Etapa 1B: Hail-Hail
Pod lupom
Nakon kiše koja je padala preko noći na severu Saudijske Arabije, izmaglica je prekrila krajolik dok su prvi takmičari rano ujutro napuštali bivak.
Po pesku, usred okružujućih planina koje dosežu do 1.500 metara nadmorske visine, poznatih širom sveta po svojoj kamenoj umetnosti, započet je drugi deo prve etape. Mada je bilo delova s kamenom podlogom, peščana staza je činila 85 odsto specijala, uključujući četiri odsto vožnje po dinama.
Prevedene na 333 kilometara dugačak meren sektor, ove brojke su dobijale sasvim drugačije značenje. Kao što je Dejvid Kastera podvukao na brifingu prethodnog dana, takmičari su morali da se pripreme za hvatanje ukoštac s teškim terenom. Stefan Peterhansel i Karlos Sainc su vozači koji mogu samo potvrdno da klimnu glavom na to, jer ove dve Audijeve zvezde su imale veoma neprijatno suočavanje s realnošću.
Sažetak
Denijel Sanders je juče morao samo da pazi da ne napravi neku grešku, što je lakše reći nego učiniti, čak i uz povoljnu startnu poziciju koju je zaradio prekjučerašnjim sprintom. Čovek iz Daun Andera je, što je sasvim logično, odlučio da startuje kao 15. i iskoristi u potpunosti novu regulativu Dakar relija. On je pretekao 14 vozača koji su bili ispred njega, prvi prešavši liniju cilja. Samim tim ne čudi što je postavio najbolje vreme, 2 minuta, 7 sekundi bolje od Pabla Kvintanilje na Hondi. Čileanac je ujedno bio drugi u generalnom plasmanu, gde je za dvostrukim etapnim pobednikom zaostajao ukupno 3 minuta i 7 sekundi. Dalje iza njih dvojice se našao Matijas Valkner, koji kaska za vodećima više od 10 minuta, dok su brojni drugi favoriti napravili ozbiljne, gotovo katastrofalne greške. Tako je Kevin Benavides izgubio 36 minuta, Đoan Bareda 41 minut, Tobi Prajs 47 a Naćo Korneho 53 minuta.
Naser Al-Atija je „oduvao“ rivale nakon starta s desetog mesta, pretekavši devetoricu koji su se nalazili ispred njega. Jedini vozač koji je bio u stanju da prati njegov tempo, Sebastijen Loeb, doneo je racionalnu odluku da se drži u njegovoj zavetrini i profitira na besprekornoj navigaciji. Katarac već tada uživao u prednosti od 12 minuta u odnosu na Loeba, a dok je Martin Prokop uspeo da ograniči štetu, ostatak čopora je bio prisiljen da liže svoje rane. Stefan Peterhansel i Karlos Sainc iz Audija čak više nisu u konkurenciji, o čemu ćemo detaljnije malo kasnije.
U kategoriji lakih prototipova, imali smo novu epizodu „Set Kintero šoua“, ali su svi i dalje blizu. Čaleko Lopes zaostaje samo minut i 58 sekundi iza mladog Amerikanca u generalnom plasmanu. U SSV klasi je vođstvo Poljaka otišlo u ruke drugog Poljaka, jer je Aron Domžala bio najbolji u specijalu i preuzeo vodeću poziciju u generalnom poretku od Mareka Gočala.
Plava ostaje boja nedelje u kategoriji kamiondžija, u kojoj je aktuleni šampion, Dmitrij Sotnikov, bio brži od Eduarda Nikolajeva, dok se na trećem mestu našao Aleš Loprajs, dodavši malo kontrasta u „plavetnilo“.
Performanse dana
Njegovo prezime na nemačkom znači „mali“, ali Mejson Klajn je dokazao da će biti veliki vozač. Austrijanci iz KTM-a su već zaokružili njegovo ime. Amerikanac, koji je dvadeseti rođendan proslavio trijumfom u Rally2 kategoriji u Maroku prošlog oktobra, ušao je u „prvu ligu“ nakon što je završio kao četvrti, ispred mnogih velikih imena. Ushićen zbog „neverovatnog“ iskustva koje je upravo imao kada je prošao kroz cilj, Mejson je čak dodao kako je primetio neke greške u navigaciji motociklista ispred njega, odlučivši da ih ne prati, što je bio pokazatelj njegove izuzetne zrelosti i smelosti.
