Festival brzine u Gudvudu se vratio ove godine, nakon prošlogodišnje pauze prouzrokovane pandemijom.
Sve je drugačije s publikom, tako da su dinamičke premijere dobile stari dobri karakter. Pred nama su najvažnija debitovanja s festivala u zapadnom Saseksu.
Alpina B8 Coupe
U ruke specijalista za modifikaciju BMW-a pristigla je serija 8 Gran Coupe. Sam po sebi atraktivan, u režiji Alpine je ovaj automobil još primamljiviji, sa suptilnim promenama na stajlingu, Brembo kočnicama i revidiranim podešavanjem šasije. Naravno, ispod haube počiva twin-turbo V8 zapremine 4,4 litra, koji u ovoj aplikaciji isporučuje 622 ks i 800 Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 324 km/h.
Aston Martin Valkyrie
„Zver“ britanske marke s 1.176 ks iz V12 motora, debituje na ovogodišnjem festivalu, i to s Lensom Strolom za volanom, koji je odvozao čuveni uspon. Performanse su strahovite, jer atmosferski 6,5-litarski motor obezbeđuje sprint do stotke za manje od 2,5 sekundi.
BMW serije 2 Coupe, BMW iX i BMW i4
Tri nova modela iz Bavarske su među zvezdama ovogodišnjeg festivala. Serija 2 Coupe je konačno odbacila kamuflažu, a najmanji BMW-ov kupe s dvoje vrata se vraća uz izbor zadnjeg i integralnog pogona, s tim što M240i (trenutna) perjanica isporučuje 374 ks.
Električni iX SUV takođe ima svoju britansku premijeru, uz rivala Teslinog modela 3, i4 limuzine.
Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 je naravno jedan od modela koji su se „popeli na vrh brda“ u Gudvudu. Za ovaj model se kaže da nudi performanse „koje ruše rekorde“, zahvaljujući 4,0-litarskom V8 koji proizvodi 780 ks i uz asistenciju dva elektromotora zaokružuje čitavih 1.000 konja. Ovo je najsnažniji serijski kabriolet na svetu.
Genesis G70 Shooting Brake
Hyundaijeva premijum marka je skinula veo sa Shooting Brake varijante G70 limuzine, predviđene za evropsko tržište. Međutim, nema daljih detalja vezanih za pogon, ali podsetimo da su na globalnom planu dostupni 2,0-litarski turbobenzinac i 3,3-litarski twin-turbo V6.
Kia EV6
Kijina atraktivna nova perjanica se po prvi put javno pojavila u Velikoj Britaniji demonstrirajući novi radikalni dizajn i performanse bez presedana kada je reč o standardima ove korejske marke. Priču otvara model sa zadnjim pogonom i 230 ks, dok je je najprestižniji EV6 GT, koji do stotke ubrzava za 3,5 sekundi.
Kimera Evo37
Italijanska sportska marka, Kimera Automobili, predstavlja prototip svog modernizovanog uvida u jedan od najuspešnijih reli automobila svih vremena: Lanciju 037. Kršten „Evo37“, raspolaže s 505 ks i 550 Nm, što mu omogućava sprint iz stanja mirovanja do 100 km/h za 4,0 sekunde.
Lotus Emira
Dugo iščekivani Lotusov model takođe je jedna od zvezda ovogodišnjeg šoua u Gudvudu. Biće dostupan s četvorocilindarskim i šestocilindarskim motorima.
Maserati MC20
MC20 debituje u okviru „Supercar Run“ brdsko-brzinskog sprinta. Pogoni ga twin-turbo V6 Nettuno motor sa 640 konja. Italijanska kompanija kaže da do 100 km/h ubrzava za samo 2,9 sekundi, a maksimalno može da pojuri do 325 km/h.
Mini Pacesetter
Označen kao ekstremna verzija Mini Electrica, Pacesetter je dizajniran za ulogu vozila bezbednosti u Formuli E.
Pininfarina Battista
Automobili Pininfarinin električni hiperautomobil pogonski sklop deli s Rimac Neverom. Firma kaže da će biti najsnažniji serijski italijanski automobil, s četiri elektromotora koji isporučuju do 1.927 ks i 2.300 Nm. Do „stotke“ ubrzava za ispod dve sekunde, dok maksimalna brzina iznosi oko 350 km/h.
Toyota GR86
Naslednik modela GT86 debitovao je na festivalu kao treći član Toyotine GR porodice. Dimenzije su mu gotovo identične kao kod prethodnika, a krasi ga slična, niska tačka težišta. Turbobokser motor zapremine 2,4 litra deli sa Subaru BRZ-om, a isporučuje 235 ks i 250 Nm.
Vrele Gume