Tesla povlači još jedan potez kojim će zacementirati poziciju vodećeg svetskog proizvođača električnih automobila.
Konkurencija u vidu etabliranih proizvođača sve je oštrija, posebno u Evropi, nakon postizanja najuspešnijih prodajnih rezultata u trinaestogodišnjoj istoriji kalifornijske marke.
Ključna stvar za Teslu, kada je reč o nastavku uspešnog poslovanja, biće lansiranje kompaktnog, priuštivog električnog hečbeka, koji će se staviti naspram imena kao što su VW ID.3 (o našoj prvoj vožnji ovog modela možete pročitati OVDE), Nissan Leaf i Kia e-Niro.
S planom da s prodajom krene 2023., novi Teslin hečbek će označiti svojevrstan otklon od premijum EV sektora na teritoriju vozila dostupnijih široj grupi kupaca. Model 3 ređa uspehe na Starom kontinentu, gde je konstantno među najbolje prodavanim električnim automobilima. Računa se da bi cena novog hečbeka u Evropi gravitirala oko 25.000 evra.
Ovakva promena kursa u cenovnoj politici će biti omogućena novom baterijskom tehnologijom, koju je razvio Tesla, i za koju se tvrdi da će redukovati troškove proizvodnje za 50 odsto u poređenju s aktuelnim metodama, obezbeđujući više energije i do 16 odsto širu autonomiju po punjenju.
Prve detalje u vezi s novom tehnologijom je obelodanio upravo Ilon Mask na „Battery Day“ manifestaciji prošle godine, kada je rekao da ga muči činjenica što Tesla nema u ponudi istinski priuštiv model, istakavši da će se to promeniti u budućnosti. Da bi se to ostvarilo, osvrnuo se Mask, neophodne su jeftinije baterije.
Serijska proizvodnja novokreiranih paketa baterija će biti moguća već sledeće godine, a novajlija unutar visokokonkurentnog segmenta, biće u ravni po performansama s modelima nekoliko kategorija iznad, s autonomijom ne manjom od 400 kilometara, čak i po strogom EPA standardu.
Ostaje da se vidi da li će Tesla novi hečbek ponuditi s baterijom kapaciteta manjeg od 50 kWh, ali varijanta s kraćom autonomijom bi mogla Tesli da pruži ulazna vrata na tržište urbanog prevoza. Long Range verzija bi bila rame uz rame s 567 kilometara dometa koju pruža „dalekometni“ Model 3 (po WLTP-u).
Za očekivati je da novajlija preuzme smernice dizajna od Modela 3, kao i da ponese naziv „Model 2“. Evropska verzija Modela 2 bi se proizvodila uz Model 3 i Model Y u novoj Teslinoj fabrici u Nemačkoj blizu Berlina, koja bi nakon serije odlaganja trebalo da bude otvorena početkom 2022.
Opisana kao „najveća fabrika na svetu“, raspolagaće kapacitetom od 500.000 automobila godišnje i biće ključna u nastavku rasta Tesle van američkog i kineskog tržišta.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Najveća fabrika na svetu gdje iz jednog fabričkog kruga izlaze automobili je Lada (VAZ).