Izaberi bezbedno i pametno
Dok su tabloidi sahranjivali žive, povezali smo dve Srbije! Onu urbanu i onu na koju su svi zaboravili
I kako reče Predrag Ejdus na otvaranju Sterijinog pozorja, političari su vekovima uništavali pozorište a glumci i gledaoci su čuvali tu večnu vatru teatra.
Slično bi se moglo konstatovati i za naše automobilsko tržište. Ono je kod nas gotovo uništeno, ali će uprkos lošoj viziji menadžera što ga ovako bedno kreiraju preživeti, zahvaljujući kupcima i automobilskim novinarima. Iako smo sve manje cenjeni kao profesija u poplavi raznih šund promotera, naš zadatak je jasan, da poput glumaca održavamo vatru u uslovima ledenog doba.
Upravo zato smo ove sedmice organizovali dve potpuno suprotne životne aktivnosti. Prvi put je u Srbiju zahvaljujući i međunarodnom rejtingu naše redakcije stigao mali Rolls Royce karavan. Promocija automobilske tradicije, kvaliteta, glamura, tehnologije i stila je mesto gde smo prešli Rubikon. Dokazali smo da postojimo na mapi najvećih a i saznali da naše tržište mnogo više cene drugi od nas samih. Ova moralna infuzija je bila dragocena. Počeli smo da se gušimo u neznanju i aroganciji Excell automobilskih menadžera.
Srećom po sve nas, i tome se vidi kraj. Tržište se budi, stižu novi igrači i konkurencija koji donose svetske vrednosti i kvalitete, poput novih goriva koje smo upoznali proteklih dana. Hrabar potez Naftachem-a. U moru multinacionalnih ajkula izrasta domaći brend.
Osim toga, ove sedmice je bilo i nekih dešavanja na međunarodnoj sceni. Audi je najavio da će se umešati za koju godinu u klasu najmanjih gradskih automobila u kojoj gospodare Smart i Twingo.
Ford je organizovao posetu fabrici malih motora u Nemačkoj! Sve kao u apoteci, ali malo nam je zasmetalo što misle da smo naivni. Nismo mi tek tako za večeru progutali njihovu „žvaku“ o skroz novom Mondeu. Testirali smo ga! Priča koja šokira sledi već za koji dan.
Škoda je najavila Superb karavan a Land Rover nameru da budući Defender proizvodi u istočnoj Evropi što navodi na dalje razmišljanje.
Srbija, koju su sprečavali ratovi nije se našla u podeli „karata“ u svetskom poretku automobilske industrije. Za dve decenije jedva smo se pomerili sa mrtve tačke. Dakle, imamo samo Fijat u Kragujevcu. Nakon ove vesti ne možemo a da se ne zapitamo, zašto se ne borimo za nove proizvodne linije auto industrije?!
Da li je proizvodnja čarapa i midera naš maksimalan domet?
Nije sigurno!
Ko sumnja u ovo neka se vrati na početak teksta.