AktuelnoVesti

VW ID.4 uz izvesne teškoće prošao test „severnog jelena“ (VIDEO)

1.31KPregleda

Pneumaticima je nedostajalo prijanjanja, dok kontrola stabilnosti ima čudne reakcije.

 

Konačno, i Volkswagen ID.4 se našao na testu „severnog jelena“. Nedavno smo imali prilike da obavimo prvu vožnju ID.3 hečbeka, doduše u mnogo „laganijim“ uslovima. Nakon prolaska čunjeva, VW-ov pulen povišenog klirensa je generisao pomešane utiske.

 

U prvom pokušaju, ID.4 je bio blizu da uspešno prođe ispit. Ulazna brzina je iznosila 75 km/h, i mada su dva čunja „nastradala“, vozač je u svakom momentu imao kontrolu nad vozilom.

 

Dakle, brzina je redukovana na 73 km/h da bi vežba bila uspešno obavljena. Elektronska kontrola stabilnosti se aktivirala i unela oštrinu u upravljanje ID.4. Sistem je kočio zadnji točak prilikom prolaska drugog niza čunjeva.

 

Podešavanje ESC-a nije savršeno, jer je u još jednom prolazu intervenisalo suviše intenzivno i prouzrokovalo preupravljanje tokom tranzicije između drugog i trećeg niza čunjeva. Test vozači su primetili da se ovakvo ponašanje vozila desilo samo jednom.

 

Takođe, ustanovili su da Bridgestone Turanza ECO pneumaticima nedostaje bočno prijanjanje. Doduše, pružaju manji otpor pri kotrljanju u odnosu na tradicionalne gume, što maksimizuje autonomiju automobila, ali na račun prijanjanja u ekstremnim uslovima, kao što je bilo ovo testiranje.

 

ID.4 se nesvakidašnje ponašao i u slalomu. Kao što znamo, reč je o vozilu s pogonom na zadnje točkove, ali je tokom izvođenja vežbe automobil pružao osećaj kao da se radi o primerku s pogonom napred. To znači da za razliku od većine RWD mašina, vozač ne može da iskoristi snagu pritiskom papučice gasa, koja se šalje na zadnje točkove prilikom prolaska čunjeva.

 

Bilo bi interesantno videti kako bi se ID.4 GTX s pogonom na sve točkove ponašao u ovim okolnostima. Ovaj model poseduje elektromotore na obe osovine, a inteligentni pogonski sistem je fokusiran na zadnju, sve dok senzori ne „odluče“ da je neophodno isporučiti nešto snage i na prednje točkove u izazovnim situacijama.

 

 

Vrele Gume

Izvor: km77.com via YouTube

1 Komentar

  1. […] Juna ove godine, ID.4 je uspešno prošao čunjeve pri brzini od 73 km/h, u okviru testa koji je organizovala španska publikacija km77.com. Test vozač je preneo utiske rekavši da je električni SUV predvidiv, ali se sistem elektronske kontrole stabilnosti ne ponaša uvek u odgovarajućem maniru. Slična situacija je i s većim Enyaqom iV, mada je maksimalna dostignuta brzina dosta niža. […]

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery