Škoda je ukinula Rapid u Evropi pre par godina, zamenivši ga sofisticiranijom Scalom.
U Rusiji je ovaj model i dalje u prodaji, nakon temeljnog revidiranja, koje ga je učinilo bliskim evropskom modelu, a takođe se prodaje u Kini, gde ga na lokalnom planu proizvodi SAIC-VW. Što se Indije tiče, Rapid je ukinut nedavno, da bi napravio prostora za novu Slaviju.
Dobivši ime po prvom biciklu koji su lansirali osnivači Škode, Vaclav Laurin i Vaclav Klement, nova limuzina izgleda manje-više kao Fabija s „gepekom“. Pored toga, podseća na Volkswagen Virtus, koji se prodaje u Južnoj Americi, a praktično se radi o Polo sedanu.
Uglavnom, „indijski“ model je dugačak 4.541 milimetar, širok je 1.752 i visok 1.487 milimetara, uz izdašno međuosovinsko rastojanje od 2.651 milimetra.
I kabinski prostor je varijacija na temu onog kod Fabije, što znači da predstavlja ogroman napredak u odnosu na stari Rapid, tako da čak možemo reči da Slavia izgleda prestižnije od drugog Škodinog modela koji se prodaje u Indiji, Karoq krosovera.
S LED osvetljenjem napred i pozadi, digitalnim klasterom instrumentacije i 10-inčnim ekranom info-zabavnog sistema, Slavia ispunjava sve moderne standarde. Čak poseduje i ambijentalno osvetljenje i kožom presvučena ventilisana prednja sedišta, uz visok nivo praktičnosti, što se i očekuje od jedne Škode. Zapremina prtljažnika iznosi 521 litar, koja sa spuštanjem naslona zadnje klupe raste na 1.050 litara.
Nema dizela u ponudi, jer kupci mogu da biraju isključivo između 1.0 TSI i 1.5 TSI benzinaca. Nova trocilindarska jedinica isporučuje 115 ks i 175 Nm, koji se putem šestostepenog manuelnog ili opcionog automatskog menjača šalju na prednje točkove. S 1,5-litarskim četvorocilindrašem snaga raste na 150 konja i 250 Nm, dok su menjači standardni šestostepeni manuelni ili opcioni sedmostepeni DSG.
Počivajući na lokalizovanoj MQB-A0-IN platformi, Škoda Slavia će se proizvoditi u Puni, s tim što će 95 odsto komponenti dolaziti od lokalnih snabdevača.
Vrele Gume