AktuelnoPRVesti

Mercedes-Benz Trucks predstavio Actros L

Actros L
2.22KPregleda

Actros L: Mercedes-Benz Trucks postavlja nove standarde u premijum segmentu za teretna vozila za dugolinijski transport

 

Bez obzira da li se radi o efikasnosti, bezbednosti ili udobnosti, Mercedes-Benz kamioni i model Actros postavljaju visoke standarde u sektorima prevoza na dugim relacijama i za veliki terete još od 1996. godine. Poslednja generacija Actrosa od 2018. godine donosi novu prekretnicu brenda sa mnoštvom inovacija na polju digitalizacije, umrežavanja i bezbednosti.

 

Inovacije poput Multimedia Cockpit-a, MirrorCam-a, funkcije delimično automatizovane vožnje i poboljšani bezbednosni sistemi osiguravaju da Actros ispuni sve rastuće zahteve drumskog prevoza, uz održivu podršku vozaču u izvršavanju njegovih zadataka.

 

Nakon lansiranja dva nova modela 2021. godine,  Actros F, koji ima fokus na funkcionalnost i ograničene serije Actros Edition 2,  Mercedes-Benz Trucks sada predstavlja Actros L, najveći i najluksuzniji model ove uspešne serije modela. Ovaj kamion sa konvencionalnim dizel motorom može se naručiti širom Evrope od 1. jula 2021. godine, a u proizvodnju kreće u novembru 2021. godine.

 

„Kada smo razvijali Actros L, posebno smo se fokusirali na udobnost za vozača, bezbednost, povezanost i ukupne troškove za vlasnika kako bismo stvorili dodatne benefite u ovim aspektima za naše kupce i njihove vozače“, kaže Andreas von Wallfeld, Direktor marketinga, prodaje i usluga u firmi Mercedes-Benz Trucks.

 

Zahvaljujući bliskom dijalogu sa kupcima, postoji jasna slika o tome šta kupci žele od premijum kamiona kako za svoju kompaniju, tako i za svoje vozače. “I upravo smo se tim zahtevima pozabavili kod modela Actros L. Kao rezultat toga uspeli smo da dizajniramo i konfigurišemo naš novi vodeći model, prema odgovarajućim visokim standardima”, naglašava von Wallfeld.

 

Actros L

 

Izuzetna prostranost i visokokvalitetna oprema za poboljšanu udobnost vozača

Sve počinje sa vozačkom kabinom, koja je u varijantama StreamSpace, BigSpace i GigaSpace široka 2,5 metara i čini izuzetno prostranu unutrašnjost. Izostavljanje tunela motora znači da kabina ima ravan pod, stvarajući zaista prijatan ambijent. Poboljšana izolacija od buke i toplote zadržava neželjenu i dosadnu buku van kako bi pomogla u opuštanju u kabini, posebno u vreme pauze.

 

Položaj za sedenje je spušten za 40 mm radi opuštenije vožnje i ugodnog pogleda na put. S tim u vezi, opciono dostupni, novodizajnirani glavni farovi sa LED svetlima imaju veći intenzitet svetlosti od ksenonskih farova i pružaju odlično osvetljenje puta – to predstavlja ogroman plus kada je u pitanju bezbednost, naročito u otežanim noćnim uslovima vožnje. A tu je i isplativost: u poređenju sa konvencionalnim sijalicama, LED farovi su energetski efikasniji i imaju duži radni vek.

 

Različiti detalji opreme, kao što su stilski prekrivači sedišta, nove obloge vrata, udoban dušek sa gornjim dodatnim delom debljine 45 mm i prijatni materijali na zadnjem zidu kabine u predelu kreveta imaju za cilj poboljšanje komfora i udobnosti vozača.

 

Osećaj zadovoljstva može se dalje pojačati brojnim Interior Line detaljima dopunske opreme iz kolekcije kompanije Mercedes-Benz Trucks. “Za transportne kompanije Actros L je zaista velika prednost, posebno u svetlu trenutnog nedostatka vozača” čvrsto je uveren Von Wallfeld.

 

Odlične karakteristike bezbednosti

I sa modelom Actros L, kompanija Mercedes-Benz Trucks sistematski sledi svoj cilj da pomogne da se drumski saobraćaj učini što bezbednijim, korišćenjem aktivnih sistema za pomoć, a time čini još jedan korak bliže ostvarenju svoje vizije za vožnju bez saobraćajnih nezgoda. O tome svedoče ne samo sistemi Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist i invacija MirrorCam, koja zamenjuje glavna i širokougaona ogledala, već i mnoštvo drugih uređaja koji doprinose bezbednosti.

