Bolid Luisa Hamiltona je je još jednom odigrao ključnu ulogu, ovoga puta u turbulentnoj trci u Džedi, koja se vozila za Veliku nagradu Saudijske Arabije. Na ovaj način dva konkurenta za osvajanje titule, potpuno izjednačeni ulaze u poslednji „gran pri“ ove sezone, koji će se održati u Abu Dabiju.
Aktuelni šampion je bio neumoljiv, maksimalno iskoristivši prednost u brzini koju je njegov bolid imao na pravcima. Ovo je bila jedna od najdramatičnijih trka u poslednjih nekoliko godina, u kojoj se vozilo na ivici dozvoljenog.
Vozilo bezbednosti je dva puta izlazilo na stazu i dva puta su isticane crvene zastave, tako da smo imali dva dodatna starta, uz čak četiri isticanja virtuelnog vozila bezbednosti, što je rezultiralo trkom koja je trajala više od dva sata.
Vrhunac se dogodio u završnoj fazi, nakon prilično kontroverznih dešavanja. Britanac je neuspešno pokušao da pretekne Ferstapena sa spoljne strane u krivini 1 u 37. krugu, kada je došlo do lakog kontakta, prilikom kojeg je Holanđanin izašao sa staze i povećao vođstvo.
Zatim je usledila dramatična i bizarna scena, kada je Hamilton udario u zadnji deo Red Bulla. Ferstapenu je naloženo da vrati poziciju Hamiltonu zbog „sečenja“ krivine i ostvarivanja prednosti, ali Britanac nije želeo da ga pretekne zbog ulaska u DRS zonu. Kada je Holanđanin dodatno usporio, došlo je do kontakta i neznatnog oštećenja prednjeg krila Mercedesa.
Ferstapen je zatim „dodao gas“, ali je bilo jasno da će ovaj incident imati neprijatan epilog po njega. Sedam krugova pre kraja, kada je bilo jasno da je prošao s kaznom od pet sekundi zbog sticanja prednosti prilikom silaska sa staze, praktično je prepustio vođstvo Hamiltonu bez značajnije borbe, čuvajući bolid i gume, koje su već bile značajno degradirale.
Da bi apsurd bio veći, Ferstapen je nakon trke dobio dodatnih deset sekundi kazne, jer su stjuardi utvrdili da je on „više kriv“ zbog incidenta koji se desio pred startno ciljni pravac, budući da je „previše usporio“.
Uglavnom, ovim trijumfom se aktuelni šampion izjednačio po bodovima s Ferstapenom, tako da u trku u Abu Dabiju ulaze potpuno izjednačeni. Definitivno, nismo mogli da dobijemo uzbudljiviji finiš sezone.
Iza pretendenata na titulu, u foto-finišu, Valteri Botas je pretekao Estebana Okona iz Alpinea, ugrabivši poslednje mesto na podijumu.
Daleko iza njih, na petom mestu se našao Danijel Rikijardo, koji je zadržao iza sebe Pjera Gaslija i Ferrarijev tandem, Šarla Leklera i Karlosa Sainca. U svojoj verovatno pretposlednjoj F1 trci, Antonio Đovinaci je bio odličan, osvojivši poene za Alfu Romeo, dok je prvih deset kompletirao Lando Noris iz McLarena.
Da se vratimo na incidente koji su obeležili trku. Mercedes je na samom startu zadržao vodeće pozicije, da bi nakon 10 krugova bila istaknuta crvena zastava zbog zabijanja Mika Šumahera u zaštitni zid u krivini 22.
Ovde je dobro prošao Ferstapen, jer se Mercedes kockao i odlučio da u boks pozove oba vozača dok je na stazi bilo vozilo bezbednosti. Red Bull je ipak ostavio svoje pulene na stazi, da bi neposredno nakon toga bila istaknuta crvena zastava, što je omogućilo Ferstapenu da zadrži vodeću poziciju i zameni gume.
Prilikom restarta, Hamilton je bolje startovao i pretekao Ferstapena, da bi Holanđanin kasnim kočenjem vratio poziciju. Međutim, on je prilikom ovog manevra izgurao Hamiltona, što je omogućilo Okonu da dođe do drugog mesta. Ipak, nakon samo nekoliko sekundi, ponovo je nastupio haos na stazi, u kojem su eliminisana trojica vozača.
Serhija Peresa je iz stroja izbacio Šarl Lekler, dok se Nikita Mazepin zabio u zadnji deo Williamsa Džordža Rasela pri velikoj brzini.
Samim tim, vozilo bezbednosti je ponovo izašlo na stazu, a odmah je istaknuta crvena zastava.
Zatim dolazi do svojevrsnog presedana, jer je direktor trke, Majkl Masi, intervenisao ponudivši Red Bullu da vrati Ferstapena na treće mesto, iza Okona i Hamiltona. Nakon kraćeg razmatranja, Red Bull je prihvatio predlog. Ovo je u najmanju ruku čudno, budući da je došlo do svojevrsnog „cenkanja“ u vezi sa sankcionisanjem Ferstapena. Zar ne postoje pravila koja bi trebalo precizno da regulišu ovakve situacije?!
Holanđaninu su na bolid ponovo instalirane nove gume, ovoga srednje tvrde, što se čini da je bila ključna greška austrijskog tima, bez obzira što je na taj način dobio dodatno prijanjanje prilikom starta, jer je do kraja trke ostalo još mnogo da se vozi.
Ferstapen je izveo sjajan manevar, iskoristivši Hamiltonovo blokiranje Okona i ušavši sa spoljne strane u krivinu 1 s hirurškom preciznošću. Holanđanin je preuzeo vođstvo, ali na kraju je pobedu ipak morao da prepusti moćnom Mercedesu.
Šta reći na kraju sem da jedva čekamo trku u Abu Dabiju.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Saudijske Arabije 2021. (Džeda)
Poz. | Vozač | Vreme | Poeni |
---|---|---|---|
1 | 2:06:15.118 | 26 | |
2 | +21.825s | 18 | |
3 | +27.531s | 15 | |
4 | +27.633s | 12 | |
5 | +40.121s | 10 | |
6 | +41.613s | 8 | |
7 | +44.475s | 6 | |
8 | +46.606s | 4 | |
9 | +58.505s | 2 | |
10 | +61.358s | 1 | |
11 | +77.212s | 0 | |
12 | +83.249s | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Hamilton je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke. Cunoda je dobio kaznu od pet sekundi zbog izazivanja sudara. Ferstapen je dobio pet sekundi kazne zbog napuštanja staze i ostvarivanja prednosti i još deset sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
Poz | Vozač | Nacionalnost | Automobil | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | NED | RED BULL RACING HONDA | 369.5 | |
2 | GBR | MERCEDES | 369.5 | |
3 | FIN | MERCEDES | 218 | |
4 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 190 | |
5 | MON | FERRARI | 158 | |
6 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 154 | |
7 | ESP | FERRARI | 149.5 | |
8 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 115 | |
9 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 100 | |
10 | ESP | ALPINE RENAULT | 77 | |
11 | FRA | ALPINE RENAULT | 72 | |
12 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 43 | |
13 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 34 | |
14 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 20 | |
15 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 16 | |
16 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 10 | |
17 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 7 | |
18 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 3 | |
19 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | POL | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
21 | RAF | HAAS FERRARI | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
Poz. | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 587.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 559.5 |
3 | FERRARI | 307.5 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 269 |
5 | ALPINE RENAULT | 149 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 120 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 77 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 13 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |