Renault, Nissan i Mitsubishi utrostručuju investicije u električne automobile
Očekuje se da Renault i njegovi partneri iz alijanse, Nissan i Mitsubishi, objave investicioni plan vredan 23 milijarde dolara u vezi s razvojem električnih automobila do 2030., uključujući više od 30 novih modela.
Renault, Nissan i Mitsubishi Motors planiraju da utrostruče ulaganja u zajednički poduhvat razvoja električnih vozila, izjavili su za Rojters neimenovani izvori bliski dešavanjima.
Kako se etablirani proizvođači automobila suočavaju s pritiscima od strane novopečenih kompanija baziranih na proizvodnji elektromobila, francusko-japanska alijansa je u potrazi za dubljom kooperacijom.
Očekuje se da će do zvanične objave plana o investiranju više od 20 milijardi evra u narednih pet godina doći u četvrtak. Do 2030., očekuje se da će alijansa lansirati više od 30 novih električnih modela, koji će počivati na pet zajedničkih platformi.
To je dodatak sumi od 10 milijardi evra koje je grupacija već potrošila na elektrifikaciju, rekao je jedan od dva neimenovana izvora. Portparoli Nissana, Renault i Mitsubishija još uvek nisu pružili komentare.
Plan „Alliance to 2030“ ima za cilj da se intenzivira kooperacija između francuskog i japanskih proizvođača, s akcentom na „podelu vizije na planu elektrifikacije i digitalno povezane mobilnosti“, rekao je jedan od izvora. Takođe se očekuje da će pet zajedničkih platformi pokriti 90 odsto električnih automobila koje će kompanije razviti i plasirati do 2030.
5 zajedničkih EV platformi
Alijansa tri velika imena je razvila i delimično u pogon stavila četiri zajedničke EV arhitekture.
Jedna pod imenom CMF-EV čini mehaničku osnovu za automobile poput Renault Meganea E-Tech, baterijski električnog kompaktnog modela i buduće Nissan Ariye, druga za priuštive modele kao što je Dacia Spring i slični modeli iz Nissana i kineskog partnera Dongfenga. Ostale dve su rezervisane za kei modele u Japanu i laka komercijalna vozila.
Do sredine dekade, alijansa ima za cilj da u upotrebu uvede petu zajedničku platformu za mala električna vozila, dizajniranu od strane Renaulta.
Nissan je već odlučio da koristi ovu arhitekturu pod imenom CMFB-EV, kao i druge standardizovane komponente za elektrifkaciju Nissan Micre, dok se očekuje da Renault izađe sa sličnim elektromobilom, baziranim na istoj platformi, kažu izvori. Micra EV bi trebalo da bude lansirana do sredine 2020.
Renault planira da lansira čisto električni Renault 5 do 2024., uz još jedan mali model, verovatno SUV/krosover, inspirisan klasičnim Renaultom 4L.
Priuštivi električni automobili
Pripadnici alijanse se nadaju da će proizvoditi kompaktne elektromobile koji će u cenovnom smislu biti priuštivi kao njihovi benzinski pandani slične veličine.
Ove tri kompanije očekuju da će koristiti zajedničke baterije i druge ključne komponente. Alijansa planira da zajednički investira u kapacitete za proizvodnju baterija u Francuskoj, Britaniji, Kini i Japanu, za total od 220 GWh.
Standardizovanjem i podelom baterijama, alijansa očekuje da će prepoloviti proizvodne troškove vezane za baterije, a takođe se očekuje da će se podeliti i tehnologiju čvrstih baterija koje razvija Nissan.
Plan je bio da lideri Renaulta, Nissana i Mitsubishija objave svoje ciljeve za 2030. prošle jeseni na događaju u Japanu, ali je sve odloženo za ovu nedelju zbog širenja Kovida-19 u Japanu.
Neslaganja između Nissana i Renaulta oko predloga francuske kompanije za potpuno spajanje, odnosno tenzije koje su izbile u javnost paralelno s hapšenjem bivšeg lidera alijanse, Karlosa Gona 2018., korespondira s obustavljenim naporima da se sarađuje na razvoju tehnologije i vozila.
Sva tri proizvođača automobila imaju sopstvene hibridne tehnologije s nekoliko zajedničkih ključnih delova i sistema. Ograničena saradnja u nabavci i razvoju izazvala je zabrinutost unutar grupacije oko mogućnosti ostvarivanja uštede. Nije odmah bilo jasno da li će lideri alijanse razgovarati o hibridima kao delu plana za 2030.
Nissan je u novembru saopštio da planira da potroši oko 18 milijardi dolara tokom pet godina za ubrzanje elektrifikacije vozila, lansirajući 23 elektrifikovana vozila, uključujući benzinsko-električne hibride i 15 čisto električnih modela.
Polovina Nissanovog miksa vozila biće elektrifikovana do 2030., uključujući električne modele i e-Power hibride, saopštila je kompanija. Renault je izvestio da će u Evropi do 2030. imati čisto električnu ponudu, ali zvaničnici kompanije su za Rojters izjavili da se cilj ne odnosi na tržišta van Evrope i druge marke grupe, kao što je Dacia.
Vrele Gume