 

Na primer, opciono dostupan za model Actros L je Mercedes-Benz Sideguard Assist (S1X) koji je, u poređenju sa prethodnim sistemom (S1R), opremljen dodatnom funkcijom koja bi potencijalno mogla da spasi živote. Ovaj novi sistem, nazvan Active Sideguard Assist, više ne samo da upozorava vozača da se kreću pešaci ili biciklisti na strani suvozača. Ako vozač tada ne reaguje na upozorenje na vreme, sistem je u stanju da pokrene automatizovani manevar kočenja pri brzinama skretanja do 20 km/h kako bi se zaustavilo vozilo. Active Sideguard Assist može prepoznati potrebu za takvim manevrom kočenja i time sprečiti potencijalni sudar.

 

Još jedna od opcija opreme za Actros L je druga generacija Active Drive Assist (ADA 2) sistema. Pod određenim preduslovima, koji se pre svega odnose na vrstu i stanje puta, sistem aktivno pomaže vozaču uzdužnim (ubrzanje-usporenje) i bočnim (skretanje) vođenjem kamiona i može da automatski održava udaljenost od vozila ispred.

 

Pored toga, ADA 2 uključuje i pod-funkciju Emergency Stop Assist koja pomaže u zaustavljanju u slučaju iznenadne potrebe ako vozač više ne upravlja vozilom, uprkos vizuelnim i zvučnim upozorenjima. Ako se kamion zaustavi, sistem može automatski da aktivira novu elektronsku ručnu kočnicu. Pored toga, vrata se otključavaju, tako da bolničari i druge hitne službe mogu direktno doći do vozača u slučaju hitne medicinske pomoći.

 

 

Ukoliko je zakonski propisana pomoć za kočenje u slučaju potrebe, Actros L je takođe standardno opremljen sistemom Active Brake Assist 5 (ABA 5) koji ima i funkciju prepoznavanja pešaka. Ovaj sistem može da pomogne u izbegavanju nezgoda kada, usled ometenosti preglednosti vozača, prekomerne udaljenosti ili neprimerene brzine, postoji rizik da se kamion sudari sa vozilom ispred ili stacioniranom preprekom ili postoji rizik od frontalnog sudara sa pešakom.

 

ABA 5 radi pomoću kombinovanog radara i sistema kamera. Ako sistem otkrije rizik od nezgode sa vozilom koje vozi ispred, nepokretnom preprekom ili osobom (prelazak putanje vozila, približavanje vozilu, hodanje istom trakom kojom ide vozilo, iznenadno zaustavljanje)  sistem u početku emituje vizuelno i zvučno upozorenje vozaču. Ako vozač ne reaguje na odgovarajući način, sistem tada može pokrenuti delimično kočenje u drugoj fazi. Ako se pretnja od sudara nastavi, ABA 5 može da izvrši automatsko maksimalno kočenje do zaustavljanja – pri brzinama vozila do 50 km/h kada reaguje na osobe koje se kreću.

 

Sa svim sistemima pomoći, kompanija Mercedes-Benz Trucks želi da pruži podršku vozaču što je više moguće u okviru granica mogućnosti sistema. Međutim, kako zakon propisuje, vozač ostaje u potpunosti odgovoran za upravljanje vozilom u svakom trenutku.

 

Veća efikasnost zahvaljujući povezivanju “po meri”

U kombinaciji sa ovim sistemima za pomoć, impresivan je i pametni sistem za upravljanje vožnjom i pogonom vozila, Predictive Powertrain Control (PPC). Ovaj sistem može uzeti u obzir topografiju, tok puta i saobraćajne znake u određenim situacijama. To znači da se mogu izbeći nepotrebna kočenja, ubrzavanja i promene stepena prenosa.

 

Uz pomoć PPC Sistema, najnovija generacija Actrosa troši do 3 procenata manje dizela na autoputevima od vozila koja nisu opremljena ovim sistemom, dok na regionalnim putevima ušteda može biti i do 5 procenata. Što se efikasnosti potrošnje goriva tiče, novi Eco-Support displej u Multimedia Cockpit-u pomaže vozaču da primeni što ekonomičniji stil vožnje.

 

Vozaču su prikazane aktivnosti i funkcije pomoćnih sistema kao što su ABA 5, ADA 2 ili PPC u standardnom Multimedia Cockpit-u čiji je dizajn izuzetno prilagođenom korisniku, sa svoja dva ekrana u boji koji čine centralni deo interfejsa (HMI – Human-Machine Interface). U modelu Actros L ovo takođe kao opciju uključuje prikaze za ukupnu masu vučnog vozila i poluprikolice čak i sa vozila sa samo vazdušnim oslanjanjem samo na zadnjoj osovini. Ovo pomaže vozaču da pazi na masu vozila i sprečava preopterećenje.

 

Više fotografija na linku: The Actros L: Mercedes-Benz Trucks sets new standards in the premium segment for long-distance haulage trucks – Daimler Global Media Site

Top Reviews

Video Widget

gallery