svetu, tako i kod nas ako ne i više, posedovati Golfa bilo je ostvarenje svih snova. Na žalost, od njegove nekadašnje slave kod nas su ostala samo sećanja ! Nesposobnost, arogancija i postavljanje sebe i ličnih interesa iznad brenda VW, rezultiraju činjenicom da je u Srbiji moguće uništiti neuništivo. Trenutno tržišno učešće VW u Srbiji je za polovinu slabije nego u zemljama koje nas okružuju, što je rezultat bez presedana. Čudno je da VW to toleriše! Izgleda da nisu obavešteni ili… !?
U Srbiji je moguće uništiti neuništivo, pa makar to bio i čuveni VW
BMW planira na daleko, svestan da će kupaca za automobil srednje klase biti sve manje
Dok VW slavi jubilej, BMW daje pun gas. Najavili su milijardu dolara tešku investiciju u svoju prekookenasku fabriku. Nagoveštavaju nove modele, a nadasve je zanimljiv njihov novi pristup tržištu koje se polarizuje. Očigledno BMW planira na daleko, svestan da će kupaca za automobil srednje klase biti sve manje. Orijentišu se na sve skuplje modele i na daleka tržišta, posebno Američko i Kinesko.
A vest sedmice je zapravo novi brzinski rekord! Postigla ga je kosačica Honda sa 187,6 km/h. Možda pomalo bizarno, ali je bitno da se nešto dešava, kada se ništa ne dešava.
Naravno, ne bi valjalo preskočiti ni lokalna zbivanja. Dok se čeka na novu Vladu i da Srpska privreda skupi pare i neko konačno kupi taj Mercedes autobus, Parking Servis je aktivan kao BMW i nema problema sa prilivima, ali ima sa nezadovoljnim građanima. Bezmalo svaki dan, incident sa “specijalnim vozilom dizalicom” koje odnosi nečije vozilo. Tu i tamo sevne po neki šamar pri tom manevru a sada se takvoj uličnoj dramaturgiji priključila i afera sa lisicama, novo osvojenom tehnologijom “disciplinovanja” vozača.
Postoji li zakon koji omogućava postavljenje lisica i ograničenje kretanja građana?
Čovek uzeo brusilicu i pretesterio “uređaj” kako ga zovu u saopštenjima, pa mu stavili lisice na ruke! Sa ovog mesta, dajem građaninu puno pravo, jer pitam se ko je omogućio tu moć i zakonsko pokriće da tamo neki Parking Servis krši slobodu kretanja pojedinca, samo zbog toga da bi uzeo pare? Rekao bih da se temom slobode kretanja bavi Ustav Republike Srbije, pa ujedno i predlažem izmenu tog člana uz onaj o Kosovu i Vojvodini.
Neka taj novi ustavni paragraf glasi:
Građanin Srbije, posebno vlasnik automobila je talac beskorisnog sistema, bez prava odlučivanja o bilo čemu. Građaninom-vozačem, sistem može činiti šta mu volja, uz neotuđivu obavezu građanina da radi i redovno puni državni budžet i račune javnih preduzeća i da najmanje jednom godišnje, o svom trošku, pohađa kurs bezbedne vožnje u NAVAK centru, pod pretnjom prinudnog izvršenja.
Jer ako je neko iznad sistema, onda mora bar da se spomene u Ustavnoj regulativi!
Miodrag Piroški