Klonovi i klovnovi
Sedmica po ukusu ljubitelja automobila je iza nas
Konačno, protekla je i jedna dobra automobilska sedmica, u kojoj domaće zgode i nezgode nisu figurisale kao centar dešavanja, već novi modeli i najave.
Bar ako je suditi po broju noviteta, bez pogleda na kalendar, možemo zaključiti da se približavamo kraju godine i salonu u Detroitu a čak i Ženeva nije daleko.
Prvi nas je ove sedmice obradovao Volkswagen najavom potpuno novog modela u klasi krosovera koji će biti pozicioniran između postojećih Tiguana i Tourega. Na tržištu bi mogao da se pojavi krajem 2016. godine sa naznakom da bi se proizvodio u VW američkoj ispostavi u gradu Chattanooga. U startu se najavljuje kao model sa pet sedišta, dok bi za američko tržište bio ponuđen i kao sedmosed.
Gotovo istovremeno u ovaj pregled se ubacio klizećim startom Citroen sa najavom redizajniranog C4. Već i pre promocije deluje umorno, već viđeno i dosadno! Šteta, Citroen kroz svoju istoriju je uglavnom proizvodio lepše nego kvalitetnije automobile. Sada su se stvari okrenule za 180% a izgleda da su sve dobre ideje otišle u DS podružnicu.
Već sledeći dan oglasio se i Mercedes prvim zvaničnim fotografijama SUV modela GLE Coupe koji će se ubaciti u lovački “revir” BMW X6 i hajku na najbolje platežne kupce. Tek kada sam stavio naočere (+1.7) shvatio sam zašto su u Štutgartu tako odugovlačili sa promocijom. GLE je klonirani i genetski modifikovani X6 sa zvezdom na masci hladnjaka. Deluje zastrašujuće moćno i nepoznato, a strah od nepoznatog je najveći.
Nekako u senci promocije GLE Coupe, u prilično lošem tajmingu, pojavio se zvanično i novi Audi Q7. Nakon prelepih kompjuterskih rendera Q7 nad kojima smo “maštali” iz sve snage, u stvarnosti nas je dočekalo prilično već viđeno i nemaštovito rešenje.
Iz orbite zvezdane prašine velike trojke (Audi, Mercedes, BMW) odnosno moćnih V6 ili V8 mašina, naglo smo se spustili na dvocildarske i trociliondarske relacije. Svet se raslojava a sa njim i potrebe kupaca. Mali dvocilindarski motor Renaulta od 730 kubika zapremine i za cilindar veći ali dvostruko potentniji Volvo uveliko oslikavaju budućnost koja nam dolazi kroz hibridnu tehnologiju. Baterije su sve lakše i izdržljivije, punjači sve brži a pomoći motori lakši, snažniji i ekonomičniji.
Najtužnija vest sedmice je stigla iz Amerike kroz video prilog “upokoljenja” jednog MINI-ja proizvedenog 1988. Igrom zle sudbine, završio je kao ilegalac u Americi, sa ekološkom normom koja zamalo da izazove masovno trovanje nacije, što je bilo dovoljno da bude osuđen na smrt reciklažom.
Gledajući ovaj snimak, gotovo u sekundi sam osmislio scenario propagandnog filma, kako završava zaplenjeno vozilo nekog “grešnika” po predlogu zakona naše radne grupe. Ovim putem, scenario besplatno poklanjam klo(v)novima iz “Komiteta” koji se pitaju za sve, zaštitnicima istoga i juče osnovanim njihovim fantomskim NVO. Jer kako vidim spremni su da nam pametuju na poznatim mestima i debelo unovče svoju stručnost pa da idu dalje u pravcu teme koja ima punu kasu.
Osluškujući sa strane šta se sve dešava na ovom sada već cirkuskom “Zidu smrti”, neshvatljivo zvuči da se “Komitet” pita za sve, a ne zvanična državna Agencija za bezbednost saobraćaja koju finasiramo iz budžeta i u kojoj sede bez sumnje vrsni profesionalci?
Dosta nam je bre Komiteta, slušali smo ih 50 godina!