Ovaj mladi vozač, koji je nakon 1B etape bio na petom mestu u ukupnom poretku, „surfuje“ pustinjskim terenom kod kuće u Kaliforniji od svoje dvanaeste godine. Pustinja je njegova teritorija. To što je 2020. završio kao najbolji novajlija, promenilo mu je život. Njegov prijatelj i zemljak, Skajler Haus, potpisao je za Husqvarnu ubrzo nakon toga. Bez razmišljanja ga je imenovao svojim „mentorom“. Uprkos sjajnom nastupu, otkrio je „pukotinu u svom oklopu“: „Nisam bio u svom elementu s dinama“. Bez brige, samo je pitanje vremena kada će se Klajn naći na najvišem mestu na podijumu.
Težak udarac
Kao 14. u kvalifikacionoj etapi, Stefan Peterhansel je profitirao na tome što su rivali „utabavali“ stazu ispred njega na početku specijala. Nakon obećavajućih performansi na prvoj kontrolnoj tački, specijal „Mister Dakara“ završio se katastrofalno na 153. kilometru, kada je uništio zadnji deo svog Audija RS Q e-tron. Mada se ne radi o odustajanju, šanse za osvajanje nove titule su ravne nuli.
Da bi stvare bile još gore po Audijev tim, Karlos Sainc je izgubio preko dva sata pokušavajući da pronađe azimut posle nekih 250 kilometara. „El Matador“ je pao na 32. mesto u ukupnom poretku nakon 1B etape i čini se da su mu šanse za osvajanjem Dakara otprilike iste kao i Peterhanselove.
Statistika dana: 15
Treći u SSV poretku i prošlogodišnji pobednik etape, Aron Domžala se vratio na vrh podijuma na kraju 1B etape 44. po redu Dakar relija. Uz treći osvojeni specijal u karijeri na najprestižnijem svetskom reliju, vozač Can-Ama se izjednačio s Lukašem Laskavjecom, kao s drugim najboljim Poljakom u istoriji Dakara, iza Rafala Sonika, vozača kvada, koji ima šest pobeda i jedini je šampion iz ove zemlje do sada. Poljaci su ukupno došli do 15 etapnih trijumfa.
Pregled
Etapa 2: Al-Kajsuma – Al Kajsuma
Motociklisti
U drugoj etapi na Dakaru 2022., pobedio je Đoan Bareda Bort, koji je kompletirao specijal s najboljim vremenom. Španac je završio etapu 5 minuta, 33 sekunde ispred Sema Sanderlenda. Kevin Benavides je bio treći, kao vodeći predstavnik KTM-a, što znači da su se tri različita konstruktora našla na današnjem podijumu.
Sem Sanderlend (KTM) je novi lider u generalnom poretku, s prednošću od 2 minuta i 51 sekundu ispred Adrijena Van Beverena (Yamaha). Podijum je kompletirao Denijel Sanders (KTM), s 3 minuta, 29 sekundi iza Engleza.
Automobili
Sebastijen Loeb je pobedio u drugoj etapi 44. Dakar relija. Francuz je na taj način uknjižio svoju 15. etapnu pobedu na najprestižnijem reliju na svetu, izjednačivši se sa zemljacima, Žan-Lujem Šleserom i Brunom Sabijem.
Kamioni
Andrej Karginov je trijumfovao u današnjem specijalu. Za volanom Kamaza, Rus koji je šampion iz 2020., finiširao je samo 38 sekundi ispred Dmitrija Sotnikova. Eduard Nikolajev je kompletirao podijum, 2 minuta i 14 sekundi ispred Antona Šibalova. U svom Praga kamionu, Aleš Loprajs je zaokružio prvih pet, isped Iveca Janusa Van Kasterena.
Kvadovi
Samo dva kvada su prešla liniju cilja u trenutku pisanja, ali Manuel Anduhar je već obezbedio pobedu u današnjem specijalu, dva minuta ispred Aleksandrea Žirua i pet ispred Pabla Kopetija.
