Renault Megane E-Tech Electric unosi revoluciju u čuvenu porodicu automobila
Naziv je možda poznat, ali ovo je Megane koji nije nalik na bilo koji drugi pre njega.
Jedan od najpopularnijih modela iz C segmenta dobija novi karoserijski stil, koji će da popuni porodicu sastavljenu od hečbeka, sedana i karavana. Oznaka „Megane“ će krasiti zadnji deo jednog krosovera po prvi put od 1995., kada je ušla u upotrebu, našavši se kasnije na raznim karoserijskim konfiguracijama, uključujući monovolumene, kupee, pa čak i kabriolete.
Punog naziva Megane E-Tech Electric, ovaj krosover nulte emisije ima masu od 1.624 kilograma i počiva na istoj CMF-EV modularnoj električnoj platformi kao i Nissan Ariya. Za vozilo koje je dugačko samo 4,21 metar, međuosovinski razmak od 2,7 metara je prilično impresivan, što je inženjerima omogućilo da kreiraju prostran kabinski prostor.
Ovaj EV koji počiva na točkovima od 20 cola, visok je samo 1,5 metara i dolazi standardno s uvlačećim ručkama prednjih vrata za bolju aerodinamiku, dok zadnja dobijaju „sakrivene“ ručke u zadnjoj staklenoj sekciji. Megane E-Tech je prvi serijski model Renaulta koji nosi novi „retro“ logo, koji je prethodno mesto pronašao na konceptnoj EV „petici“.
Kada smo već kod koncepata, novi električni krosover je praktično serijska verzija prošlogodišnje Megane eVision studije, a sličnosti su očigledne.
Kao što eksterijer predstavlja značajan iskorak od tradicionalno pogonjenih Meganea, i enterijer je redizajniran „od glave do pete“. Digitalizovana armaturna tabla preuzima detalje viđene na Trezor, Symbioz i Morphoz konceptima, usvajajući nešto što Renault naziva OpenR displej u vidu obrnutog slova „L“.
Ekran od 12,3 inča je pozicioniran ispred vozača, u kompletu s 12-inčnom jedinicom info-zabavnog sistema kod modela viših specifikacija.
Ovaj čisto električni Renault je „zelen“ na više načina, mimo električnog pogonskog sklopa, jer koristi tkaninu napravljenu isključivo od recikliranih materijala. Čak su neke sekcije donjeg dela armaturne table napravljene od reciklirane plastike, kao i neke druge koje nisu vidljive. Na kraju krajeva, Megane E-Tech će 95 odsto moći da se reciklira nakon završenog životnog ciklusa.
Pogonsku snagu obezbeđuje elektromotor koji isporučuje 130 ks i 250 Nm u niže pozicioniranim verzijama, dok prestižnije varijante raspolažu s 218 konja i 300 Nm. Opremljen snažnijim elektromotorom, Renault Megane E-Tech Electric sprint do stotke obavlja za sasvim solidne 7,4 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 160 km/h.
Pogonske jedinice dobijaju energiju iz paketa baterija od 40 ili 60 kWh. Prvonavedene obezbeđuju domet (po WLTP-u) od 300 kilometara, dok potonje mogu da obezbede 470 kilometara vožnje. Baterija je pokrivena osmogodišnjom garancijom, a u slučaju da degradira ispod 70 odsto, Renault će je zameniti bez nadoknade.
Električni novajlija će biti dostupan za naručivanje na evropskom tržištu od februara 2022. dok s prodajom kreće mesec dana kasnije.
Vrele Gume