Prvi kamioni za teške uslove rada na vodonične gorivne ćelije spremni za akciju
Proizvođač kamiona iz Ročestera (Njujork) ima velike planove, koji podrazumevaju lansiranje najtežeg i s najdužim dometom kamiona pogonjenog vodoničnim gorivnim ćelijama na svetu.
Čini se da stvari teku kako treba, budući da će ova ekološki podobna vozila postati operativna u bliskoj budućnosti.
Hyzon Motors već dve decenije radi na inovativnoj tehnologiji gorivnih ćelija, testirajući usput različite tipove materijala i komponenti, istražujući unapređenja u okviru merenja performansi. Rezultat se ogleda u nečemu za šta Hyzon tvrdi da će biti energetski najgušća gorivna ćelija na tržištu, što je i potvrđeno od strane testiranja ovlašćene institucije TÜV Rheinland.
Naredni korak za Hyzon je stavljanje tehnologije u pogon. Ovaj „monstruozni“ kamion od 154 tone, koji se smatra najtežim u industriji, predstavljen je ranije ove godine.
Konstruisano na teškoj, krutoj kamionskoj šasiji, ovo vozilo pogonjeno vodoničnim ćelijama, dizajnirano je za najzahtevnije operacije, a po pitanju autonomije i nosivosti u ravni je s dizel ekvivalentima.
Ark Energy Corporation, australijski ogranak kompanije Korea Zinc (najveći proizvođač cinka, olova i srebra na svetu), postaće prva kompanija koja će koristiti ove „heavy-duty“ kamione na gorivne ćelije, nakon nedavnog poručivanja pet primeraka.
Ove 154-tonske kamione će eksploatisati Townsville Logistics, sestrinska kompanija Ark Energyja, kao deo flote koja će operisati na kratkim rutama dugačkim 30 kilometara, od luke Taunsvil do rafinerije cinka.
Budući kamioni za ekstremno teške uslove će se sklapati u Australiji, a puniće se u vodoničnom čvorištu SunHQ, koji pripada Ark Energyju. Zeleni vodonik koji će biti korišćen kao gorivo se dobija uz pomoć lokalnih solarnih farmi.
Očekuje se da će Hyzon kamioni koji će operisati u Australiji redukovati emisiju ugljen-dioksida za više od 1.400 tona godišnje, u poređenju s prethodnim dizel verzijama.
Hyzon će isporučiti kamione do kraja 2022., ali se tu priča ne završava. Ovaj proizvođač kamiona radi na novoj generaciji sistema gorivnih ćelija, sposobnog da isporuči 370 kW (500 ks).
Vrele Gume
Izvor: Decarbonization Center