Nemački proizvođači bi mogli da podignu cene svojih automobila, budući da potražnja za novim vozilima nadmašuje kapacitete ograničene nestašicom poluprovodnika.
Ovo kaže minhenski Ifo ekonomski institut, koji sastavlja najpopularniju poslovnu anketu u zemlji, dodajući da se situacija u automobilskoj industriji popravila početkom ove godine, mada je se uslovi s dobavljačima nisu popravili.
„Mogući razlog za ovo je taj što su proizvođači automobila uspeli da privuku kupce uprkos povećanju cena“, rekao je Oliver Falk, direkor Ifo centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije.
Dokazi da su proizvođači automobila u mogućnosti da kupcima naplate više, mogli bi ukazivati na veće inflatorne pritiske u najvećoj evropskoj ekonomiji. Godišnji rast cena dostigao je šest odsto na kraju prošle godine, dok je poslednjih nedelja manji nego što se očekivalo.
Nemačka ekonomija koja je bazirana na industrijskoj proizvodnji, sporije se oporavlja od posledica pandemije, koja je prouzrokovala masovna odsustva zaposlenih (u decembru gotovo petina u automobilskom sektoru).
Broj registracija novih automobila pao je za 10 odsto u Nemačkoj prošle godine, na 2,6 miliona vozila, što je u velikoj meri izazvano globalnom nestašicom poluprovodnika. Kako je broj proizvedenih automobila i dalje nizak a potražnja velika, proizvođači automobila su u prilici da podižu cene, rekao je Falk.
„Tržište novih automobila je očišćeno“, dodao je on. „Dakle, zastupništva mogu da prodaju svoje zalihe kupcima bez da nude bilo kakve popuste.“
Vrele Gume