Da li ste ikada čuli za tim koji procenjuje miris vozila?
Naime, Nissan je inaugurisao Pitera Karla Istlenda na mesto vodećeg kompanijskog inženjera za miris. On je od sada glavni „nos“ firme, što znači da je odgovoran za aromu novih Nissanovih automobila.
Da, miris novog automobila na koji se danas mnogi pozivaju, nešto je što se zapravo kreira. Nissan, primera radi, prolazi kroz složen proces kako bi se uverio da će njegova nova vozila imati odgovarajući miris.
Šta je to „odgovarajuće“ a šta ne, odlučuju ljudi imenovani unutar svake automobilske kompanije. U slučaju Nissana, Piter Karl Istlend je osoba koja odlučuje kako će mirisati nov automobili i šta povodom toga treba da se eventualno promeni.
U slučaju aktuelne generacije Nissan Qashqaija, japanska marka želi da osigura premijum ambijent. Stručnost Pitera Istlenda u oblasti hemije i forenzike tu samo pomaže, ali njegovo ekstremo oštro čulo mirisa takođe igra izuzetno važnu ulogu. Vodeći Nissanov inženjer za ispitivanje mirisa tvrdi da je ovaj talenat otkrio u detinjstvu.
Proizvođači parfema su prvi na listi onih koji unajmljuju usluge talentovanih ljudi, s natprosečno osetljivim čulom mirisa. Automobilske kompanije su u međuvremenu uvidele da je u pozitivno (ili negativno) iskustvo kupaca uključen i miris, tako da su i same angažovale ljude s dotičnim sposobnostima.
Dok je tradicionalni miris novog automobila direktan rezultat procesa proizvodnje, aktuelni miris novih automobila danas je nešto što se određuje u preliminarnim fazama razvoja vozila.
Nissan objašnjava da sve unutar vozila mora biti analizirano, da bi se osiguralo da tkanina, polimeri ispod nje, ili lepkovi koji se koriste u kabinskom prostoru, ne generišu neprijatan miris. Provera se vrši pri različitim temperaturama a proces se ponavlja sa svakom promenom dizajna.
Drugim rečima, ako Nissan odluči da promeni tkaninu unutar vozila, bar jedan stručnjak za miris će morati to da „onjuši“. Japanska kompanija je takođe pojasnila da poseduje globalni standard što se mirisa tiče, kao i da svi specijalisti u ovoj oblasti u kompanijskim centrima tačno znaju kako on miriše.
Nissan ima tehničke centre u Evropi, Japanu i SAD. Onaj u Evropi je lociran u Velikoj Britaniji, gde radi Piter Istlend, dok je japanski u Acugi. Nissanov tehnički centar u SAD se nalazi u Farmington Hilsu u Mičigenu. U svakom od navedenih sedišta se nalazi neki stručnjak za miris, a od čega se sastoji njegov posao, upravo smo saznali.
Vrele Gume