Volkswagen grupa je restilizovala Polo i Ibizu, dok je Fabiju uvela u novu generaciju. Shodno tome, Ford je morao da pruži odgovor u B segmentu.
„Plavi oval“ nije gubio vreme, tako da je unapređena Fiesta predstavljena u tri „ukusa“: Regular, Active i ST. Izmene po pitanju stajlinga su diskretne, ali to je i ono što smo očekivali u okviru redovne obnove sredinom životnog ciklusa.
S tim u vezi, ono što treba istaći su standardni LED farovi. Skuplje varijante mogu biti opremljene matričnim LED svetlima, s dugačkim snopom koji ne zaslepljuje druge učesnike u saobraćaju, što je sistem koji poseduje konkurencija u vidu Seat Ibize, Opel Corse i VW Pola.
Farovi dolaze s crnim oivičenjem, što je tema koja je prenesena i pozadi, s opcionom LED signalnom grupom, sada dostupnom u zatamnjenom izdanju. Kao i ranije, svaka verzija Fieste dobija sopstvenu masku hladnjaka kao i druge kozmetičke detalje u cilju stvaranja vizuelne distinkcije između različitih paketa opreme. Tu je i ST-Line koji „baštini“ sportski izgled, s redizajniranom gornjom maskom s dubljom insertacijom i sjajno crnim finišem u vidu pčelinjeg saća, uz veću donju masku i lažne usisne otvore u boji karoserije.
Trend i Titanium modeli imaju neznatno izmenjen dizajn karoserije, kao što je slučaj i sa ST perjanicom i njenom novom „opako zelenom“ nijansom. Lepe vesti su da Ford i dalje u životu drži verziju s troje vrata, što je nešto od čega je konkurencija odustala. Opcioni Vignale paket obezbeđuje luksuzniji izgled i bogatiju opremu.
Kada je o unutrašnjosti reč, Fiesta za 2022. poseduje digitalni 12,3-inčni displej ispred vozača, koji može po želji da se konfiguriše. On koristi kameru postavljenu u vetrobransko staklo, koja funkcioniše u sinergiji s navigacijom u okviru novog Wrong-Way Alert sistema, koji obaveštava o pogrešnoj ruti. Ko se odluči za ST, može da uživa u novim sportskim sedištima s boljom bočnom podrškom i integrisanim naslonima za glavu.
Kada smo već kod „hot heča“, treba reći da on dobija prirast maksimalnog obrtnog momenta od 10 odsto, tako da sada 1,5-litarski turbomotor pruža 320 Nm. Ovu Ecoboost mašinu Fiesta ST deli s Pumom, što znači da isporučuje tek nešto manje od 200 ks, što u prevodu obezbeđuje sprint do „stotke“ za šest i po sekundi, dok maksimalna brzina izhosi 230 km/h.
Važan detalj rezervisan za ST predstavlja Track režim, umesto Eco postavke u regularnoj Fiesti, koji kada se aktivira, isključuje sistem kontrole prijanjanja i menja parametre elektronske kontrole stabilnosti (ESP), dozvoljavajući više proklizavanja. Uz dodatno zavlačenje ruke u džep, ovaj okretni automobil može da se naruči s Quaife mehaničkim diferencijalom s ograničenjim proklizavanjem radi dodatnog „naoštravanja“ performansi u krivinama. Standardni točkovi od 17 cola se mogu zameniti jedinicama od 18 cola u tamnom finišu.
Što se redovne Fieste tiče, ona nastavlja s 1,0-litarskim EcoBoost motorom dostupnim u tri nivoa snage – 100, 125 i 155 konja. Ovaj turbo trocilindraš može biti uparen sa šestostepenom manuelnom ili sedmostepenom automatskom transmisijom s dvostrukom spojnicom.
Vrele Gume