Kada je BMW lansirao E28 M5 1985., inicirao je talas visokoperformantnih premijum limuzina od kojih su zazirali i superautomobili.
Decenijama kasnije, priča je i dalje aktuelna, ali M5 ima ozbiljnu konkurenciju „u zadnjem braniku“, a glavni rival je poslovično bila najsnažnija E klasa s AMG potpisom.
Ko je brži, BMW M5 CS ili Mercedes-AMG E63 S? Da bi stvari bile interesantnije, trci su se pridružili Audi RS6 i Porsche Panamera. Naravno, sve ovo je u režiji britanskog CarWowa i simpatičnog Meta Votsona. Hajde da vidimo šta kažu brojke…
Audi RS6 ispod haube poseduje 4,0-litarski twin-turbo V8 sa 600 ks i 800 Nm. Čak i uz ove impresivne specifikacije, autsajder je u ovom četvoroboju, jer raspolaže s najmanje snage i među najtežim je u grupi (2.150 kilograma).
Zatim je tu BMW M5 CS, koji je najlakši (1.866 kilograma), a nade polaže u prirastu snage u poređenju sa standardnim M5. Pogoni ga 4,4-litarski twin-turbo V8 sa 635 konja i 750 Nm. Drugi je najsnažniji model među prisutnima.
Mercedes-AMG E63 S bi trebalo da bude dostojan protivnik bavarskom modelu. Njegov 4.0 BiTurbo V8 isporučuje 612 ks, što je manje nego u slučaju BMW-a, ali zato raspolaže višim maksimalnim obrtnim momentom (850 Nm). Mercedes je i teži od BMW-a (2.010 kilograma). Da li će „višak“ obrtnog momenta biti dovoljan da kompenzuje veću masu?
Dolazimo i do najtežeg konkurenta, a to je Porsche Panamera Sport Turismo Turbo E-Hybrid, koja ima masu od čak 2.400 kilograma. Porscheov pulen je ujedno i najsnažnji sa 700 ks i 870 Nm.
Pogledajte video!
Vrele Gume