AktuelnoPRVesti

Dacia bira TNG kao prelaznu ekološku opciju

3.8KPregleda

Šta bi bilo kada bi TNG bio na glasu kao najbolje pogonsko gorivo za automobile? Treba spomenuti da je reč o gorivu čiji je kvalitet nadaleko poznat: ekološki je prihvatljiv, pristupačan je i siguran.

 

Ima i smisla s obzirom na rastuće cene goriva i globalne napore da se smanji emisija CO2. Ali, koliko je jednostavno koristiti gas? Da li je praktično? Kako napuniti rezervoar na benzinskoj pumpi? Damien, voditelj odeljenja za međusektorske usluge u Daciji, nam je objasnio zašto tečni naftni gas usrećuje toliko kupaca koji su odabrali Dacijin dvogorivni motor ECO-G. Zaključak je jednostavan: jednom kada pređete na gas, nikad se više nećete vratiti na staro!

 

 

Naftni gas… Zvuči opasno i kao da zagađuje! Ali nije tačno! Istina je potpuno suprotna. TNG je neshvaćen i kupci od njega zbog toga zaziru. Na glasu je kao opasan i zastareo, što je potpuno neosnovano. TNG je kao gorivo usavršavan decenijama; sada je siguran, pouzdan i jednostavan. Znalcima pruža puno veselja jer je reč o jeftinijem gorivu koje karakteriše manja potrošnja. Kao i dizel? Da, ali je još jeftiniji, a pritom emituje manje CO2 i manje čestica čađi. U brojnim zemljama ga smatraju čistim gorivom, zbog toga TNG vredi bolje upoznati. Svaki Dacijin model dostupan je u verziji sa motorom ECO-G, pokretanim TNG-om. To Dacijinu ponudu čini jedinstvenom na tržištu i dobitnim rešenjem za kupca i planetu.

 

  „TNG je praktično, ekonomično, ekološki prihvatljivo i jednostavno gorivo. TNG je tako tipičan za Daciju!“, kaže Damien, voditelj odeljenja za međusektorske usluge u Daciji.

 

TNG: gorivo koje ide u korak sa vremenom

 

TNG nije ni za specijalizovanu upotrebu, niti prolazni trend. Naprotiv! Upotrebljava se kao pogonsko gorivo od 1979., a u međuvremenu je pokorio svet. Najviše se koristi u Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Evropi su predvodnici Poljska, Ukrajina i Italija. Danas TNG pokreće 28 miliona vozila širom sveta. 

 

Damien dodaje da se „prihvatanje TNG-a u ovim zemljama može objasniti ili prisustvom golemih rezervi prirodnog gasa ili poreznim olakšicama jer ga smatraju čistim gorivom (manje emisije CO2 i niže takse za zagadjivanje prirodne sredine)”. Na primer, vozila pokretana TNG-om u Francuskoj nose oznaku Crit’Air 1, a u Španiji oznaku ECO.

 

 

Sporiji rast TNG-a u drugim zemljama je posledica nedostatka osveštenosti o njegovim prednostima i manjeg broja benzinskih stanica koje nude ovu vrstu goriva.

 

Dacijina hrabra odluka da se fokusira na TNG

 

Većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno je opremljena neophodnom opremom. Reč je o procesu koji zahteva saradnju sa specijalizovanim prerađivačima koji nisu deo proizvođačeve mreže. Ali, u protekle dve godine je TNG-u porasla popularnost. Prodaja je u jeku rasta cena benzina i dizela doživela pravi procvat pa danas svedočimo sve većem broju vozila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom. Dacia je marka koja iz temelja menja svet automobila svojim jedinstvenim poslovnim modelom i esencijalnim pristupom razvoju pristupačnih i savremenih vozila. Dacia veruje u TNG od 2010. Trenutno je jedina marka na tržištu koja nudi TNG kao opciju u svim modelima pokretanim motorima s unutrašnjim sagorevanjem!

 

„Dacia je učinila TNG pristupačnijim rešenjem tako što ga je ponudila u svim svojim modelima – Sanderu Stepway, Loganu, Dusteru i novom Joggeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G”, izjavio je Damien.

 

I tako TNG doživljava eksplozivan rast! U Francuskoj se, na primer, prodaja učetvorostručila u prvoj polovini 2021. u poređenju sa 2020., a u poredjenju sa 2019. čak je 15 puta veća. Za ovaj znatan rast zaslužna je prvenstveno Dacia: 2020. Dacijina vozila činila su 78 % svih novih vozila sa pogonom na TNG prodatih u Francuskoj. U Srbiji je Dacia na tržište ponudila prvo Duster sa TNG motorom 2020.god, da bi 2021. ovu ponudu proširila na sve putničke modele i zaključno sa oktobrom 2021. udeo ovih verzija je dostigao nivo od 24% ukupne prodaje, dok recimo na modelu Sandero i Logan mix TNG-a ide do čak 32%.

