Sviđalo se to nekome ili ne, elektromobili postaju sve popularniji, a prodajne brojke to potvrđuju.
U ovu popularnost su uključeni i prateći proizvodi, kao što su pneumatici, konstruisani drugačije za automobile s nultom emisijom.
U čemu se ogledaju te razlike? Mada postoje brojne pisane tvrdnje u vezi sa razlikama, konačno imamo realan test koji je sproveo YouTube kanal Tyre Reviews.
Najpre kontrasti: Tyre Reviews je iskoristio Audi e-tron kao testnu „laboratoriju“ za gume. E-tron je opremljen garniturom naplataka od 22 cola, koji su „obuveni“ u gume Hankook Ventus S1 Evo3, s tim što je jedan komplet za neelektrični SUV, dok je drugi namenjen električnom modelu.
Nakon ispitivanja, detektovano je da je upravljivost značajno poboljšana s gumama za električne automobile. Automobil je reagovao bolje, postao je linearniji i predvidiviji. Uprkos razlici u masi, nije bilo značajnijeg uticaja na trakciju, ali jeste na kočenje, budući da su gume za električne automobile pružale osam odsto kraći kočni trag.
U smislu komfora, pneumatici su bili prilično izjednačeni, posebno po pitanju prelaska preko udarnih rupa i neravnina na putu.
Što se tiče eliminacije buke, situacija je ipak bila različita. Zbog penaste podloge EV guma i drugačijih šara gaznog sloja, buka koju su proizvodili ovi pneumatici je znatno smanjena.
Naravno, verovatno najvažniji parametar su domet i energetska efikasnost. Kao što je i očekivano, gume za električne automobile su pružile bolju autonomiju. Tyre Reviews je otkrio da one donose do devet odsto dužu vožnju, što je oko 40 do 50 kilometara više.
Treba napomenuti da je domet testiran uz neizbežna odstupanja, ali kao što je spomenuto u videu, testiranje je izvršeno u kasnim noćnim satima na auto-putu, a vozilo se kretalo brzinom od 80 do 96 km/h u okviru distance od 90 kilometara.
Vrele Gume