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista posle 2. etape
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 3 |
(GBR) SAM SUNDERLAND
|
GASGAS FACTORY RACING | 08H 31′ 29“ |
2 | 42 |
(FRA) ADRIEN VAN BEVEREN
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 08H 34′ 20“ |
3 | 4 |
(AUS) DANIEL SANDERS
|
GASGAS FACTORY RACING | 08H 34′ 58“ |
4 | 52 |
(AUT) MATTHIAS WALKNER
|
RED BULL KTM FACTORY RACING | 08H 35′ 37“ |
5 | 5 |
(USA) SKYLER HOWES
|
HUSQVARNA FACTORY RACING | 08H 41′ 28“ |
6 | 15 |
(ESP) LORENZO SANTOLINO
|
SHERCO TVS RALLY FACTORY | 08H 42′ 24“ |
7 | 7 |
(CHL) PABLO QUINTANILLA
|
MONSTER ENERGY HONDA | 08H 44′ 00“ |
8 | 142 |
(SVK) STEFAN SVITKO
|
SLOVNAFT RALLY TEAM | 08H 49′ 08“ |
9 | 6 |
(ZAF) AARON MARE
|
HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY | 08H 50′ 10“ |
10 | 88 |
(ESP) JOAN BARREDA BORT
|
MONSTER ENERGY HONDA | 08H 51′ 54“ |
126 | 63 |
(SRB) GABOR SAGHMEISTER
|
SAGHMEISTER TEAM | 14H 38′ 26“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista posle 2. etape
POZ. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 201 |
(QAT) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 06H 59′ 21“ |
2 | 211 |
(FRA) SEBASTIEN LOEB
|
BAHRAIN RAID XTREME | 07H 08′ 37“ |
3 | 222 |
(ARG) LUCIO ALVAREZ
|
OVERDRIVE TOYOTA | 07H 40′ 14“ |
4 | 207 |
(ZAF) GINIEL DE VILLIERS
|
TOYOTA GAZOO RACING | 07H 40′ 43“ |
5 | 208 |
(RAF) VLADIMIR VASILYEV
|
VRT TEAM | 07H 43′ 00“ |
6 | 209 |
(CZE) MARTIN PROKOP
|
BENZINA ORLEN TEAM | 07H 44′ 14“ |
7 | 223 |
(ARG) SEBASTIAN HALPERN
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 07H 46′ 38“ |
8 | 205 |
(SAU) YAZEED AL RAJHI
|
OVERDRIVE TOYOTA | 07H 48′ 14“ |
9 | 203 |
(POL) JAKUB PRZYGONSKI
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 07H 58′ 42“ |
10 | 221 |
(ARG) ORLANDO TERRANOVA
|
BAHRAIN RAID XTREME | 08H 04′ 24“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadista posle 2. etape
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 179 |
(LTU) LAISVYDAS KANCIUS
|
STORY RACING S.R.O. | 10H 52′ 36“ |
2 | 173 |
(USA) PABLO COPETTI
|
DEL AMO MOTORSPORTS / YAMAHA RALLY TEAM | 10H 58′ 08“ |
3 | 174 |
(FRA) ALEXANDRE GIROUD
|
YAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON | 11H 11′ 33“ |
4 | 193 |
(RAF) ALEKSANDR MAKSIMOV
|
CHYR MARI | 11H 20′ 23“ |
5 | 175 |
(POL) KAMIL WISNIEWSKI
|
ORLEN TEAM | 11H 20′ 47“ |
6 | 170 |
(ARG) MANUEL ANDUJAR
|
7240 TEAM | 11H 25′ 27“ |
7 | 192 |
(ARG) FRANCISCO MORENO
|
DRAG’ON RALLY TEAM | 11H 32′ 33“ |
8 | 183 |
(BRA) MARCELO MEDEIROS
|
TEAM MARCELO MEDEIROS | 11H 57′ 51“ |
9 | 187 |
(CHL) ITALO PEDEMONTE
|
ENRICO RACING TEAM | 11H 58′ 01“ |
10 | 185 |
(CZE) ZDENEK TUMA
|
BARTH RACING TEAM | 13H 40′ 00“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiondžija posle 2. etape
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 500 |
(RAF) DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 07H 59′ 07“ |
2 | 505 |
(RAF) EDUARD NIKOLAEV
|
KAMAZ – MASTER | 08H 01′ 14“ |
3 | 509 |
(RAF) ANDREY KARGINOV
|
KAMAZ – MASTER | 08H 17′ 41“ |
4 | 501 |
(RAF) ANTON SHIBALOV
|
KAMAZ – MASTER | 08H 21′ 50“ |
5 | 508 |
(CZE) ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 08H 30′ 18“ |
6 | 504 |
(NLD) JANUS VAN KASTEREN
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 08H 44′ 44“ |
7 | 511 |
(CHL) IGNACIO CASALE
|
TATRA BUGGYRA ZM RACING | 08H 46′ 55“ |
8 | 503 |
(CZE) MARTIN MACIK
|
BIG SHOCK RACING | 08H 49′ 51“ |
9 | 506 |
(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK
|
MAMMOET RALLYSPORT TEAM DE ROOY IVECO | 09H 08′ 30“ |
10 | 522 |
(NLD) RICHARD DE GROOT
|
FIREMEN DAKAR TEAM | 09H 26′ 20“ |