Toyota je došla do svoje četvrte uzastopne pobede na kultnoj trci 24 časa Le Mana, s posadom koju čine Majk Konvej, Kamui Kobajaši i Hose Maria Lopes, za volanom #7 GR010 Hybrida.
Ovogodišnje izdanje je označilo početak nove Hypercar (LMH) ere, s tim što je japanski tim nastavio tamo gde je stao s LMP1, došavši do dvostruke pobede. Kritičari će možda istaći to da nije bilo adekvatne konkurencije automobilima Gazoo Racinga, ali način na koji su trijumfovali je toliko impresivan, da to ne umanjuje njihov uspeh, jer ipak treba imati u vidu da je trka na neki način bila nepoznanica, s vozilima koja još nisu dokazana na tako velikim, zahtevnim distancama, u uslovima žestokog trkanja.
„Bila je to teška trka“, istakao je Konvej. „Znali smo da imamo problem na automobilu poslednjih šest častova i to je moglo da se izrodi u zaista veliku teškoću, ali tim je izašao s rešenjem i omogućio nam da idemo dalje. Sve pohvale za ekipu, koja je doprinela dvostrukoj pobedi. Ovo je poseban uspeh s obzirom na okolnosti.
Ova trka nikada nije laka. Čak i kada ste usamljeni na čelu, svašta može da desi. Sada možemo da uživamo, jer smo skinuli veliko breme s pleća.“
Glickenhaus udario u Toyotu Buemija već u prvoj krivini
Tandem istoimenih 007 s Pipo motorima, u vlasništvu ekscentričnog Amerikanca, Džima Glikenhausa, bili su jedini trkači u LMH klasi pored Toyote, ali su vrhunske performanse prikazane prethodne nedelje signalizirale da ih nikako ne treba potceniti, pogotovo što su oba automobila stigla do cilja. Ipak, trka nije dobro započela za Glickenhaus, nakon što se Olivije Pla u #708 sudario u prvoj krivini s Toyotom #8, u kojoj je bio Sebastijen Buemi. Nažalost, Švajcarac je privremeno bio izbačen iz stroja, i mada se brzo vratio nakon resetovanja sistema, on i njegove timske kolege nisu mogle da nadoknade prednost sestrinskog #7 do kraja trke. Dakle, možemo reći da je sudar u prvoj krivini bio odlučujući kada je reč o konačnom ishodu trke.
„Ludi“ finiš u LMP2 se umalo nije završio katastrofom
Predviđanja da bi neki od LMP2 automobila mogao da završi na podijumu, pa čak i pobedi u generalnom poretku, nisu bila bez osnova. Međutim, svih pet LMH trkača je završilo trku, demonstriravši iznenađujuće dobru pouzdanost. Ipak, mada Toyote nisu bile ozbiljnije ugrožene od strane trećeplasiranog Alpinea A480, čiji je „pradeda“ LMP1 bolid (ali s restrikcijama u velikoj meri), borba u LMP2 klasi je u potpunosti opravdala očekivanja, kulminirajući vrhuncem koji neće dugo biti zaboravljen.
WRT tim, poznat po svojim dostignućima u GT3 seriji, imao je sjajan debi u Le Manu, s dva automobila koja su vodila veći deo trke. Međutim, u poslednjem krugu, Jifej Je u #41, zaustavio se na stazi, ne mogavši ponovo da pokrene automobil. Ovo je bio zaista surov udarac za tim koji je bio pred pobedom (za koji vozi i Robert Kubica). Ipak, Robin Frejns u sestrinskom #31 je pritisnuo „gas do daske“, dok mu je za petama bio Tom Blomkvist (sin čuvenog reliste Stiga) u Joti #28. Dok je Toyota predvodila karavan u tradicionalnom ceremonijalnom finalnom krugu, dva vodeća u LMP2 klasi su se „punom parom“ probijala kroz saobraćaj, tako da je Frejns bio blizu da „počisti“ mahača kariranom zastavicom, koji je stajao na stazi. Ipak, „horor“ priča je na sreću za dlaku izbegnuta.
Fleršova preživela još jedan veliki incident
Nekoliko opasnih „okršaja“ u LMP2 pretilo je da pomrači trku u ovoj klasi, uključujući snažan sudar između dva United Autosports automobila, koji su uništili šansu da odbrane dominantnu pobedu iz 2020. Zatim je tu i baksuzna Sofija Flerš, koja je bila u okrilju mraka uključena u guranje u Porsche Curves s protivničkim automobilom, pre nego što je njen Richard Mille Racing bio udaren u bok od strane drugog vozila. Kamera u kabini je zabeležila do koje mere je bila uzdrmana opasnim momentom, i to nakon preživljavanja jezivog sudara u Formuli 3 u Makauu u prošlosti. Na sreću, zvezde su joj ponovo bile naklonjene.Ž
Dvostruka GTE radost za AF Corse Ferrari
Ferrari je ove godine ostvario dvostruku pobedu u GTE klasi, jer je AF Corse trijumfovao i u Pro i u Am kategoriji.
Generalno gledajući, izdanje 24 časa Le Mana 2021., neće biti zabeleženo u analima kao klasik. Međutim, s istorijskog aspekta će se isticati, jer obeležava početak nove ere, koja obećava da će u perspektivi mnogo više vozača konkurisati za naslov apsolutnog pobednika. Ova godina je tek početak.
Vrele Gume