 

Eco-G: Dacijin TNG sistem bez komplikacija

 

Činjenica da se Dacijin provereni TNG sistem ugrađuje u motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji, znak je sigurnosti i pouzdanosti. Može da se pohvali istim trajanjem garancije proizvođača (3 godine / 100.000 km), troškovima održavanja i servisnim intervalima kao i zapreminom prtljažnika kao i verzija s benzinskim motorom. Rezervoar za TNG je optimalno smešten na mesto gde se obično nalazi rezervni točak.

 

 

Verzije s pogonom na TNG su činile 20% Dacijine prodaje u 2020. godini. U prvoj polovini 2021. činile su 28% ukupne prodaje. To je prava priča o uspehu, posebno kad se u obzir uzmu brojne prednosti. 

 

Dacijini kupci su vrlo pragmatični i traže vozilo koje im je korisno u svakodnevnom životu. Zahvaljujući dvogorivnom motoru sa dva rezervoara, TNG omogućava domet veći od 1000 km, a u slučaju novog Dacia Sandera i do 1300 km“, objašnjava Damien.

 

Dacijina ponuda verzija ECO-G je: 

praktična: zapremina prtljažnika ostaje ista, bez obzira na dodatni rezervoar za gas. Otvor za punjenje rezervoara TNG-a nalazi se na istom mestu gde i onaj za punjenje benzina.

ekonomična: motor troši više TNG-a nego benzina, ali prosečna cena TNG-a je u Srbiji 40% niža. Kupovna cena verzije Dacia ECO-G brzo se isplati. Zbog dvogorivnog motora automobil ima dva rezervoara za gorivo pa je domet sa jednim punjenjem veći od 1000 km. Na primer, novi Sandero Stepway ECO-G nudi 1300 km dometa.

ekološki prihvatljiva: kad ih pokreće TNG, Dacijini automobili emituju 10% manje CO2 od benzina, a pritom razvijaju više snage i obrtnog momenta. 

jednostavna: domet sa svakim rezervoarom jasno je istaknut na instrument tabli. Automobil se automatski prebacuje na benzinski pogon kad se rezervoar TNG-a isprazni. 

 

S toliko argumenata u njegovu korist, Dacijin odabir TNG-a kao pogonskog goriva očito je pametna i ekološki osvešćena odluka. Dobitna kombinacija i za vozače i za planetu.

 

Šta je TNG?

 

TNG, odnosno tečni naftni gas, je mešavina lakih ugljovodonika, uglavnom butana (koji se koristi u domaćinstvima) i propana. Reč je o potpuno neotrovnom gasu. Kada sagoreva, ne proizvodi gotovo nikakve sitne čestice i pomaže da se smanje emisije NOx za koje je poznato da uzrokuju respiratorne bolesti. Ukupno 60% TNG-a se dobija iz prirodnog gasa.

 

 

Zahvaljujući postojanju dva rezervoara, u dvogorivnoj verziji motor radi i na benzin i na TNG. Vozač može samostalno da odabere koje gorivo želi da koristi. U proseku TNG ispušta 10% manje CO2 od benzina. U Evropi je TNG dostupan na 32.000 pumpi, odnosno na četvrtini ukupne mreže benzinskih stanica.

 

Izvor: Renault

2 Komentara

  1. Na osnovu teksta se da zakljuciti da se ne radi o motoru posebno prilagodjenom da koristi TNG kao osnovno gorivo. Razlika u odnosu na prethodne Dacia modele na TNG je da se instalacija za TNG ugradjuje u fabrici a ne kod zastupnika gasnog uredjaja. Nije toliki problem ko i gde ce da ugradi gasnu instalaciju (pod uslovom da se uradi kod ovlascenih servisa za ugradnju sa originalnom opremom). Problem je konstrukcija motora koji je primarno konstruisan da koristi benzin a ne TNG. Otuda i dolaze problemi sa pregrevanjem pojedinih delova motora, topljenjem lambda sondi, pregrevanjem benzinskih dizni kod motora sa direktnim ubrizgavanje itd. Svi ovi problemi postaju vidljivi najcesce tek posle 100000 km tj. kad istekne garancija. Ja predlazem redakciji da postavi pitanje predstavniku Dacie „Da li su ECO-G motori posebno prilagodjeni da primarno koriste TNG ili je TNG instalacija samo dodata na standardan benzinski motor?“ Volkswagen recimo ima 1.5TSI G-TEC koji koristi CNG ali je taj motor optimizovan da koristi CNG i ima bitno drugacije karakteristike u odnosu na cisto benzinski 1.5TSI. Oni su to jasno naznacili a kod Dacije za sada izgleda da je u pitanju dovodjenje kupaca u zabludu. Voleo bih da nisam u pravu i da nam Dacijin predstavnik da vise tehnickih informacija vezanih za razlicitosti komponenata motora na benzin i TNG.

  2. Treba da promenim auto i razmatram Duster i Jogger sa Eco-G motorom (stize na prolece 2022).
    Jos uvek vagam da li nova Dacia ili polovan plug-in hibrid sa 100-ak hiljada km (Golf GTE).
    Voziti na struju, pa gotovo besplatno, zaista se cini primamljivo.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery